ik heb gehoord dat een dumpvalve slecht is voor je auto is dat ook echt zo ??
ik sta eigenlijk op het punt er 1 op tewillen zeten
dumpvalve
Slecht... Ik weet het niet. Er gaan meerdere indianenverhalen over die dingen. Zowel positief als negatief.
Theoretisch zou een DV gewoon beter zijn voor je turbo, aangezien die niet door de opgehbouwde druk die op het systeem blijft staan bij schakelen en gas los de turbo doet vertragen.
Theoretisch zou een DV gewoon beter zijn voor je turbo, aangezien die niet door de opgehbouwde druk die op het systeem blijft staan bij schakelen en gas los de turbo doet vertragen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
staat nog geen Megane RS tussen de te kiezen lijst
die tezien is op http://www.renault-tuning.com/members.php?op=adres
die tezien is op http://www.renault-tuning.com/members.php?op=adres
Werveling (turbulentie) levert weerstand op dus dat is niet direct voordelig. Open luchtfilters zijn eigenlijk alleen maar nadelig voor een auto (en zeker een met turbo) als er niet alleen maar koude buitenlucht wordt aangezogen maar ook warme lucht van onder de kap (en zeker bij een turbomotor kan het daar goed heet worden). Een vervangingsfilter in de originele luchtfilterbehuizing met een evt geoptimaliseerde aanvoer geeft meestal een beter resultaat.dbeukie schreef:weten jullie ook of een green twister luchtfilter goed is voor een blok ivm met de werveling in het filter