Het begon zo leuk vanochtend........5 uit de schuur, redelijk weer.....hup met RJ en lex in het kielzog naar Duitsland....
Vlak bij hengelo......was de weg ff vrij en jochem denkt: nou eens ff kijken of dit ouwe/nieuwe ( lees zo van het schap af getrokken blokje )na al wat rustige her in rijd km's de extra turbodruk kan hebben ........en het antwoord was/is
nee
Nouja het ging lekker tot de 180 ( op teller , is iets harder) en toen kwam RJ ( die ook nooit te beroerd is om wat gas te geven ) inlopen , die 16v tjes hebben gewoon een hogere top 225 ongeveer.........
Maarja ik denk dan maar een zwengeltje aan de kraan , ik reed nog op 0,7 bar en zetten hem toen op de 1.0 bar wat ie met dat ander blok makkelijk kon ( wel hoger ook ) daar zat dan wel een versterkte koppakking in enz ......
Oke RJ kwam me niet voorbij, reed op dat moment 210 op de teller en dat was dan ook meteen het eindstation ........een mooie witte pluim...nouja grote witte wolken hingen er meteen over de A1 ....en het was me duidelijk wat er was gebeurd.......daaaaag koppakking .
Nouja veillig langs de kant gezet motor was ook uitgevallen en starte ook gewoon niet meer .......toen ie nog half reed viel me op dat ie op 3 cilinders "reed" dus waarschijnlijk 1 cilinder vol met water en heeft ie vloeitofslag gehad......
Ook de hoeveelheid koelvloeistof onder de motorkap ( er zat wel een hoop ) viel me mee......en aan de koppakking aan de buitenkant zag je eigenlijk niets.....maarja dat het afgelopen en over is das duidelijk.
Na een tijdje stil te hebben gestaan ff geprobeerd te starten maar nee hoor helemaal niets en ook de startmotor klonk of dat ie niets aan dreef.
Het blok draait nog wel dus geen vastloper....
De 5 staat weer netjes in de schuur en zal daar voorlopig blijven staan .....nu geen "knoei" werk meer met een oud blok....maar gewoon wat nieuws erin .......maar dat kost geld en tijd .
We hebben weer een nieuw jarenproject...........zucht ( dacht dat ik klaar was

)