Circuitdagen: vrijdag 6 juli circuitdag op Zandvoort

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Steven
Car: M536

Lekker veel fotos, leuk.

Krijg weer helemaal zin... binnenkort gaan we een toyota starslet van een vriend van me het circuit opsturen. ding is dan niet retesnel, maar heeft wel een sublieme wegligging (koni geel, merwede veren, diverse stabstangen etc.) ding helemaal strippen, kuip van mij erin. Misschien nog ff rolbeugeltje zoeken + wat 13" slicks en gaan 8)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

agent smith schreef:Rem ook met DS3000, maar nog nooit piepen van de remmen gehoord hoor.

Foto's staan inmiddels online op de site. Let niet op de rest van de site, want ik ben nog aan het bouwen.
en wat was nu je tijd?
je wilde naar 2.10 kunnen met deze aanpassingen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Nou, die 2:10 was volgens mij van te voren al iets te ambitieus. Heb geen flauw idee wat voor tijden ik heb gereden, we hebben het niet bijgehouden. We hadden het druk genoeg de auto de hele tijd rijdende te houden. Hij gaat iig een stuk rapper door de bochten nu, dus als ik zonder verlagen en camber 2:19 heb gehaald, moet 2:15 wel te doen zijn dacht ik.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik zei toch 9 sec haal je er niet zomaar af
maar als je maar lol hebt (Y) (Y) (Y)
TEAM009 Gert
Contacteer:

Nee, maar ik had ook gezegd dat, dat wel heel erg enthousiast was. Maar inderdaad als je maar lol hebt, en dat hebben we zeker gehad, in overvloed, ding stuurt echt super!!!! Nu toch maar eens op zoek gaan naar sponsors, wat tot nu toe is alles uit eigen zak betaald. En dat is best duur...
Duupke (Ronald)
Contacteer:

agent smith schreef: Foto's staan inmiddels online op de site. Let niet op de rest van de site, want ik ben nog aan het bouwen.
Staan foto's zat op (Y)

Zal wel een domme opmerking zijn van mij :shame: , maar complimenten voor dat grote logo op je motorkap :worship:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
TEAM009 Gert
Contacteer:

Waarom is dat een domme opmerking? Bedankt voor het compliment. Nu nog hopen dat er de volgende keer wat meer stickers van sponsors op zitten. :)
En altijd handig als je iemand kent die een stickerplotter heeft.....
Duupke (Ronald)
Contacteer:

agent smith schreef:Waarom is dat een domme opmerking? Bedankt voor het compliment. Nu nog hopen dat er de volgende keer wat meer stickers van sponsors op zitten. :)
En altijd handig als je iemand kent die een stickerplotter heeft.....
Joh, waag er eens wat mailtjes aan, Elf, Michelin en Renault waren bij mij erg enthousiaist! Kijk maar eens op mijn site :wink:
Steven

Zow vandaag weer eens het circuit opgeweest met wat vrienden.
Rob ook nog tegengekomen met de rooie GT, die toch aardig erop losknalt als ik z'n tijden van rond de 2:20 hoor (Y)

De Toyota Starslet had de ring vorige week overleeft en nu gingen we em eens echt op z'n flikker geven. We dachten eindelijk eens een klep gesloopt te hebben, maar helaas het was een losgelopen moer en het kreng doet het nog steeds :lol:
In de 2e heat toch rond de 2:35 gereden wat toch zeker niet slecht is voor 75pk (wegligging is wel uber van het ding).

De andere is een Toyota MR2, waarin we in de eerste heat de remmen hebben gesloopt, we zijn zelfs even een stukje rechtdoor de tarzan ingeweest :p
2e heat ging ie wat rustiger en konden we em aardig bijhouden met de slet, die echt op de max werd gereden..

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... _06_09.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... _06_10.jpg[/img]

Filmpjes

Was weer een vet daggie 8)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Is het nu je levensdoel geworden die slet zo op z'n flikker te geven dattie er mee ophoudt?
Steven

Whehe sort of :D

Tis een soort langeduurtest om dat ding stuk te krijgen, maar dan wel met netjes onderhoud.
Zo hebben we gisteren nog even de rad vervangen door een groter exemplaar, kleppen gesteld en verse olie etc. etc.
Maar ook dit blok is na 240k nog lang niet uitgezongen, net als dat blok in die MR2 trouwens, die heeft ookal zo'n stand erop staan.

I (L) 200K+
Pr0f

Die starlets zijn gewoon gaaf, helemaal met bijna-slicks op de voorbanden ;)
Mijn gtt zit daar ook bíjna overheen :P maar heb toch het gevoel dat gtt km's zwaarder wegen :lol:
Heb een aantal 2:22'ers gereden, maar in de filmpjes heb ik al plekken gezien waar ik nog wat tijd zou kunnen winnen :)
PatrickG

Haha wtf doet een passat station daar op de baan :lol:
Haas
Car: Megane RS

zojuist over de mail:

Geachte race-liefhebber,
Dit jaar voor de allereerste keer in de geschiedenis van Circuitdag.nl gaan we naar het legendarische circuit Spa-Francorchamps in de Belgische Ardennen.

Op maandag 7 augustus 2006 hebben wij het circuit van 9 tot 18 uur, verdeeld in twee klassen is er maximaal veel rijtijd beschikbaar.

Om de beginners op een relaxte manier kennis te laten maken met het circuit, zullen in hun klasse de eerste aantal ronden achter de pacecar plaatsvinden.

Ook zullen er een aantal instructeurs aanwezig zijn, om indien gewenst je te begeleiden op het circuit.

Inschrijving is 175,- euro per klasse.

Altijd al de bocht der bochten “Eau Rouge” willen nemen? Dit is je kans, meld je nu aan op http://www.circuitdag.nl

Exclusief op Spa-Francorchamps is er de mogelijkheid om een racecursus te volgen van 2x een half uur onder begeleiding van een ervaren coureur. Hierbij kun je zelf sturen in een BMW 325i Cup-auto voor slechts 175,- euro all-in.

Tot ziens op Spa, met sportieve groeten,

Mathijs Slee en Jeroen Meester

Circuitdag.nl

Spa, ffs!! damn, daar wil k heen!
Steven

Pimp Haas, anders doen we een LPG-race :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

jammer genoeg is mijn bak tekort voor spa :(
Haas

goed plan, tegen die tijd mag die charade wel weer rijden :P
Haas

Luco/Alpine-racer schreef:jammer genoeg is mijn bak tekort voor spa :(
neem je de Luco chicane toch :P Gewoon halverwege blanchimont ff remmen en een links rechts :lol:

moet je alleen neit doen wanneer ik achter je rijd (N)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

haha staat zo lullig rij je lekker mee, moet je op het lange stuk afhaken :D
Haas

haha...ach, twee chicanes bij Kemmel, 1 bij blanchimont....

daluk ben ik nog sneller dan jij :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ik denk dat het bij 210 ophoud ja
en bak aanpassen heb ik al naar gekeken maar is gewoon te duur
optie zou nog zijn om 16 of 17"te monteren als het past maar daar hheb ik weer geen slicks voor
Bart V

Luco/Alpine-racer schreef:jammer genoeg is mijn bak tekort voor spa :(
Das toch geen reden om niet te gaan....tis geen wedstrijd. Die paar meter dat je in de begrenzer hangt geeft ook niets....de meeste die doorgaans meerijden met ciruictdag.nl halen uberhaupt amper de 200.

De clio is er iig weer bij :)
Pr0f

Lijkt mij ook wel leuk om naar toe te gaan. Ben dán gelukkig niet op vakantie.
Luco, is het rechte stuk van spa zo langer als die van zandvoort dan?
TEAM009 Gert
Contacteer:

Ben er uiteraard ook weer bij met de 19. Dit keer met complete 6 punts rolkooi, 2 kuipstoelen en 4 puntsgordels, dus meerijden is mogelijk. Ff nog probleempje met de remmen fiksen, en de hele dag als een gek blijven peilen, anders is het exit met de motor.

En @Luco, ik mag al in mijn handjes klappen als ik de 200 haal op het rechte stuk, een modderfiguur zal je absoluut niet slaan!!

Nog meer goed nieuws, de fotograaf gaat ook weer mee!! Dat worden dus weer een hoop strakke foto's van alle auto's. Mocht je de site nog niet gezien hebben: http://www.team009.nl, staan inmiddels ook foto's op van vorige circuitdagen (stuk of 1000 totaal, boven op de 550 die er al opstonden). Staan ook aardig wat renault's zo hier en daar tussen. Als je foto's groot wilt hebben ff PM'en.

Als meerdere mensen gaan, is het misschien makkelijk om het autotransport gezamelijk te regelen. Bart zou proberen een vrachtwagen te regelen, als dat niet lukt heb ik ook nog de mogelijkheid om een BE combinatie voor maximaal 5 auto's te regelen.
Haas

Pr0f schreef:Lijkt mij ook wel leuk om naar toe te gaan. Ben dán gelukkig niet op vakantie.
Luco, is het rechte stuk van spa zo langer als die van zandvoort dan?
ja, best wel, vanaf La Source tot aan Les Combes is zowat volgas. Denk dat je wel een aardige snelheid zal bereiken, al moet je de stijlheid van Eau Rouge niet onderschatten, denk dat menig autootje daar ff last van zal hebben. Bovendien is van Blanchimont tot aan Busstop ook een redelijk stukje.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Tip: download GTR demo v2, kun je het circuit vast leren kennen. Weliswaar alleen met een F430 of een Saleen S7, maar voor hoe het circuit loopt is het wel aardig. En zonder stuur een saleen s7 zonder TC, ESP en de rest op het circuit houden is nog lang niet makkelijk....
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Is echt gaaf spelletje :wink:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

agent smith schreef:Tip: download GTR demo v2, kun je het circuit vast leren kennen. Weliswaar alleen met een F430 of een Saleen S7, maar voor hoe het circuit loopt is het wel aardig. En zonder stuur een saleen s7 zonder TC, ESP en de rest op het circuit houden is nog lang niet makkelijk....
Dan is er toch ook geen reet aan? :) Ik heb de volledige versie van GTR met een Logitech Momo Force stuur en dat is echt superheftig! :D Niet makkelijk, maar wel erg uitdagend.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Heb inmiddels ook het volledige spel en een logitech momo, en dat is echt wijs!! Krijg binnenkort nog een veel vetter en uitgebreider spel. rFactor, gebruiken ze ook bij simworld in almere. Zitten echt een heleboel auto's en circuits bij: Meerdere Renault's en bijna alle circuit's, dus ook Zolder en Zandvoort...

Maar gaan er nog mensen van de RTC rijden op Spa? Ik en Bart ga zowiezo. En mochten er nog mensen zijn die geen transport hebben voor de auto en in de regio utrecht wonen (of op de route van utrecht naar spa) PM-ff, dan kan je auto met ons meerijden, en weer terug.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Weer terug van Spa! Is echt een heel wijs circuit, vooral eau-rouge is heel vet!!
Met de 19 is het wat minder goed gegaan. Hij verbruikte meer dan een halve liter per heat, dus goed bij blijven vullen. Maar als je dat een keer vergeet zit de motor aan het einde van de volgende heat dus met een dikke liter olie te weinig. Het gevolg is dat de krukaslagers in de soep zijn gedraaid, en dus het blok na 5 circuitdagen aan vervanging toe is.

Uiteraard weer veel foto's gemaakt, zie daarvoor http://www.team009.nl
[img]http://www.team009.nl/Multimedia/fotos/ ... G_8029.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door TEAM009 Gert op do 10 aug 2006 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Mooie foto's (Y) (Y) (Y)

Wel klote dat je je blok kapot gereden hebt. Je gaat het blok vervangen, en dan dit blok, reviseren?

Succes iig. :)
TEAM009 Gert
Contacteer:

Tuurlijk is het K*&^e dat het blok verrot is, maar je kon er natuurlijk op wachten met zo'n olie verbruik. We zaten nog te twijfelen of we een nieuw blok zouden gaan regelen voor de volgende keer. Daar hoeven we dus niet meer over te twijfelen.

Gaan vanmiddag bij eentje kijken met 127k op de teller. Helemaal droog.
Inclusief alle andere troep zoals radiateur etc. (die van ons was nog maar 2/3 werkzaam door een kit reparatie na een aanrijding door de vorige eigenaar.) Dit blok had er inmiddels ook dik 200k op staan.

Wat we met het andere blok gaan doen weet ik nog niet, houden voor reserve-onderdelen, of langzamerhand reviseren. Maar mocht er iemand hier interesse hebben is er wellicht wel wat te regelen.
Steven

Kep nog een compleet blok staan op subframe :p
Maargoed kep al iemand voor de motor.

Ik zou iig gelijk voor iets snellers gaan, een 2 literblok van Patrick is toch wel gelijk een dikke verbetering.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Ja, en ook een dikke aanslag op het minimaal aanwezige budget....
TEAM009 Gert
Contacteer:

Volgende circuitdag van circuitdag.nl: 10 november!
Plaats reactie