ACT: Renault 19
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tja zit er bijna aan te denken ........vor een interieur vragen ze ook al 150 euro ....+die 170 voor de motorkap en dan hoef ik nog maar een linker handgreep te verkopen en ik ben al bijna bij mijn doel
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
is het interieur nog netjes, met name de stoelen e.d?
en is het een phase 1 of 2?
en is het een phase 1 of 2?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Denk dat dat wel spannend word. Als je een goed passende dop hebt, en je stookt hem heel erg warm lukt het mischien wel. Ik heb vaak al moeite om ze eruit te krijgen met de pers, omdat ze soms echt vast zitten die achterlagers.
JL kreeg ze er altijd wel uit met een dop 30 en een voorhamer 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
kom hier ff langs pers je um er zo uut
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ziet er goed uit 

geen idee...bel holtrop of van de tol eens 

hoeveel mag ik eigenlijk nog voor een R19 geven?
Bij ons op het werk staat er een, van 1988, 100.000KM 1,4l C-motor.
De auto is nog goed in orde, buiten de elektriciteit, daar moeten kabels van vervangen worden en contactjes van gekuist. Weet dit omdat ik een maand terug nog aan die auto gewerkt heb, toen wou die niet starten, omdat het draadje van het startrelais slecht contact gaf. Voor de rest, met koude motor zonde choke en zonder gas geven perfect starten, hij slaat onmiddelijk aan, sneller dan eender welke nieuwe die in de toonzaal staat, en hij loopt zo mooi als iets.
Maar 't is natuurlijk een oud beest.
Bij ons op het werk staat er een, van 1988, 100.000KM 1,4l C-motor.
De auto is nog goed in orde, buiten de elektriciteit, daar moeten kabels van vervangen worden en contactjes van gekuist. Weet dit omdat ik een maand terug nog aan die auto gewerkt heb, toen wou die niet starten, omdat het draadje van het startrelais slecht contact gaf. Voor de rest, met koude motor zonde choke en zonder gas geven perfect starten, hij slaat onmiddelijk aan, sneller dan eender welke nieuwe die in de toonzaal staat, en hij loopt zo mooi als iets.
Maar 't is natuurlijk een oud beest.
als ie erg netjes uitziet 500 euro denk ik.
Gezien dat je eraan moet werken is elk deukje 100e uro minder.
Tegenwoordig koop je een 16v voor 200 euro.
Gezien dat je eraan moet werken is elk deukje 100e uro minder.
Tegenwoordig koop je een 16v voor 200 euro.
-
Hij verkocht hem zelf voor 900 geloof ik.
Garage denkt het ff snel te kunnen verdienen
Garage denkt het ff snel te kunnen verdienen

Ssangyong Rexton : [img]http://images.spritmonitor.de/313612.png[/img]
sory dat ik het even hier plaats maar ik heb een automaat bak liggen te koop en om dat die niet te krijgen zijn
wil ik even mededelen dat ik er een heb ligen
het gaad om een 4 traps automaat bak van een bj 94 18i
80.000 gelopen met bijna nieuwe assen er bij
wil ik even mededelen dat ik er een heb ligen
het gaad om een 4 traps automaat bak van een bj 94 18i
80.000 gelopen met bijna nieuwe assen er bij
-
ik heb even een vraagje heb zelf net een andere 19 gekocht maar maakt een raar geluid tijdens het rijden kan aan de wiellager liggen of aan de aandrijfas maar nouw is de vraag ik heb nog een renault 19 1.4 staan slooper. maar zijn de assen van een renault 19 1.4 het zelfde als een 19 1.7 txe. wie weet dit toevallig? alvast bedankt
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
ga maar uit dat van de 1.4 dunner zijn...
voor m'n phase 2 1.8i ooit eens aandrijfassen bij een sloop gehaald en dat waren dezelfde als voor de 1.7. maar anderen dan de 1.4.
alleen was dat dus voor een phase 2
voor m'n phase 2 1.8i ooit eens aandrijfassen bij een sloop gehaald en dat waren dezelfde als voor de 1.7. maar anderen dan de 1.4.

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
owkeey dan neem ik aan dat ze anders zijn want bij een 1.4 phase 2 was het blok wel prescies het zelfde als van mijn 1.4 uit 1990. dus dan zullen de aandrijffassen een andere 1.7 denk wel gelijk zijn.Edward(ForeverYoung) schreef:ga maar uit dat van de 1.4 dunner zijn...
in iedergeval bedankt
Ik betwijfel het.Edward(ForeverYoung) schreef:ga maar uit dat van de 1.4 dunner zijn...
Zet gewoon die assen van die 1.4 erin, die trek je echt niet kapot

Die paar NM doen t m echt niet.
Overigens wil de dikte nauwelijks wat zeggen.
-
even een snelle vraag. heb met mijn renault 19 1.7 injectie de lamda sonde kapot als ik hem aansluit gooit ie hem in de hoge toeren en blijft gewoon hangen als ik hem opnieuw start houd het op maar goed is het niet. nu heb ik het stekertje losgemaakt geen hoge toeren meer. nou vraag ik mij af als je hem loshaalt gaat de auto hier door omhoog in het verbruik omdat hij echt krap aan 400 km haalt op een volle tank en als ik ietsje door rijd zelfs nog minder dus. mijn maat heeft precies zelfde renault 19 met zelfde blok en haalt makkelijk 550 km op een tank. de vraag is dus heeft de lamda veel invloed op het verbruik van de auto of is dat minimaal.
-
Hallo beste mensen!
Ik ben al een tijdje aan denken hoe ik mn wagen R19 1.8 16v een stukje sneller kan maken. conclusies chippe, spaghetti spruitstuk, turbo enzo.
aan gezien chippe maar 5 pk meer is lijk me dat een beetje zinloos omdat het niet echt merkbaar is. (kan het natuurlijk fout hebben
) maar ik wou dus vragen is het mogenlijk om het v6 blok+bak van een safrane met kabelboom en alle electra om te leggen in een R19? Zover ik weet heeft nog niemand dat geprobeerd. zal ook wel zijn redenen hebben
. Heeft iemand nog andere ideeën om wat meer pk's te krijgen...
alvast bedankt!!
Ik ben al een tijdje aan denken hoe ik mn wagen R19 1.8 16v een stukje sneller kan maken. conclusies chippe, spaghetti spruitstuk, turbo enzo.
aan gezien chippe maar 5 pk meer is lijk me dat een beetje zinloos omdat het niet echt merkbaar is. (kan het natuurlijk fout hebben

alvast bedankt!!
-
kijk hier eens: http://www.retro-renault.com/forums/ren ... treak.html
het kan dus wel, maar of het de moeite waard is....
het kan dus wel, maar of het de moeite waard is....
-
een bie turbo is ook wel een oplossing maar het moet finacieel wel nog een beetje aantrekkelijk zijn. denk dat ikd an maar opzoek ga naar een kompleet v6blok met kabelboom en de hele rimram, oftewel een sloop auto dat ik alles eruit kan halen. Dr zal vast en zeker wel geen "how to" handboekje van zijn 

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
je hebt ook een probleem met de rdw als je er een 6 cilinder in propt..meer cilinders dan op kenteken..
-
Ja klopt had ik ook al aan gedacht.... zouden ze dat niet goed keuren? 

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Ik weet het niet helemaal zeker, maar je kunt wel de auto laten herkeuren door de RDW.
Zolang het voor de APK maar op kenteken staat
is het goed.
Zolang het voor de APK maar op kenteken staat

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
apk en aantal cilinders maakt tegenwoordig dus geen hol meer uit.
probleem met een v6 in een 19 lijkt me echt de ruimte, als je ziet hoe een 16v er al inligt zal een v6 niet lekkerder passen (ligt ook nog eens in de lengte denk ik).
probleem met een v6 in een 19 lijkt me echt de ruimte, als je ziet hoe een 16v er al inligt zal een v6 niet lekkerder passen (ligt ook nog eens in de lengte denk ik).
-
Ja dat moeten we dan aan die engelsman vragen met zijn peugot v6 in zijn renault 19 fase 1
check dit maar http://www.retro-renault.com/forums/ren ... treak.html
dus ik ga eens rond kijken voor een sloop auto met een v6 en dan maar passen en meten
check dit maar http://www.retro-renault.com/forums/ren ... treak.html
dus ik ga eens rond kijken voor een sloop auto met een v6 en dan maar passen en meten

-
ja ik heb het ook niet gezien dat het werkend erin lag maar op pagina 54 bevindt het zich wel in het motorruim 

-
houd er rekening mee dat echt van alles aangepast moest worden op die 19 van die engelsman, motorsteunen, airco verwijderen, en nog veel meer dingen die niet zo 1,2,3 gaan passen...