even voorstellen: Timpie

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Timpie

beste mede renault eigenaren,

Ik ben Tim 20 jaar kom uit deventer (ja in overijssel) heb inmiddels een renault megane 5 drs hatchback 16v en ben hem langzaam aan hier en daar aan het veranderen, er zit eindelijk een beetje geluid in:
JBL GTO2 12 inch sub (komt nog een 2de) JBL GTO serie voor en achter
denver dvd/mp3/radio met 7 inch tft :)
zodra het intrieur af is komen er foto's, hier alvast een foto van de kale megane met jaja wieldoppen :smoke:

en ja na veel gedoe met wetgeving was de conclusie dat de gehele achterkant toch mocht worden geblendeerd dus achterste zijruiten: 3% lichtdoorlatend, achterruit 20% lichtdoorlatend, gewone halfords folie ramen eruit en plakke maar werkte perfect, alleen nog een keer de achteruit laten coaten want dit wil niet echt |:

iemand wat sugesties voor de buitenkant? bumperkitje enzo?

[img]http://members.lycos.nl/nightflyfoto/fo ... /auto1.JPG[/img]

:p
Egon

Welkom
Er zijn verschillende mogelijkheden om deze megane te verfraaien.
Complete bodykit kan, maar je kan ook zelf het een en ander samen stellen.
Succes ermee in ieder geval
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Welkom hoor, en leuke megane :)
-jacco-
Über-Spammer

Welkom :)

Kijk eens bij: http://www.rbcartuning.nl, kun je zien wat er allemaal te krijgen is voor de Mégane (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Marcus

Welkom :)
En inderdaad wat Jacco zegt, kijk eens bij rbcartuning.
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Welkom, nog een Berline :) Leuk kleurtje ook (Y)

16v als in 2.0 16v? Die zijn er niet veel in hatchback uitvoering :p
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Timpie

Edward(ForeverYoung) schreef:Welkom, nog een Berline :) Leuk kleurtje ook (Y)

nopes geen berline just hatchback maarre had het verkeerd neergezet is een gewone 1.6 geen 2.0 :lol: was het maar zo :p

en thanks voor de link he :)
Edward
Contacteer:

Timpie schreef:nopes geen berline just hatchback maarre had het verkeerd neergezet is een gewone 1.6 geen 2.0 :lol: was het maar zo :p
Berline is het woord wat Fransozen (niet alleen Renault) gebruiken voor een hatchback :wink:
Op mijn kentekenbewijsje staat iets als "Megane Berline", ik heb dus ook een 5 deurs.
Persoonlijk vind ik Berline wat mooier klinken dan 'hatchback' :)

De 1.6e is idd geen 16v maar een 8v, maar is voor een 1.6 toch best pittig (Y)
Timpie

oke, van dat berline wist ik nog niet :smoke:

en ja hij rijdt erg lekker maar ik heb even gekeken voor een luchtfilter en kwam op rbcartuning een green filter tegen voor 100 euro, met bijpassende buis dus denk dat die erop komt, heb tevens ties tovenaar gebeld over de mogelijkheid op chiptuning en dit kost ongeveer 500 euro maar het is niet ingebouwd een los systeem wat ook weer te upgrade is voor een andere auto :p

nog even een vraagje: is het mogelijk om de standaard uitlaat te vervangen voor een einddemper op moet er dan opnieuw gelasd worden?

bij voorbaat dank :worship:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

welkom (Y)

je kan ook voor een chippie een menno pmmen die doet ook dat soort dingen.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Edward
Contacteer:

makkelijk antwoord: je kunt de demper wel vervangen voor een sportdempertje, ja.

Kan universeel, dan moet je zelf een ophanging zien te fabrieken, bijvoorbeeld door te lassen, en een manier om het passend te krijgen op het stuk uitlaat wat je al hebt liggen (stukjes uitlaatpijp)

Of je koopt een kant-en-klare demper, die hang je in de ophangrubbers waar je huidige demper ook in hangt, makkelijker kan niet.

Qua kosten is de universele demper goedkoper, mits je het zelf kan doen.
Als je het moet laten doen door een garage, kom je al snel in de buurt van wat je moet betalen voor een kant-en-klare demper waar niks aan hoeft te gebeuren...
Er zijn overigens RVS sportdempers, en stalen sportdemper, net als je huidige demper dus.
Ik heb zelf een stalen sportdemper, scheelt de helft in prijs en als ie d'r over 4 of 5 jaar onder weg roest dan koop ik weer een andere, zie dan wel of het RVS of weer een stalen wordt..

Doe hier op het forum eens een search naar chiptuning, genoeg over te vinden.
Hier ook even een handige link, op het forum van de Mégane Club:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=3633.0
Timpie

edward bedankt voor de uitleg ik zal eerdaags is rondgaan kijken naar een kant en klare, ik weet zelf te weinig van de auto's af ben meer electra klussertje :)

ik heb menno een pmmejte gestuurd met wat vragen over het chiptunen, ik hoop dat ik op deze manier de auto net wat fijner rijdt en toch even voor velgjes gekeken maar voor de eerste maanden komen er standaard 15 inch stervelgjes onder :p volgende week naar de focwa in twello kijken voor die fijne deuk in de achterportier :( fijne fietsers vorige week me spiegel eraf.
Timpie

nou ben even voor een schade rapport geweest bij de schadeherstel ik zou intotaal 1120 euro kwijt zijn om alle deuken eruit te halen (vooral dorpel onder de achterportier is moeilijk) :( ben daarna maar even langs de sloop gegaan zag een achterportier staan zelfde kleur helemaal gaaf dus even gereserveerd volgende week ophalen en ramen overzetten :smoke: ben ik ook weer van die deuk.

ik wacht nog maar even met de uitlaat enzo eerst even de binnenkant opnieuw doen (daar kijk ik tenslotte de hele dag tegenaan) :p
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Naar man die schade......sterkte, kijk idd eens rond voor sloop onderdelen.
Edward(ForeverYoung) schreef:Welkom, nog een Berline :) Leuk kleurtje ook (Y)

idd mooi rood is niet lelijk, welkom!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Plaats reactie