ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Zijn de aansluitingen van de brandstofleidingen op de tank bij een GTT gelijk aan die van een ander type 5? De retour vanaf mijn carburateur lijkt me dunner dan voor een type met elektrische brandstofpomp goed is. :s
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Daar heb je gelijk in. Retourleiding en aansluiting op de vlotter daarvan zijn bij een GTT dikker. Moet je dus omzetten :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Hmm, jammer. Heb jij toevallig......? :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, sorry. :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Even een vraag over een koelsysteem probleem....,

We hebben gisteravond proefgereden met een GT, maar er was een probleem met het koelsysteem....
Erg veel borrelende geluiden...?
Toen we probeerde te ontluchten met het nippeltje bij de thermostaat kwam er alleen maar stoom uit, en geen koelwater..?
En er blijkt helemaal geen koelwater door de waterpomp te stromen...?????
Het vaatje zat helemaal nokvol...., lekt verder nergen..., blok wordt onwijs heet...., wat kan dit zijn...?????

Is kijken of iemand zo iets weet hier, want wij stonden echt voor een raadsel.....
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

zit die thermostaat die in de slang zit niet klem/verstopt?
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Nope..., dat is niet het probleem....
Snap er echt geen snars van
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

klinkt toch alsof er ergens een slang goed verstopt zit :S
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Jadat denk ik ook, want ik zou het anders echt niet weten.....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je moet ook nooit ontluchtingsnippels opendraaien als ie warm is en loopt, dan krijg je altijd stoom en dikke spetters om je oren.

Wordt de radiateur wel gewoon warm? Wat doet de tempmeter, schommelt ie?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

thermostaat gaat wel open?? de nippels zitten na de thermostaat volgens mij. Als je dan de nippel opendraait komt de warme lucht die in de rad. zit ed eruit, wat die stoom kan zijn.
Mrtn = Maarten
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ja kan, maar uit die nippel moet toch gewoon koelvloeistof komen..., zeker met draaiende motor....
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

niet als de thermostaat dicht blijft toch?? je kan pas ontluchten als de thermostaat open is geweest toch?? maar evengoed zal de pomp altijd vloeistof moeten ronddraaien. Doet ie dat echt niet?
Mrtn = Maarten
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

De temp. meter is heel raar, die schiet werkelijk binne 5 min. na starten met koude motor naar het rooie gebied.., dus helemaal bovenin....
Maar ook dat rare borrelende geluid...? en als je de auto afzet, blijft het koelsysteem druk opbouwen...., het reservoir begint gewoon te sissen door de dop heen door de druk...???

Wij hebben toch best veel GT's gezien en gesluiteld, maar dit....., hopelijk een afknelling of verstopping van een slang ergens..., tussen reservoir en waterpomp
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Heel gek, want volgensmij draait de pomp wel..., maar is het daar kurkdroog vanbinnen..., dus geen vloeistof...?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

en als je je mond op het vaatje zet en probeert door te blazen, hoor je dan vloeistof rondgaan of blaas je je longen op?
Mrtn = Maarten
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

het blok is niet toevallig net eruit geweest en bv gespoten??

heb ik een x gehad, had een pijpje afgeplakt, maar vergeten d'raf te halen :~
Mrtn = Maarten
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Mrtn schreef:en als je je mond op het vaatje zet en probeert door te blazen, hoor je dan vloeistof rondgaan of blaas je je longen op?
Zo ontluchten wij idd altijd de GT, maar ik blaas me een ongeluk, alleen maar stoom....????
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

maar lukt het wel om nieuwe sapjes door het blok te krijgen? dus het vaatje leegblazen en opnieuw bijvullen...

als de motor niet loopt
Mrtn = Maarten
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

wat ook kan, het schoepenrad van de pomp zit geperst op stangetje, die weer in een lager zit, door het huis gaat en waar ook de poulie opzit.

Het komt wel eens voor dat het schoepenrad los zit op dat stangetje, die dan wel wel draait door de Vriem, maar het rad nagenoeg stilstaat.
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

dat is een gte die was ooit bij een afsluitingsmeeting in de meern

staat ook op de site van AD
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ik ben sinds vanmiddag gtt loos !!
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gecondeleerd
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Vraag,

Wat is nou het voordeel van een K-Tec Spaghettie spruitstuk voor de 5 GT Turbo....?
De meningen zijn er over verdeelt merk ik, levert dit nou voordeel op voor een turbo motor, of heeft dit alleen een goed effect op atmosferische motoren...?

En is het verstandig om dit met warmtewerend tape in te pakken, of juist niet i.v.m. scheuren door de hitte...?

Wie...?

:wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

die van JP en Roy zijn allebei al een keer gescheurd, en beiden met tape ingepakt. Ktec ding is slecht gelast.

tuurlijk heeft zo'n ding zin, alle kanalen zijn bij benadering even lang en genereren zo een goeie flow.
Immer wieder die verdammte Holländer
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-Ray- schreef:die van JP en Roy zijn allebei al een keer gescheurd, en beiden met tape ingepakt.
`

Heb er ook een en ga hem niet inpakken. Die van Reichhard schijnen beter te zijn maar als ik het nog een keer moest kopen zou ik er een door Jeroen(Boneless) laten bakken. Is waarschijnlijk nog goedkoper ook :biertjuh:
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Nou ik weet eigenlijk niet of ie van Reichard of van K-Tec is, ik ga em wel gewoon monteren zonder tape, en ik ziet wel hoe het gaat :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ik vermoed nog steeds heng-pts
Immer wieder die verdammte Holländer
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Je vermoed wat...?

:lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

het moet idd niet gekker worden :lol:
Mrtn = Maarten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ach voor die prijs gaat de onze iig niet weg hoor
duur is relatief :wink:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

kabel van de koppeling is over achter de pedaal, is het veel werk deze te vervangen?
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

vraagje:

De bovenste slang naar de radiateur knijpt samen bij lopende motor,
en tijdens het gas geven.
Is hier ook sprake van lucht in het koelsysteem,
radiateur wordt warm dus zal de thermostaat ook open gaan lijkt mij.
Kachel komt gewoon op temperatuur en de fan springt ook netjes aan.

gr Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gesloten