Droes schreef:Mijn vader die bij Renault werkt, hij betaald de garanties uit heeft vooral te klagen met verlies van olie aan de boite.
Daar betaald hij (Renault) zich blauw aan..
Hoezo? Is er dan een Renault die niet van nieuws af aan aan de boîte lekt? Dacht dat er iets mis was als ze dat niet doen. (hetzelfde geld voor een porsche, zo lang deze olie lekt is er niets mis mee).
Echt planken doe ik sowieso niet. Ik kom zelden boven de 3500 tpm. Ik rij deze wagen steeds op koppel, tussen de 2000 en 300 tpm. Dan is het echt een plezier om mee te rijden. (Ik heb de 80 Pk versie).
Ik heb nog maar weinig nadelen ondervonden. Het enige echte nadeel is dat hij nogal onderstuurd is, wat je wel eens in hachelijke situaties kan brengen. Dat heb ik ondervonden in de bergen. Verder vind ik het een prima karretje.
Bwa die dingen eens in de toeren jagen kan geen kwaad, dan word de roet er eens uitgeblazen. Die 1.5l DCI kan best wat aan. Ik heb vooral al met de gewone 1.9lD gereden, maar daar blijf je wel best onder de 5000tr/min Dat onderstuurd rijgedrag, tja het is en blijft een bestelwagen, heb je met een transit ook (zeker met zo een verlengde en verhoogde als hier staat), maar als je het een beetje gewoon bent kan je met zo een kangootje toch al mooi door de bochten vlammen.
die laatste heeft mijn vader... (1.5 Dci) veel last van de airco pomt en slangen die springen, en een hoop kleine dingen. mijn vader is van nature een rustige rijder, rijdt al zijn leven lang renault en dit was tot nu toe de slechtste...
da's nu eens een typisch voorbeeld van echt pech hebben. Heeft de kwaliteit van de auto zelf weinig mee te maken, want hoe je het ook draait of keert, een renault kan met momenten aan alle kanten kraken en piepen en rammelen, maar het is nog een van de betrouwbaarste auto's. Weet ergens een wagenpark van ongeveer 300 auto's, die om de 3 jaar of 250.000KM worden vervangen, daar hebben ze nu al alle merken gehad, maar renault is het enige dat steeds terugkwam wegens de vele hogere betrouwbaarheid dan de rest (nissan was ook zeer goed, maar is nu Renault) Daar zijn ze begonnen met de R4, en zo kwam er toch om de zoveel jaar altijd Renault terug. Is nu op pakweg 40 jaar dat er 30 jaar renault werd aangekocht. Voor de moment zijn het Kangoo's voor de gewone werknemers en Dacia's voor de bazen en de mensen die achter een bureau zitten. Voor wie het interesseerd, Peugeot 307 was de minst betrouwbare ooit, samen met mercedes vito.