Hoi All,
Ik heb een 19 16V uit 1992 Phase 1 dus.
Ik had een start probleem, is opgelost tot een punt maar niet helemaal.
Als de motor goed warm is, dus als de koelfin begint te draaien en ik zet de motor af, dan blijft de koelfin wel draaien voor een bepaalde tijd.
Als ik nou binnen 15 minuten de motor weer probeer te starten, draait de start motor zo moeilijk dat ie het 8 van de 10 keer niet doet.
Nou weet ik dat er 2 verschillende startmotoren voor de 16v zijn gebruikt de 9 tands 0.8KW en de 10 tands 1.1 KW startmotor.
Nu vraag ik me af welke startmotor hoort nu in mijn 16v??
Ik heb nu de 9 tands 0.8kw versie, en die voldoet dus echt niet, zou de 10 tands 1.1 KW versie er ook in passen??
En zou dat mijn warme start probleem oplossen??
O Ja voor informatie de startmotor is 3 weken geleden gereviseert, maar doet nog steeds het bovenstaande euvel.
bedankt mensen,
rob
Startmotor Hoe weet ik welke???
Alle bougies, en kabels en bobine kabel zijn vervangen.
De distributie cap en rotor zijn vervangen.
Akku is 2 maanden oud, en ja laadt systeem is vorige week nog gechecked en werkt ook naar behoren.
rob
De distributie cap en rotor zijn vervangen.
Akku is 2 maanden oud, en ja laadt systeem is vorige week nog gechecked en werkt ook naar behoren.
rob
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zit het hitteschild van je startmotor nog wel op zjin plaats?
Project: GTT Blue Sport
ja het hitte scild zit nog op 2 plaatsen, bij het schutbord de grote en bij de montage bracket van de startmotor zit een kleinere, beide zijn aanwezig en in goede staat.
rob
rob
Wel ik heb het probleem opgelost
Ik heb een 1.1 KW startmotor ingebouwd in plaats van de .85KW startmotor en het resultaat is verbluffent goed.
De motor draait ongeveer 2 keer zo snel bij het starten, als vergeleken met de oude .85 KW startmotor, en start dus ook veel sneller.
Ook als ie op temeratuur is, is het geen probleem meer de auto te starten.
Maar het schijnt dat de 16 kleppers eem 1.1kw startmotor horen te hebben, wat bij mijn auto NIET het geval was.
rob

Ik heb een 1.1 KW startmotor ingebouwd in plaats van de .85KW startmotor en het resultaat is verbluffent goed.
De motor draait ongeveer 2 keer zo snel bij het starten, als vergeleken met de oude .85 KW startmotor, en start dus ook veel sneller.
Ook als ie op temeratuur is, is het geen probleem meer de auto te starten.
Maar het schijnt dat de 16 kleppers eem 1.1kw startmotor horen te hebben, wat bij mijn auto NIET het geval was.
rob
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Ik heb volgens mij ook zo'n 0,8Kw startmotor in mijn 19 16V, met warme motor gaat het starten niet echt makkelijk, hij gaat wel rond.. slaat ook wel aan maar of het nou zo hoort, soms als ie flink warm is dan maakt ie eerst een slagje, dan is het een halve seconde niks en dan gaat ie gewoon rond..
Als ik dan die 19 16V van Kool zie, die tikt 1x de sleutel aan.. of de motor nu warm of koud is.. dat ding slingert m gewoon rond en slaat aan..
Moet er ook maar eens aan gaan denken als deze het begeeft..
Als ik dan die 19 16V van Kool zie, die tikt 1x de sleutel aan.. of de motor nu warm of koud is.. dat ding slingert m gewoon rond en slaat aan..
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Dit doet de mijne ook..klinkt beetje raar maar verder start ie em wel gewoon elke keerRonald1916V schreef:soms als ie flink warm is dan maakt ie eerst een slagje, dan is het een halve seconde niks en dan gaat ie gewoon rond..
-
maar nu zonder die dikke massa kabel kost het hem ietsje meer moeite, vooral als ie warm isRonald1916V schreef:Ik heb volgens mij ook zo'n 0,8Kw startmotor in mijn 19 16V, met warme motor gaat het starten niet echt makkelijk, hij gaat wel rond.. slaat ook wel aan maar of het nou zo hoort, soms als ie flink warm is dan maakt ie eerst een slagje, dan is het een halve seconde niks en dan gaat ie gewoon rond..

zaterdag maar weer even er tussen hangen, nog geen zin/tijd voor gehad:D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl