auto maakt veel herie. boven 50 kmh

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
henkwillem

een kameraad van mij heeft gister ook een renault 19 1.4 gekocht uit 1992 de auto rijd verder prima alleen maakt hoop herie als je rond de 40 a 50 kmh rijdt. voor zo ver wij er achter zijn komt dit door de kogel lager rechts achter. maar weeten het niet cker het is wel zo als je rechts door de bocht gaat met bijv 80 kmh op teller dat het op houd zodra de bocht afgeloopen is begint het weer. iemand hier ervaring mee. dan hoor ik dat graag (I)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Jaaa, dat zijn je wiellagers inderdaad :)

Niet al te lang mee doorrijden is m'n advies (in ieder geval geen 10.000 km ofzo)

Je kunt gewoon die ene defecte wiellager vervangen, als je geld teveel hebt kun je ze ook allebei vervangen natuurlijk :wink: en vervangen hoeft op zich niet veel te kosten. Als je een beetje handig bent, doe je dit zelf. Enige grote obstakel is dat de nieuwe lager geperst moet worden, je moet dus of iemand hebben met een pers, of even langs een garage gaan en vragen of ze je nieuwe lager even willen persen.

Het lager erin tikken met een hamer is niet helemaal de bedoeling namelijk..

En als je rechts door de bocht gaat en het is stil, dan is dat dacht ik de linker lager die vervangen moet worden.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Rob 16v
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:Het lager erin tikken met een hamer is niet helemaal de bedoeling namelijk..
'

'k zou niet weten waarom niet. Goed passend stukkie pijp op de buitenste ring van het lager en je tikt 'm er zo in (lees 'tikken' niet 'beuken')
Ad van Haperen
Contacteer:

Rob 16v schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef:Het lager erin tikken met een hamer is niet helemaal de bedoeling namelijk..
'

'k zou niet weten waarom niet. Goed passend stukkie pijp op de buitenste ring van het lager en je tikt 'm er zo in (lees 'tikken' niet 'beuken')
Grote dop pakken :D
Edward
Contacteer:

mja ok, maar dan doe je in feite hetzelfde als met een pers.

maar meerdere keren flink rammen is dus niet de bedoeling :~
zo bedoelde ik dat, en dan is het makkelijker om het te zeggen zoals ik daar deed, dan een hele uitleg erbij.
Ad van Haperen
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:mja ok, maar dan doe je in feite hetzelfde als met een pers.

maar meerdere keren flink rammen is dus niet de bedoeling :~
zo bedoelde ik dat, en dan is het makkelijker om het te zeggen zoals ik daar deed, dan een hele uitleg erbij.
je hebt gelijk, ik laat ze ook altijd persen.
tweakp

zelfde probleem hier, is idd de lager, moet die van mij ook weer ff vervangen
henkwillem

was inderdaad wiel lagger. deze hebben we vervagen gewoone nieuwe wielager gehaalt koste 51 euro viel me dus bij meeste grages vroegen ze rond de 64 tot 70 euro. maar we hebben alles zelf gedaan behalve de perspasing deze wou de grage wel voorniks doen. dus weer goedkoop opgelost. grapig idee want de vorig eigenaar had de auto voor 200 euro verkocht aan kameraad van mij `waarschijnelijk omdat de lager kapot wasŽ maar voor het geld rijd hij nu prima :worship:
Corniels
Contacteer:

dat zijn idd leuke bedragen... ook wel eens gehoord dat een auto het slecht deed en die hadden ze maar verkocht voor 300 euro ... de koper had nieuwe bougie kabels gemonteerd en hij reed als een zonnetje
Edward
Contacteer:

:lol:

goed dat het weer opgelost is (lekker stil nu he :wink: )
arnebooij
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef::lol:

jah het is mijn auto thnx hw dat je het even gevraagt had maar hij rijd nu wel weer supper :worship:
henkwillem

arnebooij schreef:
Edward(ForeverYoung) schreef::lol:

jah het is mijn auto thnx hw dat je het even gevraagt had maar hij rijd nu wel weer supper :worship:
raar dat ik toevalig nog een topic tegen kom met 1 van de twee post's die je gedaan hebt mochten er heelaas nie meer wezen. R.I.P arne 1985 - 2006
Ferdy
Über-Spammer

huh ?
henkwillem

Ferdy schreef:huh ?
boom was harder dan hij en zijn auto wist eerlijk gezecht nie dat ie hier nog gepost was dus moest het even kwijt. sorry
Edward
Contacteer:

Gecondoleerd (U)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oei gecondoleerd ja (U) maar dan is er afgelopen weekend wat gebeurd? (N)
henkwillem

http://www.kilroynews.net/special/2006-4/20061125-2.htm

linkje van ongeluk tja mischien raar dat ik het hier post maar wij waaren samen veel bezich met de 19's begin het nu weer beetje op te paken
Edward
Contacteer:

Weten ze ook hoe het gebeurd is?

Of kwam het gewoon door de bochtige weggetjes daaro? (Ben een klein beetje bekend daar)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ook op jonge leeftijd gebeurd zeg. weet je meer van de orozaak al?
henkwillem

Edward(ForeverYoung) schreef:Weten ze ook hoe het gebeurd is?

Of kwam het gewoon door de bochtige weggetjes daaro? (Ben een klein beetje bekend daar)
tja een te hoge snelheid en het in de bermkomen bermsliper denken ze hij reed voor ons een maat van mij reed dus wij kwamen aanrijden en toen stond ie al tegen de boom. ging allemaal snel kheb al een paar kloten maanden achter de rug.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Dat is echt goed klote zeg, gecondoleerd.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

zo heej,

boom lijkt wel precies op het punt waar ik hem ook raakte, en ik had vrij weinig.

Sterkte voor de nabestaande ! (F)
henkwillem

Erik (Schepjes) schreef:zo heej,

boom lijkt wel precies op het punt waar ik hem ook raakte, en ik had vrij weinig.

Sterkte voor de nabestaande ! (F)
ook een renault 19 dan of dat niet wel apart dan. maargoed hij is volgens de politie met meer dan 80 kmh tegen de boom geklapt exacte snelhied wouden ze niet zechen omdat het niet na te gaan is.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

neej een Renault 5, en ook niet zo hard.. maar bij mij was ie ook iets wat naar voren.
Plaats reactie