[5GTT] 2x koppakking erdoor in 1 maand!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Gesloten
tyberium
Contacteer:

Ik heb het voor elkaar om in 1 maand tijd twee maal de koppakking er door te hebben op de snelweg bij ca 130 km/h. Ik heb extra de turbo druk op normaal staan, en een externe oliekoeler ertussen geplaatst, maar het helpt blijkbaar niet.

:(

Weet er iemand een goede koppakking/kopbouten tav van de standaard renault prut? Iemand ervaringen met koppakking/snelweg?
Calle

Klinkt eerder alsof je kop krom is, dan gaan die pakkingen niet erg houden onder enige belasting. Snelweg is niet heel heftig maar toch wel een beetje belasting, zeker als je 130 ofzo rijdt met een GTT, zit je toch al op min 0,1 bar druk.
Tijn
Contacteer:

of het blok gevlakt maar de bussen niet....
there is no spoon.
Wilma
Contacteer:

tyberium schreef:Weet er iemand een goede koppakking/kopbouten tav van de standaard renault prut? Iemand ervaringen met koppakking/snelweg?
MB Carperformance (clubsponsor) heeft versterkte koppakkingen met versterkte kopbouten (F)
Menno

scheur in de kop? Verkeerd aanhaalmoment?
rev it like a rental
canonballman

hoogteverschil in de cilinderbussen? (vaak na revisie...)

Met een versterkte koppakking en bouten ga je niks bereiken, er is echt iets mis als het zo snel achter elkaar gebeurt.
Of de er zijn onderdelen niet okee, of degene die het erop zet is niet okee :wink:
Christian

volgens mij had tyberium een een splinternieuw blok van renault
tyberium
Contacteer:

Idd. Maar even voor de opheldering; het originele blok (die er bij aanschaf inzat gaf de geest op de snelweg. Daarna mijn nieuwe 5 blok van 2004 erin gezet (ca. 20000 op de teller), na 1 maand hetzelfde op de snelweg. Olie temp was ca. 110 graden (mét een oliekoeler). Buiten was het ca. 31 graden. Koelvloeistof was voldoende (voor vertrek gecontroleerd). Ik rijdt er dan ook elke dag ca 70 km mee (meeste op de snelweg).

De 5 staat inmiddels op marktplaats, aangezien ik een andere auto aangeschaft heb. Ik ga 'm in de tussentijd toch even weer uitbouwen en een stevigere koppakking/bouten erin lijkt me. (het blijft toch jeuken). Mochti niet verkocht worden, dan rijd ik er nog weer even mee verder. Maar niet meer op de snelweg :)
Gerard race GT

pingelt de motor ook, dan is de koppakking ook snel stuk (defect membraam op de ontstekingsmoduul)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Bart V

Dat zijn dingen die te zien zijn je de kop eraf hebt. Ik neem aan dat na de eerste keer alles zorgvuldig bekeken is? Aangezien een koppakking die zo snel de geest altijd een gevolg is van een oorzaak...
Ferdy
Über-Spammer

zullen we hier verder gaan ?

is dacht ik het projecttopic over de betreffende auto
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Gesloten