De renaultjes
dat hoort volgens mij, want die hefboom zou je 1 keer naar beneden kunne drukken.
-
Heb je de koppelingsplaten niet verkeerd om gemonteerd, heb ik ook eens met m'n zotte hersens gedaan
dan komt de koppeling net niet vrij 

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Dan komt ie toch tegen de vliegwielbouten aan? Dat zou je dan moeten horen. Vaak zitten koppelingen zo dat je ze maar op 1 manier kan monteren en zover ik GT's in elkaar heb gezet lukt het niet zomaar om em om te keren. Maargoed met geweld kan alles 
Weet je wel zeker dat het met de koppeling te maken heeft en niet gewoon met de bak zelf Patrick? Want de koppeling zou vervelend moeten doen in elke versnelling niet specifiek 2 en 3. Als ie niet geheel vrij zou komen zou ie ook moeten gaan rollen in z'n 1 als je stilstaat voor een stoplicht bijv.

Weet je wel zeker dat het met de koppeling te maken heeft en niet gewoon met de bak zelf Patrick? Want de koppeling zou vervelend moeten doen in elke versnelling niet specifiek 2 en 3. Als ie niet geheel vrij zou komen zou ie ook moeten gaan rollen in z'n 1 als je stilstaat voor een stoplicht bijv.
-
de plaat verkeerd om erin denk ik eerlijk gezegd ook niet.
tja de bak zelf, ik hoop tcoh van niet natuurlijk.
als ik em niet in de 2 krijg en ik trap nog eens 1 of 2 x op het pedaal wil ie er wel in schieten....
Steven, dat stelmechanisme, er is ruimte tussen de blokje en dat halve maantje met die tanden erop als het koppelpedaal ontspannen is, hoort dat zo of moeten de tanden al in elkaar vallen als het pedaal niet ingedrukt is?
tja de bak zelf, ik hoop tcoh van niet natuurlijk.
als ik em niet in de 2 krijg en ik trap nog eens 1 of 2 x op het pedaal wil ie er wel in schieten....
Steven, dat stelmechanisme, er is ruimte tussen de blokje en dat halve maantje met die tanden erop als het koppelpedaal ontspannen is, hoort dat zo of moeten de tanden al in elkaar vallen als het pedaal niet ingedrukt is?
-
Er zit een nwe kabel op, die heb ik toen naast de oude gelegd, waren hetzelfde.
maar als het klopt wat jij zegt, zit er iets niet goed met mijn pedaal, ik ga eens experimenteren met die veer, mischien kan ik daar wat mee
maar als het klopt wat jij zegt, zit er iets niet goed met mijn pedaal, ik ga eens experimenteren met die veer, mischien kan ik daar wat mee

Heb er bij mij ook een tijd mee zitten kloojen
, mijnes stelde z'n eigen steeds te strak,waardoor ie steeds ging slippen,komt bij mijn GT doordat er een langere koppelvork op zit,waar het stelmechanisme niet op aangepast is
,heb 'm nu met de hand goed gezet en daarna het stelmechanisme met een tai-rip geblokkeerd 

-
vanmiddag ff de GT klaar gemaakt voor de trip naar Gronau, vol getankt en beetje gepoetst, vloestoffen gechecked. Tegen de avond toch nog ff naar de schakelstang willen kijken om daar nog wat aan te stellen, ding schakelt nog niet optimaal. Ik wil starten , niks meer daar, ff onder de kap gekeken maar rook ook geen benzine. ik denk, de brandstofpomp is kapot, of het relais. FF Riel gebeld waar dat relais zit, ding ff eruit gehaald, maar had geen reserve. Ik had wel nog een reserve pomp liggen dus de krik ermaar weer onder
Ook nog kabels moeten aanpassen, was al aan geklooid in het verleden. en lekker als je de toevoerleiding lostrekt, godverdikke, loopt de benzine zo je mouw in
, wat een zooi, snel een dikke bout erin geduwd. Nou ja, in ieder geval, het was dus de pomp, het loopt inmiddels weer
daarna toch nog wat aan de gaffel liggen kloten, eens kijken of het morgen beter schakelt.....

Ook nog kabels moeten aanpassen, was al aan geklooid in het verleden. en lekker als je de toevoerleiding lostrekt, godverdikke, loopt de benzine zo je mouw in

daarna toch nog wat aan de gaffel liggen kloten, eens kijken of het morgen beter schakelt.....
Haha ik weet de vorige keer nog toen er zeker 4 vierkante meter benzine in je garage stond 

-
dat kon ik me ook nog herinneren, vandaar dat ik de bout al klaar had liggen 

"I'm getting sooooo hiiiggghhh.... soooohooo hiiighhh..."Riël schreef:Haha ik weet de vorige keer nog toen er zeker 4 vierkante meter benzine in je garage stond
En daarna zeker gewoon je peukie opsteken hé Riël

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zeg jij nou niets....Mister hoe steek ik een BBQ met wat bleu krot benzine aan, zonder me zelf in de fik te zetten.......Steven schreef:"I'm getting sooooo hiiiggghhh.... soooohooo hiiighhh..."Riël schreef:Haha ik weet de vorige keer nog toen er zeker 4 vierkante meter benzine in je garage stond

-
- Contacteer:
Moet ik me daar zoiets (linkje) bij voorstellen?jochem de haas schreef:Zeg jij nou niets....Mister hoe steek ik een BBQ met wat bleu krot benzine aan, zonder me zelf in de fik te zetten.......Steven schreef:"I'm getting sooooo hiiiggghhh.... soooohooo hiiighhh..."Riël schreef:Haha ik weet de vorige keer nog toen er zeker 4 vierkante meter benzine in je garage stond

Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Nee, deze actie was veel spectaculairder, de avond was al ver gevorderd en met een bier-harses dacht ik even een heel bekertje benzine op de BBQ te gooien ipv een beetje zoals de keren ervoor.
Toen schoot de vlam in het bekertje en stond er opeens vanalles in de fik... gelukkig liep alles met een sisser af
Toen schoot de vlam in het bekertje en stond er opeens vanalles in de fik... gelukkig liep alles met een sisser af

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kapper was niet meer nodig 

Sindsdien draag je dat petje Steven?
@Bunde Had je nog je versnellingsbak getest vandaag? Rijd ie nu goed?
@Bunde Had je nog je versnellingsbak getest vandaag? Rijd ie nu goed?
Gezopen?
Yeah too good back 2 steven

Yeah too good back 2 steven

-
nog ff een tip voor een goeie hens in de barbeque, leg 10 speklappen met zwoerd op de bbq op zo`n grillplaat, na een tijdje loopt er in 1 keer zoveel vet op de kolen dat het vet meteen in de hens gaat, een geweldige mooie grote vlam als gevolg, daar had ik gister geen benzine voor nodig... 

-
Het gt-tje heeft de trip naar Gronau vorige zondag overleeft, gelukkig. Het schakelen was wel minder en de geleende Baileys dumpvalve deed zijn werk ook niet goed, die bleef te lang open staan. Afgelopen week de Bosch dumpvalve er terug op gezet. Ook de kopbouten nagetrokken. Daarna nog eens wat aan de gaffel van de pook zitten stellen en verdraaid, het schakeld al een stuk beter
Vrijdag ff bij een garage binnegereden om een co-testje te dien, hij geeft nu ongeveer een co van 2.0, laat ik zo staan, is wel netjes.
Gisteren in Linnne langsgeweest bij Maurice, heb een bleedvalve meegenomen, de kleine. Van de week eens aansluiten en de druk op 0.9 zetten

Gisteren in Linnne langsgeweest bij Maurice, heb een bleedvalve meegenomen, de kleine. Van de week eens aansluiten en de druk op 0.9 zetten

-
heb vanmiddag ff de bleedvalve aangesloten, tis zo`n kleine die normaal onder de kap zit, maar ik heb em binnen aangesloten. Nu ben ik wat wezen kraantje draaien en kijken hoever de druk gaat, hoef maar klein beetje te draaien en hij staat op0.9. Echter nu blijft ie als de kraan dicht is ook al op 0.8 staan
voor dat ik dat ding monteerde was de druk iets van 0.6. en dat wil eigenlijk ook weer zo hebben, anders heb ik nog niets aan die bleedvalve. Om normaal te rijden 0.6 , om te vlammen 0.9. Dus wat moet ik nu doen?
mischien het stangetje van de actuator verstellen, hoe zat dat ook alweer, stangetje langer maken meer druk of juist minder, ben het ff kwijt...
wie helpt ff?

voor dat ik dat ding monteerde was de druk iets van 0.6. en dat wil eigenlijk ook weer zo hebben, anders heb ik nog niets aan die bleedvalve. Om normaal te rijden 0.6 , om te vlammen 0.9. Dus wat moet ik nu doen?
mischien het stangetje van de actuator verstellen, hoe zat dat ook alweer, stangetje langer maken meer druk of juist minder, ben het ff kwijt...
wie helpt ff?
Hoe lang zijn je slangen en zijn ze niet te flexibel?
-
Hey Patrick...
Heb net alle 10 je project pagina's doorgelezen, zeer goed bezig en heel erg interesant
.
ga zo door!!
Succes verder!!
Heb net alle 10 je project pagina's doorgelezen, zeer goed bezig en heel erg interesant

ga zo door!!
Succes verder!!
-
hoe lang? het kraantje zit binnen , ik denk zo`n 2,5m bijelkaar. slang is nogal flexibel ja, bij hornbach gehaald, aquarium kwaliteit...Is dat niet goed? leg ff uit , dan leer ik weer wat!Riël schreef:Hoe lang zijn je slangen en zijn ze niet te flexibel?

-
thanxSQWilliams schreef:Hey Patrick...
Heb net alle 10 je project pagina's doorgelezen, zeer goed bezig en heel erg interesant.
ga zo door!!
Succes verder!!

Doordat het slangetje uitzet, boost je meer aangezien de actuator vertraagd reageert (je gebruikt wat druk om het slangetje op te blazen). Ik had datzelfde probleem ook met meters vacuumslang. Michel ook geloof ik. Bij veel bleedvalves leveren ze harde leiding die niet uitzet, dat scheelt een boel.Patrick L. schreef:hoe lang? het kraantje zit binnen , ik denk zo`n 2,5m bijelkaar. slang is nogal flexibel ja, bij hornbach gehaald, aquarium kwaliteit...Is dat niet goed? leg ff uit , dan leer ik weer wat!Riël schreef:Hoe lang zijn je slangen en zijn ze niet te flexibel?
Het is ook de enige mogelijkheid, als het systeem verder lekvrij is.
-
die slangetjes die ik heb zijn poep, die zijn te flexibel en zetten teveel uit, wordt ook veel te zacht onder de kap door de warmte. dus ik moet eens andere slangetjes gaan zoeken, siliconen mischien?
Gewoon harde plastic leidingen 
Buigen met n aansteker

Buigen met n aansteker

Ga maar naar het Rubberhuis, daar krijg je slangen die hard genoeg zijn. Is ook goedkoper dan silleconen.Patrick L. schreef:die slangetjes die ik heb zijn poep, die zijn te flexibel en zetten teveel uit, wordt ook veel te zacht onder de kap door de warmte. dus ik moet eens andere slangetjes gaan zoeken, siliconen mischien?
-
was ik al van plan, gaat daar binnenkort ff langs.
-
- Moderator
- Car: MB
kun je niet gewoon benzineleiding nemen voor zoiets. Van die doorzichtige bijvoorbeeld. Kost een paar euro voor een rol van 5 meter (is ook handig voor ontluchten van remmen)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
zijn die ook doozichtig? heb ze alleen in zwart gehad.maar bij het rubberhuis hebben ze van alles dus het zal wel goed komen 

Was dat benzineslang of ruitensproeierslang?! Benzineslang is over het algemeen redelijk zwart, kun je trouwens er wel voor gebruiken...Tom schreef:kun je niet gewoon benzineleiding nemen voor zoiets. Van die doorzichtige bijvoorbeeld. Kost een paar euro voor een rol van 5 meter (is ook handig voor ontluchten van remmen)
-
- Moderator
- Car: MB
hmmz, dat is idd een goeie. Die doorzichtige rubberen slang hebben ze in verschillende diameters en zijn vrij dikwandig. Volgens mij gebruiken ze deze ook voor benzine in sommige gevalllen (er zijn iig een hoop auto's die standaard doorzichte stukjes onder de kap hebben)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams