[5GTT] 2x koppakking erdoor in 1 maand!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Gesloten
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Ik heb het voor elkaar om in 1 maand tijd twee maal de koppakking er door te hebben op de snelweg bij ca 130 km/h. Ik heb extra de turbo druk op normaal staan, en een externe oliekoeler ertussen geplaatst, maar het helpt blijkbaar niet.

:(

Weet er iemand een goede koppakking/kopbouten tav van de standaard renault prut? Iemand ervaringen met koppakking/snelweg?
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Klinkt eerder alsof je kop krom is, dan gaan die pakkingen niet erg houden onder enige belasting. Snelweg is niet heel heftig maar toch wel een beetje belasting, zeker als je 130 ofzo rijdt met een GTT, zit je toch al op min 0,1 bar druk.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

of het blok gevlakt maar de bussen niet....
there is no spoon.
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

tyberium schreef:Weet er iemand een goede koppakking/kopbouten tav van de standaard renault prut? Iemand ervaringen met koppakking/snelweg?
MB Carperformance (clubsponsor) heeft versterkte koppakkingen met versterkte kopbouten (F)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

scheur in de kop? Verkeerd aanhaalmoment?
rev it like a rental
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

hoogteverschil in de cilinderbussen? (vaak na revisie...)

Met een versterkte koppakking en bouten ga je niks bereiken, er is echt iets mis als het zo snel achter elkaar gebeurt.
Of de er zijn onderdelen niet okee, of degene die het erop zet is niet okee :wink:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

volgens mij had tyberium een een splinternieuw blok van renault
tyberium
Berichten: 389
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Idd. Maar even voor de opheldering; het originele blok (die er bij aanschaf inzat gaf de geest op de snelweg. Daarna mijn nieuwe 5 blok van 2004 erin gezet (ca. 20000 op de teller), na 1 maand hetzelfde op de snelweg. Olie temp was ca. 110 graden (mét een oliekoeler). Buiten was het ca. 31 graden. Koelvloeistof was voldoende (voor vertrek gecontroleerd). Ik rijdt er dan ook elke dag ca 70 km mee (meeste op de snelweg).

De 5 staat inmiddels op marktplaats, aangezien ik een andere auto aangeschaft heb. Ik ga 'm in de tussentijd toch even weer uitbouwen en een stevigere koppakking/bouten erin lijkt me. (het blijft toch jeuken). Mochti niet verkocht worden, dan rijd ik er nog weer even mee verder. Maar niet meer op de snelweg :)
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

pingelt de motor ook, dan is de koppakking ook snel stuk (defect membraam op de ontstekingsmoduul)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dat zijn dingen die te zien zijn je de kop eraf hebt. Ik neem aan dat na de eerste keer alles zorgvuldig bekeken is? Aangezien een koppakking die zo snel de geest altijd een gevolg is van een oorzaak...
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

zullen we hier verder gaan ?

is dacht ik het projecttopic over de betreffende auto
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=
Gesloten