Getuned blok.
hallo.
nu krijg ik een getuned blok aangeboden met race zuigers scherpere nokkenassen en is geheel gereviseerd.
dit blok lijkt me wel wat voor in mn clio 16v '92.
als ik zon getuned blok er in lepel moet ik dan ook wat aanpassen? chip ofzo, bezine druk. voor de rest weet ik weing van dit blok.
gr hendrik
nu krijg ik een getuned blok aangeboden met race zuigers scherpere nokkenassen en is geheel gereviseerd.
dit blok lijkt me wel wat voor in mn clio 16v '92.
als ik zon getuned blok er in lepel moet ik dan ook wat aanpassen? chip ofzo, bezine druk. voor de rest weet ik weing van dit blok.
gr hendrik
De eigenaar is een technisch persoon. Het is geen dromer maar een "doener" wat naar mijn idee toch wel zijn voordelen heeft als je een dergelijk blok koopt.
Het blok ziet er netjes uit, erg netjes zelfs. Ik kan me voorstellen dat hij er geen garantie op kan geven dat hij goed zal lopen. Gewoon vragen wat hij er aan gedaan heeft zodat je hier wat fouten uit zou kunnen halen mocht het niet goed lopen in de beginfase bij afstelling.
Ik heb de auto vast meegenomen waar het blok in moest namelijk
(Als je gaat kijken, let even op zijn custombike. Aardig persoon die wel weet waar hij over praat. Doen is ervaren, ervaren is ervaring opdoen.)
Dus jij had gemaild, hoorde ik zaterdag ?
Het blok ziet er netjes uit, erg netjes zelfs. Ik kan me voorstellen dat hij er geen garantie op kan geven dat hij goed zal lopen. Gewoon vragen wat hij er aan gedaan heeft zodat je hier wat fouten uit zou kunnen halen mocht het niet goed lopen in de beginfase bij afstelling.
Ik heb de auto vast meegenomen waar het blok in moest namelijk

(Als je gaat kijken, let even op zijn custombike. Aardig persoon die wel weet waar hij over praat. Doen is ervaren, ervaren is ervaring opdoen.)
Dus jij had gemaild, hoorde ik zaterdag ?
De chip zou waarschijnlijk aangepast moeten worden en je zit aan Euro 98 vast als ik dit zo lees. 

Lijkt me geen onverstandige keus.mikko schreef:De chip zou waarschijnlijk aangepast moeten worden en je zit aan Euro 98 vast als ik dit zo lees.
Er zouden overigens dubbele webers op het blok gaan, de spuitstukken zitten er al op.
Even de foto's voor het bewijs van het nette blok!
[img]http://fotos.marktplaats.nl/kopen/4/a5/45820500.jpg[/img]
[img]http://fotos.marktplaats.nl/kopen/5/a5/45820501.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ja! Het heeft niets met je injectiesysteem te maken, maar wel met de motor zoals die is opgebouwd. Om meer veilig vermogen te kunnen krijgen moet je op 98 gaan rijden, anders kan het zijn dat je blok binnen de korste keren alsnog in de soep loopt.klaasclio schreef:en euro 98 moet dit dan percee. komt gewoon het injectie systeem van mn oude blok op las ik em koop.
Project: GTT Blue Sport
Het aanpassen van de chip kun je wellicht laten doen door Menno, stuur hem eens een PM
Je kan gewoon je bestaande chip laten zitten dacht ik, dat ding kan gewoon aangepast worden.
Op euro95 gaat je blok waarschijnlijk pingelen enzo, de mijne wordt al gek als ik goedkope 98 erin mieter..
Lust alleen Ultimate enzo..kieskeurig kreng
Ps. Hoeveel moet zon blokje opbrengen

Je kan gewoon je bestaande chip laten zitten dacht ik, dat ding kan gewoon aangepast worden.
Op euro95 gaat je blok waarschijnlijk pingelen enzo, de mijne wordt al gek als ik goedkope 98 erin mieter..

Lust alleen Ultimate enzo..kieskeurig kreng

Ps. Hoeveel moet zon blokje opbrengen

ik heb menno ff ge PMt. ff afwachten.
maar dat blokkie gaat onder de 1000 euro kosten. wilde eerst ff wat meer info over getunde blokken en de aanpassingen ervan. denk wel dat het door gaat.
hoe veel pk zou zo iets op leveren 160 ofzo?
maar dat blokkie gaat onder de 1000 euro kosten. wilde eerst ff wat meer info over getunde blokken en de aanpassingen ervan. denk wel dat het door gaat.
hoe veel pk zou zo iets op leveren 160 ofzo?
Voordat je uberhaupt fatsoenlijk kan gaan afstellen is het wel zeer nuttig als je weet wát je gaat afstellen, oftewel zorg dat je even de exacte specificaties en modificaties van dat blok boven tafel krijgt. Lijkt me dat de bouwer je dat wel exact kan vertellen.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
en die nokkenas wieltjes afstellen, terwijl het blok in een clio zit is volgens mij NIET leuk. Denk even aan de alu kap die er dan voor zit, waar je niet zonder kunt (motorsteun zit erop)
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
is het een 1800 of een 2 liter?
Ja, en ? Wat negatief moet ik zeggen. Dan laat hij het ding toch afstellen op een motorbankcanonballman schreef:en die nokkenas wieltjes afstellen, terwijl het blok in een clio zit is volgens mij NIET leuk. Denk even aan de alu kap die er dan voor zit, waar je niet zonder kunt (motorsteun zit erop)

Te duur is het blok zeker niet.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
hoe kunnen die nokkenassenwielen nou al zijn afgesteld als ie nog niet gelopen heeft?
eigenlijk te mooi om te gebruiken... gewoon ijn de woonkamer neerzetten 

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
er is zo'n bedrijfje dat tafels en dergelijke maakt met als onderbouw motoren en onderdelen......turboman schreef:eigenlijk te mooi om te gebruiken... gewoon ijn de woonkamer neerzetten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gewoon alles op nul stellen en dan de riem er omheen doen.
loopt ie ten alle tijde!
loopt ie ten alle tijde!
Gewoon volgens de opgave van de producent van de nokkenstokken.klaasclio schreef:hoe kunnen die nokkenassenwielen nou al zijn afgesteld als ie nog niet gelopen heeft?
geen id weet een van jullie het. hoe doen ze dat dan bij vervangening van die riem.
gr sander
webers zijn nieuw ongeveer 550,- per stuk en 2e hands is het vaak doodgesleutelde troep van een ander
verder kruigt je auto een overmatig vloeistof gebruik met webers zullen we maar zeggen
dus denk er eerst even een nachtje goed over na voordat je beslist

verder kruigt je auto een overmatig vloeistof gebruik met webers zullen we maar zeggen

dus denk er eerst even een nachtje goed over na voordat je beslist

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
bij mij zitten er twee webers tussen en die waren duurder dan 550 euro, ligt helemaal aan de specificatie
maar de benzine jast die er aardig doorheen
ik dacht dat het twee 45ers waren

kijk hier eens voor de webers http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm
maar de benzine jast die er aardig doorheen
ik dacht dat het twee 45ers waren


kijk hier eens voor de webers http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
klaasclio schreef:hallo.
ik heb mn getunde blok inmiddels ingebouwd maar helaas loopt ie nog niet naar behoren.![]()
ik denk zelf dat de nokkenas poelies verkeerd staan. hoe kun je op vlieg wiel zien dat het goede punt is bereikt?
ik hoor et graag van jullie.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
door in de voorkant ergens in het blok een pen te steken. deze moet op een bepaalde plek in de krukas vallen. dan staat je krukas op een bepaald punt waarbij je je poelie moet stellen.