dynamo type ?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
de pater

Beste mensen,

Ik sta momenteel stil met een dynamo die niet oplaad. Ben helaas niet thuis, en heb het boek even niet bij de hand, maar welk type dynamo heb ik nodig?
Gasten van de sloop zeggen dat er verschillende types zijn....hmm?

93 Clio 1.8 U9 16V

Welk type behoort hier bij?

Bedankt....

Pater
de pater

Het grote probleem met die 1.8 blokken in een clio proppen is dat je overal nergens lekker bij kan. Uiteindelijk heb ik met behulp van het OV de essentieele dynamo op de kop kunnen tikken. En dus begonnen met demontage van die oude.....voor een ieder die besluit een dergelijke operatie ook uit te voeren: zorg dat je kleine neefje van zes ook van de partij is om met zijn kleine handjes het een en ander te doen.
Nu heb ik mijn dynamo los...maar niet uit het motorcompartiment te krijgen :@ .....dan maar rukken, pielen, frummelen en dergelijke belgische fratsen....maar waarschijnlijk moet de grill er dus ook uit...vrrdmme...morgen weer verder...

De Pater preekt dat je bij het sleutelen altijd vieze handen krijgt, en altijd onvoorziene dingen tegen komt.

adios
pierre

dat is bij veel renaultjes zo, anders een nissan kopen.
Johan_16v
Contacteer:

tip: schaf een vraagbaak of Haynes aan, komt ge al een heel eind mee!
Riël
Über-Spammer

de pater schreef:Het grote probleem met die 1.8 blokken in een clio proppen is dat je overal nergens lekker bij kan. Uiteindelijk heb ik met behulp van het OV de essentieele dynamo op de kop kunnen tikken. En dus begonnen met demontage van die oude.....voor een ieder die besluit een dergelijke operatie ook uit te voeren: zorg dat je kleine neefje van zes ook van de partij is om met zijn kleine handjes het een en ander te doen.
Nu heb ik mijn dynamo los...maar niet uit het motorcompartiment te krijgen :@ .....dan maar rukken, pielen, frummelen en dergelijke belgische fratsen....maar waarschijnlijk moet de grill er dus ook uit...vrrdmme...morgen weer verder...

De Pater preekt dat je bij het sleutelen altijd vieze handen krijgt, en altijd onvoorziene dingen tegen komt.

adios
Even goed voorbereiden, 30 minuutjes heb je de dynamo in de handen.

Je moet een afgezaagde imbussleutel hebben voor de spanrol, koplamp, motorkap en grill eruit en dan kun je er voor 16v begrippen zeeer goed bij :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
de pater

inderdaad die afgezaagde inbus was goed begin, maar met ene beetje wrikken en wegen krijg je de dynamo er ook langs de radiateur er uit...

tis allemaal gelukt en geen troubles met de multiriem..... :) dank allen
Plaats reactie