ACT: Clio16V I
-
- Moderator
- Car: MB
had ik ook. Het kan het mechanisme zelf zijn maar in principe gaan die niet zo vaak kapot (zijn ook niet te betalen, kost nieuw meer dan 700 euro bij ren). Bij mij was het tellerplaatje iets los gelaten (zit gelijmd) waardoor de naald tussen de 1500 en 2500 toeren bleef hangen. Van heel dicht bij kon je ook wat sleepsporen zien. Oplossing is het geheeld demonteren en opnieuw vastlijmen. Is niet veel lijm voor nodig, weegt niets en blijft redelijk makkelijk zitten met een paar druppeltjes. Even laten drogen met iets erop en weer monteren. Wijzertje moet je voorzichtig loshalen. Eventueel door er een klein vorkje ofzo onder te zetten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
denk niet dat dat het is bij die van mij, hij viel zegmaar
ineens naar beneden, nou deed hij dat wel eens meer
maar nu helemaal niets meer
ineens naar beneden, nou deed hij dat wel eens meer
maar nu helemaal niets meer

-
- Moderator
de mijne deed het ook altijd altijd willekeurig. Met koud weer meer last van. Maar haal het geheel eens los en kijk eens. In 10 min. heb je heel de tellerbak eruit dus dat valt best mee
-
- Contacteer:
zonder draaiende motor dan heeyle mouton noir (sandy) schreef:'k heb de tellerbak er ook al uitgehad. en met wat beheerst tikken
ging de wijzer...... omhoog????

-
- Contacteer:
en ik ga niet zelf aan de wijzertjes zitten klooien, dan weet ik zeker dat
ik een ander kan scoren. 'k heb geen geduld voor zulke dingen
ik een ander kan scoren. 'k heb geen geduld voor zulke dingen

-
- Moderator
die wijzertjes sloop je niet zo snel hoor. In ieder geval niets als je gewoon met beleid te werk gaat. Ik heb laatst tweedehands een goed werkende 16v unit gekocht voor 15euro. Kost geen drol.
-
- Contacteer:
ja maar als 't nit nodig is laat ik het liever zitten, hoe werkt die teller eigenlijk?
'k weet dat 't een electro teller is, zit er een motortje in ofzo?
'k weet dat 't een electro teller is, zit er een motortje in ofzo?
massakabel aan de bak los?
kijk eens in de linker wielkast naar de bak daar moet ie vastzitten en eentje bovenaan je carosserie volg gewoon de min kabel vanf je accu.
kijk eens in de linker wielkast naar de bak daar moet ie vastzitten en eentje bovenaan je carosserie volg gewoon de min kabel vanf je accu.
Die wat aan je bak vastzit is een gevlochten stalen platte reep. Kan ook zijn dat ie geen goed contact meer maakt, ff loshalen en contactstukken opschuren.mark 5t schreef:massakabel aan de bak los?

-
- Contacteer:
Tom schreef:die wijzertjes sloop je niet zo snel hoor. In ieder geval niets als je gewoon met beleid te werk gaat. Ik heb laatst tweedehands een goed werkende 16v unit gekocht voor 15euro. Kost geen drol.

'k heb een toerentellertje gevonden, en overgezet....................
en hij werkt ook nog
weer wat wijzer geworden

-
wookie schreef:Hey,
Wat is de diameter van de pijp en na de middendemper ? Omdat ik de middendemper door een pijp wil vervangen. (voor en achter eromheen klemmen) Heb gezocht maar weinig gevonden. Wel heb ik meer info gevonden over het gebruiken van de pijp van een clio 1.2, maar is deze niet te dun, En welk stuk vervangt deze pijp?
Alvast bedankt!
![]()
Martin
middenpijp van een 1.2 past niet idd...te dun.
Uit me hoofd 58mm buitendiameter, maaruh..pak ff een schuifmaat, krik en een dekentje om op te liggen, dan weet je het zeker
Volgens mij past een middenpijp van een Golf II 1.3 er zo tussen, moet je alleen ff twee klemmen bijkopen en wat korter zagen. Kost je tientje of 4..
Uit me hoofd 58mm buitendiameter, maaruh..pak ff een schuifmaat, krik en een dekentje om op te liggen, dan weet je het zeker

Volgens mij past een middenpijp van een Golf II 1.3 er zo tussen, moet je alleen ff twee klemmen bijkopen en wat korter zagen. Kost je tientje of 4..
-
- Moderator
le mouton noir (sandy) schreef:Tom schreef:die wijzertjes sloop je niet zo snel hoor. In ieder geval niets als je gewoon met beleid te werk gaat. Ik heb laatst tweedehands een goed werkende 16v unit gekocht voor 15euro. Kost geen drol.'t stelde i.d.d. niks voor, een klusje van 15 min
'k heb een toerentellertje gevonden, en overgezet....................
en hij werkt ook nog
weer wat wijzer geworden
Mooi zo. Tis idd zo gepiept

Auspuff...Frank M schreef:wookie schreef:Hey,
Wat is de diameter van de pijp en na de middendemper ? Omdat ik de middendemper door een pijp wil vervangen. (voor en achter eromheen klemmen) Heb gezocht maar weinig gevonden. Wel heb ik meer info gevonden over het gebruiken van de pijp van een clio 1.2, maar is deze niet te dun, En welk stuk vervangt deze pijp?
Alvast bedankt!
![]()
Martin
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... erloos.jpg[/img]
Maat weet ik niet meer. Lukt ook prima zonder krik en deken. Gewoon op de grond kruipen met die schuifmaat.

Mocht iemand je aanpraten om een pijp van een dieselclio te nemen, die gaat niet passen. Naja, op ong. 2mm kleinere diameter na dan. Die krijg je bij de einddemper niet luchtdicht, ook niet met heel veel gun gum.
nee, dat werkt niet idd...tenzij je de flens omlast, maar ja, als je dan toch last, las dan wat anders 

Heb het een paar dagen geleden zelf gedaan. Is echt in een vloek en een scheet gedaan. 

-
Inderdaad, ik betaalde er geloof ik 40 euro voor (wel met wat korting, maar dan nog).
Gr, Frits.
Gr, Frits.
-
Die vraag stel ik mezelf ook nog keer op keer
Ik weet (nog steeds) niet of ik de kat laat zitten of dat ik hem er onderuit haal. Voorlopig in ieder geval nog niet, er komt weer een apk'tje aan.

Ik weet (nog steeds) niet of ik de kat laat zitten of dat ik hem er onderuit haal. Voorlopig in ieder geval nog niet, er komt weer een apk'tje aan.
Vraagje,
Als ik schakel bonkt er iets als ik de koppeling op laat komen. Als ik hem echt heel erg rustig op laat komen hoor je het niet.
Het viel me laatst pas op omdat ik met open ramen reed vanwege het warme weer.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Baksteun misschien?
En kom nou a.u.b niet met dingen als; "leer schakelen" etc.
Als ik schakel bonkt er iets als ik de koppeling op laat komen. Als ik hem echt heel erg rustig op laat komen hoor je het niet.
Klinkt als een bak of motorsteun idd.
Maak je motorkap eens open, zet de auto op de handrem, en laat de koppeling zowel in de 1 als in de achteruit eens opkomen. Kijk dan of je die 'bonk' kan genereren en check of de motor niet belachelijk veel beweegt!
Maak je motorkap eens open, zet de auto op de handrem, en laat de koppeling zowel in de 1 als in de achteruit eens opkomen. Kijk dan of je die 'bonk' kan genereren en check of de motor niet belachelijk veel beweegt!
Onder mn Clio zit geen katalysator meer, tevens is de middendemper weg.
Nu vind ik dat de auto een behoorlijke stankwalm uitstoot wat ik ook binnen in de auto ruik.
Kan dit komen doordat in de kofferbak een rond rubber mist a 3 cm in de doorsnede..
Ik kan er doorheen kijken en zie mijn einddemper zitten, dit kan wel eens zorgen voor de stank in de auto of niet?
Nu vind ik dat de auto een behoorlijke stankwalm uitstoot wat ik ook binnen in de auto ruik.
Kan dit komen doordat in de kofferbak een rond rubber mist a 3 cm in de doorsnede..

Ik kan er doorheen kijken en zie mijn einddemper zitten, dit kan wel eens zorgen voor de stank in de auto of niet?
-
Bedoel je dat gat in het midden van de kofferbak? Daar heb ik dus ook geen rubber inzitten en kijk zo op mijn reservewiel. Ik neem aan dat het reservewiel er bij jou dus ook niet meer onder zit omdat je recht tegen je uitlaat kijkt. De stank die je ruikt kan inderdaar via dat gat naar binnen komen aangezien de warme uitlaatgassen opstijgen en zo via dat gat naar binnen komen. Maar aangezien dat gat in je kofferbak zit lijkt het me sterk dat die geur zo sterk is dat hij door de hele auto doordringt, of het moet in je bekleding trekken natuurlijk, dan blijf je het wel ruiken.
Ja dat gat zal het wel zijn, misschien hoort het wel zo.
Er ligt geen bekleding meer in de kofferbak, dat stuk tapijt heb ik weg gegooid..was namelijk vrijwel vergaan.
Er ligt geen bekleding meer in de kofferbak, dat stuk tapijt heb ik weg gegooid..was namelijk vrijwel vergaan.

-
Voor zover ik weet hoort het toch niet zo te zijn. Er hoort volgens mij toch echt een rubberen dopje in. Het tapijt wat in de kofferbak ligt schijnt namelijk ook nogal een hoop vocht op te nemen vooral met koud weer via dat gat wat er dus zit. Dat is waarschijnlijk dan ook de reden dat je tapijt vergaan is 

Ik heb er nu es op gelet, en mijn pook beweegt ook als ik gas los laat (dan gaat hij naar voren) en als ik weer het gas op pak (dan beweegt hij naar achteren)#Lennard schreef:Vraagje,
Dat zou dus aan dit ding moeten liggen?
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/images/1202.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
dat is waarschijnlijk ja. kan ook je baksteun zijn.
-
Die steun op de foto is dan een motorsteun neem ik aan?
-
- Über-Spammer
dat is de achterste motorsteun. de andere wat het kan zijn zit op de versnellingsbak. die zie je duidelijk als je de accu wegneemt.
Hey,
Ik heb een clio 16v. Wat ik dus net ontdek zonder middendemper maar wel met de orginele cat. Ik schrok ervan dat ik geen middendemper meer heb want hij maakt bijna geen geluid (je hoort em terugslag geven maar moet je ff goed luisteren).
Dus ik heb :
Orginele kat
Geen middendemper
Peco SSPPM 705 Einddemper (Uit 2003 met 25.000 km)
Wat kan ik hier aan doen om meer geluid uit te krijgen (Terugslag hoorbaar, en meer herrie
)
Danku
Ik heb een clio 16v. Wat ik dus net ontdek zonder middendemper maar wel met de orginele cat. Ik schrok ervan dat ik geen middendemper meer heb want hij maakt bijna geen geluid (je hoort em terugslag geven maar moet je ff goed luisteren).
Dus ik heb :
Orginele kat
Geen middendemper
Peco SSPPM 705 Einddemper (Uit 2003 met 25.000 km)
Wat kan ik hier aan doen om meer geluid uit te krijgen (Terugslag hoorbaar, en meer herrie
Danku