rsi doet moeilijk!!!!! advies is welkom.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Hoi allen,

Mijn zus was vergeten de lampen uit te doen van haar clio rsi,
Dus de accu eruit, en opgeladen en weer terug geplaatst. Aangezien ze 200 km verder woont moest ze dat zelf doen. :wink:
Nu heeft de + pool draden regelmatig contact gemaakt met de carroserie omdat de draden er vlak langs gingenenhet blok natturlijk beweegd.
Ik werd al een paar keer gebeld dat de auto regelmatig uitviel en zich schokkerig gedroeg :p Toen zij dit weekend terug naar huis kwam met de clio en de auto veel keer uitgevallen was, heb ik de accu eruit gehaalt en een andere gemonteerd met de hoop dat het over was. Helaas het was nog steeds kl**e. maar hij liep wel mooi stationair.
Ik heb de verdelerkap rotor en bougies vervangen maar niets hielp.
ik heb daarna alle kabels en sensors even aangeraakt en toen ik de sensor aanraakte, die aan de voorkant naar het blok toe loopt met 1 draad er naar toe (weet niet wat dat is voor sensor) viel de motor uit.
Ik heb toen het draatje doorgenipt en opnieuw gemonteerd zodat deze nu wel goed contact maakt. Maar nu wil de motor helemaal niet meer normaal starten!! Met veel moeite en gepruttel en geschommel in toeren kan ik hem met mijn gaspedaal aanhouden maar als ie weer stationair moet draaien valt ie uit.
Als jullie mischien weten wat het is, graag reactie!!
alvast bedankt!!!
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Dynamo defect?
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

hoe kun je testen of ie dood is??
Want hij is een half jaar terug gereviseerd.
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Je kan met een multimeter eventjes nameten of ie genoeg spanning geeft. De spanning moet ongeveer 14.3 volt zijn ( als de motor draait ).
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Bram schreef:Je kan met een multimeter eventjes nameten of ie genoeg spanning geeft. De spanning moet ongeveer 14.3 volt zijn ( als de motor draait ).
Als de motor draait
:beer: :beer:
En wat als de motor niet aan wil?
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

weet iemand hoe de sensor heet??

Hij zit als je voor de auto staat aan de voorkant van de motor vlak bij het olie filter, en er gaat 1 draad heen, (een paarse volgens mij)
Hij zit op een sensor geklikt met een plastic kapje. iets boven het olie filter links.
cliofreak
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 feb 2004 7:32

Is dat niet het oliedruksensor voor het lampje op het dashbord??
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

kun je zonder die sensor rijden??
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

klinkt eerder als een min of pluspool die geen goed contackt maakt
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:klinkt eerder als een min of pluspool die geen goed contackt maakt
Bedoel je van de accu of van de dynamo??

Van de accu weel ik zeker dat ze goed zitten.
Zou het de massa kabel kunnen zijn die van de - pool naar het blok toe loopt. Ik zou dit wel raar vinden, omdat ie voor het hele gedoe wel perfect liep. dus als het kabel geen goed conact zou maken zou ie daar toch voor die tijd ook al last van moeten hebben?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Gezien het gevonk van de pluskabel op de carroserie en toestanden... is je ECU nog wel helemaal fris?

Die kabel waar jij aan kwam heeft niets te maken met wel of niet lopen, da's voor het oliedruklampje ;)

Ik ben bang dat je een electronisch probleem hebt, het fijnste zou zijn dat uit te sluiten door effe een ecu van iemand anders erin te frotten en es te testen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Gooi eens met behulp van een startkabel een massa van
je accu op je blok en probeer het dan eens.
Dat moeilijk starten en rot lopen klinkt bekend van Mrtn zun auto.

Die wou ook amper starten en liep moeilijk, ff getest met een startkabel van de accu- direkt op het blok en lopen
als een zonnetje, oftewel te weinig massa.
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

ok,
Dat ga ik dan maar ff testen!!

Jullie horen het nog. :worship:
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

De moed loopt in mijn schoenen!!

Ik heb net dat extra kabeltje getrokken maar zonder resultaat, hij liep trouwens wel weer een beetje stationair. Slaat alleen abrupt af binnen 10 sec.

Ik heb toen de draden van de sensor onder het oliefilter losgehaalt omdat die een beetje verweerd was.
Heb deze opnieuw gemonteerd en als ik nu mijn contact aandoe blijft er een relais tikken :@
En het maakt niet uit hoe ik die draadjes weer monteer, het relais blijft tikken.
Het is degeen die als je aan de zijkant van de auto staat (er zitten er twee naast elkaar) het dichtst bij staat. Heb hem ook al omgeruild met de andere,. maar geen resultaat (N)
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

[wise ass modus]Uhm... is je bdp sensor nog wel goed?
zit er een signaal op ???

Dit was de rede waarom een Volvo 2.0 blok niet wou aanslaan, bleek
geen signaal op de bdp te hebben[/wise ass modus]
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Negotiator schreef:[wise ass modus]Uhm... is je bdp sensor nog wel goed?
zit er een signaal op ???

Dit was de rede waarom een Volvo 2.0 blok niet wou aanslaan, bleek
geen signaal op de bdp te hebben[/wise ass modus]
jep, daar zit signaal op.

Ik heb het zelfs de stekkers ff uit elkaar getrokken en ingespoten met contact spray.

Iemand anders nog sugesties?
turboman
Berichten: 1413
Lid geworden op: zo 29 jul 2001 0:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Riël schreef:Gezien het gevonk van de pluskabel op de carroserie en toestanden... is je ECU nog wel helemaal fris?

Die kabel waar jij aan kwam heeft niets te maken met wel of niet lopen, da's voor het oliedruklampje ;)

Ik ben bang dat je een electronisch probleem hebt, het fijnste zou zijn dat uit te sluiten door effe een ecu van iemand anders erin te frotten en es te testen.
het lijkt denk ik inderdaad op de ecu die nu kortgesloten is... een andere erin plaatsen en kijken of het nu goed is. Wellicht laten uitlezen bij de dealer.
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Zit het ecu in de computer die onder de krik zit???
En kun je daar eventueel iets aan zien als die is overleden als je die comp openschroefd??

Alvast alle dank voor eventuele opmerkingen hoor!!

Gaat altijd zo lekker snel hier op het forum als je ergens mee zit.
Petje af voor iedereen, mag best een keer gezegd worden!! :beer: (Y) :worship:
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Hebben jullie nog enig idee waarom dat relais blijft tikken?

Dat gebeurt niet zomaar lijkt mij, want dat had hij nog niet totdat ik die draadjes opnieuw vast maakte :@
Nu slaat ie ook helemaal niet meer aan :( :sad:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je ECU zit inderdaad in het gedeelte onder de krik. Aan elektronika is vaak van buiten niet te zien of deze nog goed werkt. Enkel als je een kortsluiting, waterschade oid hebt gehad, zul je visueel iets waar kunnen nemen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Hmmmz,
Kan ik daarin nog iets doormeten bij het ecu of moet je daar universiteit electronica voor gedaan hebben :wink:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ben bang van niet. Informeer anders eens bij Menno of hij iets voor je kan betekenen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Dat kan ik idd ff proberen, als ik er aan toe kom zal iki daar aan denken!

thanx :worship: :worship:
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Het relais die blijft tikken is deze::

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/relaisopnieuw.jpg[/img]

Weet iemand waar deze voor dient en wat ik er aan kan doen.

Het relais is niet stuk iig.

Alvast weer hartelijk dank
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Niemand????
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

hoe weet je dat het relais niet stuk is?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Is contactstroom voor ecu óf benzinepomp. Steek het relais eens om of vervang m?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

ik heb hem omgedraaid met andere relais, en die tikken ook.

Heb hem ook vervangen met een relais van mijn 16v maar dan tikkert ie ook. Daarna weer terug gezet in de 16v en toen werkt die wel weer.

Ik vind het zo vreemd dat hij het zomaar kreeg :@

Heeft iemand daar een verklaring voor.

Kan het met het alarm te maken hebben?? Het is een klasse 2 alarm.
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

haal je alarm er eens tussenuit.
Misschien is de startonderbreker naar zun grootje ofzo.
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Ik weet waarschijnlijk waar het aan ligt en dat is de brandstofpomp!
Als ik het stekkertje bij de pomp loshaal is het getik verdwenen, en als ik de zekering eruit trek dan is is het ook over.

Het gaat om dit type::

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 9e191b.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 7fdb90.jpg[/img]

Kan ik deze er gemakkelijk uithalen en een andere plaatsen?
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Heb ik al gelezen, maar bij mij is het geheel veel groter volgens mij.

Kan ik die plastic zwarte dop eraf draaien of los trekken.
En draaien, met de klok mee of tegen de klok in. (maw, welk draad)

Ik hoor het wel.

Gr. Jeroen
Plaats reactie