ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Het probleem van Dennis, Raikkonen en Montaya is niet McLaren maar Mercedes. Vorig was de motor wel competitief maar niet betrouwbaar, en dit jaar is het net andersom.

Mercedes heeft gewoon een probleem om een snelle en betrouwbare motor te bouwen die het 2 raceweekenden volhoudt.
:)

Mijn onziens is de motor juist het sterke punt van Renault: en betrouwbaarheid en snelheid (Y)
.
En inderdaad, Alonso's rijstijl is soms wat te behouden maar tegelijkertijd is dat wel een heel sterk punt van zo'n jonge hond.
Ik vind het erg volwassen van die knul dat hij genoegen kan en wil nemen met 8 punten wanneer er 10 op de loer liggen. De kans dat je door een gevecht om de eerste plaats uiteindelijk met 0 punten eindigt is altijd levensgroot aanwezig. :b
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik hou niet van dat soort gedachten. Je gaat voor de winst of je ben een pussy... ;)

Maareh, het is wel slim. Ik zie liever een coureur als Gilles Villeneuve die voor elk puntje het gevecht keihard aangaat. Een man naar mijn hart. (Y) Dan maar geen punten... Misschien is dat ook wel de reden dat Gilles nooit WK is geworden. Maar nu heeft iedereen het juist nog wel over hem, en niet over Mansell bijvoorbeeld.

Maareh, ik denk niet dat de motor het sterke punt van Renault is, maar juist de aerodynamica. Als je zie hoe veel sneller de Ferrari motor is, dan moet het wel aan de aerodynamische grip komen dat ze zo snel zijn. Als de Ferrari V8 in de Renault zou liggen, zou niemand aan hun kunnen tippen, denk ik.
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Misschien is dat ook wel de reden dat Gilles nooit WK is geworden. Maar nu heeft iedereen het juist nog wel over hem, en niet over Mansell bijvoorbeeld
Ik zie niet graag dat Gilles in 1 zin wordt genoemd bij bovenstaande coureur, die Red5 coureur vond ik een aanfluiting, net als die zoon van Graham Hill en als je hem zag staan op de podiums weet je wat ik bedoel.

Maareh, ik denk niet dat de motor het sterke punt van Renault is, maar juist de aerodynamica. Als je zie hoe veel sneller de Ferrari motor is, dan moet het wel aan de aerodynamische grip komen dat ze zo snel zijn. Als de Ferrari V8 in de Renault zou liggen, zou niemand aan hun kunnen tippen, denk ik.
Je zag de laatste race duidelijk dat de Ferrari sneller en krachtiger is dan de Renault bolide.

Maar Verstappen had toen met de Arrows met Megachrome motor ook daarover niet te klagen, rechtuit ging dat ding als een raket.

Alleen is de mechanische grip voor een F1 belangrijker.......en daaruit komt weer het niet kunnen slipstreamen..

Maar om de F1 te domineren moet alles op elkaar afgestemd zijn incluis de rijder en zijn rjstijl.

En McLaren komt altijd wel weer terug, dus Alonso heeft hoop.

Denk daarbij aan de tijd dat men met Senna reed met die FORD motor en Hakkinen met die Peugeot motor.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Merijn schreef:Ik hou niet van dat soort gedachten. Je gaat voor de winst of je ben een pussy... ;)
Kan tegenwoordig helaas niet meer, draait alleen nog maar om poen (N)
Merijn schreef:Maareh, het is wel slim. Ik zie liever een coureur als Gilles Villeneuve die voor elk puntje het gevecht keihard aangaat. Een man naar mijn hart. (Y) Dan maar geen punten... Misschien is dat ook wel de reden dat Gilles nooit WK is geworden. Maar nu heeft iedereen het juist nog wel over hem, en niet over Mansell bijvoorbeeld.
Wat dat betreft beschikt zijn Jacques over dezelfde genen, die ziet ook altijd een gaatje om in te halen.
Merijn schreef:Maareh, ik denk niet dat de motor het sterke punt van Renault is, maar juist de aerodynamica. Als je zie hoe veel sneller de Ferrari motor is, dan moet het wel aan de aerodynamische grip komen dat ze zo snel zijn. Als de Ferrari V8 in de Renault zou liggen, zou niemand aan hun kunnen tippen, denk ik.
Vergeet daarbij niet dat die Ferrari rijdt op een setje banden wat speciaal voor die auto is ontwikkeld, Michelin levert in mijn ogen veel meer een universele band.

Leuke discussie dit, :lol:
Merijn
Über-Spammer

Terwijl JUIST Renault een betere grip heeft in bochten. Terwijl andere Michelin-teams die grip niet echt ziet. Juist de aerodynamica is volgens mij erg goed op de Renault. Combinatie met de band is misschien ook erg goed.

Als je nagaat dat Ferrari enorm veel test met Bridgestone, dan kun je wel stellen dat ze het slechter doen dan Michelin. :)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Een ander sterk punt van Ferrari is natuurlijk hun tactiek, telkens weer lukt het ze om de anderen zand in de ogen te strooien.
Hoogtepunt voor mij was hun 4-stopper een enkel jaar geleden tijdens de GP van Frankrijk.

Ik vind het jammer dat Renault hier niet zo sterk in is. Wat zou er gebeuren als een man als Ross Brawn op de stoel van Steve Nielsen komt te zitten? Overigens niks ten nadele van Steve Nielsen, ik denk dat die man erg goed werk verricht voor het team (Y)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Renault is in de bochten inderdaad goed, want de afgelopen wedstrijd hebben ze nog gezegd, dat de top veel lager lag als de ferrari , dus renault haalt die snelle ronde's toch ergens vandaan :)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Komt vooral door de mechanische grip en aerodynamica. Hetzelfde zie eigenlijk bij de starts, dit jaar wat minder. Vorige jaar was het wat betreft de starts Renault wat de klok sloeg.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Volgens mij komt het vooral door de mechanische grip en aerodynamica. :lol:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Haas
Car: Megane RS

Merijn schreef:Ik hou niet van dat soort gedachten. Je gaat voor de winst of je ben een pussy... ;)
JUIST!
Haas

Duupke schreef:
Kan tegenwoordig helaas niet meer, draait alleen nog maar om poen (N)
Het kan nog steeds, maar niemand doet het. Allemaal mietjes die bang zijn om de zak te krijgen van de grote baas of een ton minder te verdienen. Spraakmakende coureurs verdienen altijd beter dan van die onopvallende schapen... Zie Coulthard, hij reed heus niet bij McLaren omdat ze dachten dat hij daar wereldkampioen worden, dat moest hakkinen zijn, en terecht! Hij als playboy gaf dat oudbollige statische team flair en leven, net als Montoya nu doet daar. Wereldkampioen zal hij nooit worden.. (gelukkig ;) ). Coulthard is een playboy, daaorm zit hij nu bij RedBull, hij past bij het team en dat werkt, net als Liuzzi, gewoon soms schijt hebben aan en gaan. Niemand dacht dat Toro Rosso zo ver naar voren zou staan dit jaar. Albers net zo, sorry datik het zeg, tis een bal en naar de grote baas luisterend mannetje. Fuck dat man, je bent toch geen slaaf...die hele instelling van coureurs om maar heilig te doen vanwege sponsoren of teambazen. Het ligt er heus niet alleen aan dat inhalen moeilijk is, dat de spanning weg is. Wanneer zien we weer eens coureurs als Alesi rondrijden, gewoon, hart in het stuur en gaan. Dan maar een keer goed op je plaat gaan, maar spanning gegarandeerd.. Meelopers in de pas hebben we niets aan....
paulvanrooij
Contacteer:

Ligt ook aan de teambazen..die spelen ook op safe omdat ze graag wk-puntjes willen sprokkelen..Ook al denk ik dat een ECHTE coureur veel beter is voor een team..
Haas

tsja, wk punten staat gelijk aan sponsoren in de meeste gevallen. Ach, BAR was in het begin ook niet het beste team, maar iedereen keek er graag naar vanwege villeneuve. Zonta en Salo daarentegen......reden die wel altijd mee? ;)
paulvanrooij
Contacteer:

Precies..hoe meer je coureur inhaalt/spectaculair rijdt, hoe meer je auto in beeld is toch? lijkt me belangrijker voor sponsors dan in saaie races steeds 1 of 2 wk-puntjes scoren..
maar ik zal wel weer te simpel denken..
Arno17

Haha, alleen de gedachte al bij Coulthard en WK worden, nooit dus!

En DC een dwarsligger in de F1, ik weet niet of je goed opgelet hebt, maar als er 1 meeloper in het geheel is, dan juist deze DC en zeker ook met dat team McLaren, die strakke jassies tijdens de persconferentie na de gereden races....... (N)

Liet ( moest) altijd Mika voor laten, werd dol gereden buitenom door Barrichello op Silverstone paar jaartjes geleden, kon niet om Bernoldi heen op Monaco...........ik stop nu anders teveel aandacht voor deze flapdrol uit de F1.

Nu bij RedBull en wat gelouterd door de jaren heen wat meer relaxt, maar tjonge wat een Chicken die kerel.

Wk punten in de F1 zijn sowieso heilig, het scheelt je tonnen, zoniet miljoenen voor allerlei kosten etc,etc........

En vergeet ook niet dat je eerst aan de sponsor denkt, die betaald immers je raceseizoen, dus een mix hierin vinden is voor de sport van groot belang.
Haas

nou, hij was meestal wel de gozer met de grootste bek naast de baan en de meest geweldige uitspraken en chicks. Ook dat hoort erbij. Hij komt wat talent te kort, maar spectaculair rijden kon hij wel!
wat betreft dat zoekrijden, kan mij dat verrotten. Irvine zat ook in de tang bij ferrari, maar dat weerhield hem er niet van wel eens een tik uit te delen links of rechts of een lekkere lompe actie uit te halen! Tsja, dat je door dat soort acties een beuk krijgt van Senna....ik vind het alleen maar briljant!
Morbidelli, nog zo'n viool..niet het grootste talent ooit, maar vechten en gassen kon hij wel (Y)
Haas

btw. Dat hij niet om bernoldi heen kon, tsja, niet echt handig. maar om hem na de race een dude te noemen met minder talent dan een taxichauffeur.. geef het hem na, hij vestigt wel de media op zich en doet van zich spreken, daar gaat het om!

Toen MSC in Spa achterop DC reed....ik was gewoon pissed (als MSC fan :P ), maar goed, daarna in de personferentie roepen dat michael wel langs mag komen, als hij wil knokken, das dan wel weer leuk!

Scott speeds, chris Kliens, webbers, rosbergs, daar heb je niets aan. Rijden hun rondjes onzichtbaar, doen niets, proberen niets, dat schiet niet op. Fisi valt dan toch net wat meer in de straat!
Arno17

Kan je wat gevallen noemen waar DC spectaculair reed dan??.........ik kan ze niet voor de geest halen.

In ieder geval heeft iedereen zo zijn favo rijder, ik vind altijd dat je het moet proberen om te winnen, want als je 2e wordt ben je altijd 1e verliezer.

Jammer genoeg zijn spectaculaire rijders moeilijk te vinden in de hedndaagse F1 en als je het al doet wordt je afgeschilderd als een idioot of brokkenpiloot.

Sato is in ieders ogen een kamikazepiloot, maar ik mag die acties wel waar hij ieder gaatje( of het er wel of niet is) probeert of induikt, dat het dan in tranen eindigd is dan jammer voor de beide rijders, ik geniet dan wel.

Net als Jaq Ville op einde rechte stuk van Indybaan, laat( te laat) remmen en proberen zo er voorbij te komen, dat hij dan helemaal over het gras schiet is alleen maar mooi voor de fans.
Haas

precies, spectakel, dat willen we!
Merijn
Über-Spammer

De fans staan in de F1 tegenwoordig op de 10e plaats... En dan schat ik dat nog positief in. :(
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Haas schreef:Fisi valt dan toch net wat meer in de straat!
Hoezo?
Omdat ie lekker crasht in Eau Rouge?
Kimi rijdt 'm met 2 vingers in de neus voorbij op het rechte stuk van Suzuka (N)

Ging daar trouwens Alonso (die te behoudend rijdt) Schumacher niet volgas buitenom voorbij in de 130R? :D
Duupke (Ronald)
Contacteer:

GJ
Car: Megane 4 RS

Gaaf 8)
Haas

Duupke schreef:
Haas schreef:Fisi valt dan toch net wat meer in de straat!
Hoezo?
Omdat ie lekker crasht in Eau Rouge?
Kimi rijdt 'm met 2 vingers in de neus voorbij op het rechte stuk van Suzuka (N)

Ging daar trouwens Alonso (die te behoudend rijdt) Schumacher niet volgas buitenom voorbij in de 130R? :D
nou, volgas buitenom kan niet. Volgas niet, maar schumacher gaf (terecht) ruimte.. Netjes was het wel.

en dat voorbijrijden van Kimi, ja, super...dat is pas echt spektakel. Wat kan mij dat nou verrotten. Inhaalacties in de bochten willen wel. Btje slipstreamen als je voorganger een probleem heeft, das geen kunst.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Maar als je je dan elk raceweekend zo zit te ergeren, waarom volg je de Formule 1 dan nog?

Als het moment daar is dat ik me elke race op ga zitten vreten, dan kap ik ermee. Ik zou dan m'n heil ergens anders in gaan zoeken!
:)
Haas

dat doe ik ook .... deels
ik vind het nog te leuk om het vaarwel te zeggen, maar moet zeggen dat ik afgelopen twee jaar, me groen en geel heb zitten ergeren.
Kijk t al een jaar of vijftien en t gaat alleen maar bergafwaarts...
Merijn
Über-Spammer

Na 10 jaar trouwe kijker laat ik het nu probleemloos links liggen. Ik volg het nog wel, lees nog redelijk wat, maar ik blijf er echt niet meer voor thuis... Laat staan dat ik naar een circuit ga!
Haas

naar een circuit? Ja, voor een half maandsalaris zeker..... (N)

maat van me is laatst in engeland geweest op silverstone naar testsessie. Ze waren met z'n 4en, kostte alles incl 60 eu per man .. maar ja je moet geluk hebben met het weer he...
paulvanrooij
Contacteer:

hier ook..vanaf ongeveer 94 volg ik het, zo goed als elke race..vroeg opstaan voor een race? ik deed t...
maar moet zeggen dat ik de afgelopen jaren steeds vaker zoiets heb van waarom zou ik ervoor thuis blijven.. en om nou te zeggen dat ik daarna vaak het gevoel heb dat ik wat heb gemist? echt niet hoor..
Merijn
Über-Spammer

Haas schreef:naar een circuit? Ja, voor een half maandsalaris zeker..... (N)

maat van me is laatst in engeland geweest op silverstone naar testsessie. Ze waren met z'n 4en, kostte alles incl 60 eu per man .. maar ja je moet geluk hebben met het weer he...
Ik ben in 2001 naar de GP van Monza geweest... Donderdag tot en met zondag, 'tribuneplaatsen' in Lesmo 2 (nee, niet echt de beste plaatsen ;) ), overnachten op de camping op het circuitterrein tussen de Lesmo's en Ascari. Eten, drinken, feesten, alles erop en eraan: 150 ouderwetse guldens. :)

En dan wint Montoya de race ook nog eens. Wat wil je nog meer. :P
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Vorig jaar moet dan toch een redelijk mooi jaar geweest zijn. Verschillende winnaars, veel strijd in beide wk's, veel crashes, veel blow-ups (zijn vaak al spectaculair), toch een aantal mooie en verrassende races (ook minder mooie zoals Indianapolis (N) ) en eens geen hegemonie van de Scuderia.
:p

btw Schumi heeft een nieuwe overall:

[img]http://formule1-sanoma.fastxs.net/imgup ... /69482.jpg[/img]

Hij moet alvast wennen aan het geel van de Renault-overall. :D
Merijn
Über-Spammer

Schumi ziet er niet uit, zeg... :(

Vorig jaar was overigens inderdaad een erg leuk seizoen... De laatste paar races heb ik gemist, maar de rest heb ik toch wel met redelijk veel plezier gekeken. Dit jaar is het een stuk minder...
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Zeker gezien de verwachtingen die ik had door de resultaten van de wintertests valt het mij ook tegen. Ik had hoge verwachtingen van McLaren, Honda en toch ook wel van Williams en Toyota.

Verrassend voor mij tot nog toe is toch de prestatie van Ferrari en Michael Schumacher.
Ik ben trouwens wel van mening dat dit deels ook te maken heeft met de terugkeer van de bandenwissels, vorig jaar had Bridgestone toch nogal wat problemen om een competitieve band voor een hele race-afstand ontwikkeld te krijgen.

Geen bandenwissels had toch ook z'n voordelen, minder pitstops betekent toch meer actie op de baan.
Merijn
Über-Spammer

Precies... En als je ziet hoeveel races er nu al beslist zijn in de pits, dan moet je je toch echt afvragen of je dat wel wil. Ik wil het in ieder geval NIET. :)
Gesloten