vraagje over aandrijfas van clio williams

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
DuTCHRiPPeR

:worship: hallo allemaal mijn naam is remco en ben trotse bezitter van een clio williams uit 1994
nou is mijn vraag is het makkelijk om aandrijfas +kering links voor van een clio williams te wisselen en kan ik ook een eventueel van een ander type clio van de sloop een aandrijfas erop zetten en hoe moet ik dit doen...

en dan zoek ik ook nog een hele uitlaat van voor naar achter ,of anders achter demper en middendemper met klemmen en rubbers mocht iemand deze toevallig hebben liggen (I) ik hoop dat iemand mij kan helpen...

alvast bedankt allemaal

Williams rules :bang:
DuTCHRiPPeR

en is het zo dat een aandrijfas van een clio 1.8 16v er ook op past ?en hoe zit het dan met de uitlaat ....is die ook hetzelfde als bij de williams want die kan ik 2 e hands kopen van een vriend van me (Y)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij zijn die niet hetzelfde, maar laat het graag over aan iemand die het met zekerheid kan zeggen. :)
Steven
Car: M536

Aandrijfassen zijn niet gelijk aan die van een normale 16v, de Williams heeft de bekende bredere (19-16v) draagarmen en dus langere assen.

De uitlaat was ook niet geheel hetzelfde, de aansluitingen van de katalysator zijn anders. Tis op zich wel passend te maken met lasapparaat. tis iig geen direct fit.
canonballman

williams assen zijn uniek, die van een clio 1800 16v of van een r19 16v passen beiden niet.

Assen zijn imitatie niet leverbaar, bij de dealer alleen als nieuw, dus niet ruil-, en kosten 314 euro per stuk.

een hoesje met keerring (links, bakzijde) kost bij de dealer ongeveer 35 euro, en monteren is te doen als je wat gereedschap hebt.
Je krijgt zelfs een soort beknopte montagehandleiding bij de hoes.
Steven
Car: M536

Tering 314 scheuro? Daar kun je ze bijna custom voor laten maken.
Naja reviseren is dan nog wel een optie iig.

Dacht trouwens ooit es bij Brezan wel eens die assen gevonden te hebben bij spidan. Maar kan ook zijn dat ik de avond ervoor weer es uit was geweest ;)
Strijder

Welkom Remco,

kom as zondag naar de williamsmeeting van 2006

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=21169
Frits Clio 16v

Steven schreef:De uitlaat was ook niet geheel hetzelfde, de aansluitingen van de katalysator zijn anders. Tis op zich wel passend te maken met lasapparaat. tis iig geen direct fit.
De flens van de katalysator is alleen aan de kant van de voorpijp anders.
De kant waar de middendemper op komt is wel hetzelfde.

Een middendemper en einddemper kun je dus gewoon van een 16v halen.

Gr, Frits.
DuTCHRiPPeR

hatstikke bedankt voor alle bruikbare tips echt te gek toppertje,ben nu ff iets te laat voor de meeting maar wil graag lid worden .....groetjes remco :bang:
frank_williams

Plaats reactie