ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

komt ie in je 19 ?
rinze
Berichten: 45
Lid geworden op: do 28 okt 2004 20:18
Locatie: achterhoek Eefde

Ferdy schreef:komt ie in je 19 ?
Jep
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

dat zal wel goed vooruit komen dan ! :D
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

rinze schreef:
jochem de haas schreef:Euh vraagje de motorsteunen van een 19 16V en dan met name de platen die op het blok zitten ....en een subframe, heeft iemand dat nog in de weg liggen ?
Ik heb nog wel een subframe liggen :)
Sorry niet meer nodig .....maar bedankt
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Bart V schreef:Als jouw JB3 nog in goede staat is, en je niet al te lomp gaat schakelen moet die JB3 het wel uithouden. Probleem is vaak alleen dat die bakken al een verleden hebben, en meer vermogen is dan de nekslag. Ik rijd ook nog steeds met dezelfde JB3 rond op het circuit achter een opgefokte 2.0 16V, dat gaat ook nog steeds prima.
Ik verkeer in de luxe positie dat ik kan kiezen tussen een JC5 van een Williams of een Megane 2.0 16v, wat is het beste?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

toemaar, das wel heel erg luxe, misschien afhankelijk van prijs en km stand en leeftijd? megane zal wel een stuk nieuwer zijn, maar zal toch voor de laagste km stand gaan denk ik :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

kool schreef:toemaar, das wel heel erg luxe, misschien afhankelijk van prijs en km stand en leeftijd? megane zal wel een stuk nieuwer zijn, maar zal toch voor de laagste km stand gaan denk ik :)
ALs je slim bent laat je ze ( nouja 1 ) nog ff reviseren ....
Met 30.000 km kan je bak ook al half op zijn :p
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Volgens Xabre had megane bak 70.000 km erop zitten.
De Williams bak ongeveer 100.000km.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dat zeg ik: reviseren
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah of je laat die JB3 reviseren, dat scheelt je de aanschaf van een nieuwe bak die ook weer een verleden heeft + de eventuele revisie.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

of je koopt een jb3 speciaal geprepareerd voor de race :D (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

damian-dylan schreef:hallo wie kan me helpen.

ik kan hun paar velgen kopen rail cub velgen 15 ince.
7j x15 h2 et waarde 25.

wie kan zeggen dat dit pas.

ik heb zelf r19 16v uit 1993
:smile:
damian-dylan
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 10 jun 2005 18:01

ja ze komen in mijn 19
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

Mja gaat passen.. prima zelfs :D
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Xabre schreef:
Bart V schreef:Als jouw JB3 nog in goede staat is, en je niet al te lomp gaat schakelen moet die JB3 het wel uithouden. Probleem is vaak alleen dat die bakken al een verleden hebben, en meer vermogen is dan de nekslag. Ik rijd ook nog steeds met dezelfde JB3 rond op het circuit achter een opgefokte 2.0 16V, dat gaat ook nog steeds prima.
Ik verkeer in de luxe positie dat ik kan kiezen tussen een JC5 van een Williams of een Megane 2.0 16v, wat is het beste?
Ik zou kiezen voor de megane bak. De overbengingen zijn aangepast op een iets zwaardere auto, en ik denk dat dat wat gunstiger gaat uitpakken in een 19, welke redelijk vergelijkbaar is met een megane. (ook de CW waarde van clio vs 19 of megane is anders, mischien is dit ook opgenomen in met name de hoge versnellingen) Uiteindelijk denk ik niet dat het verder enorm zal verschillen.

Ik heb vaak in een megane coupe 2.0 16V gereden, maar dat rijd fantastisch. Versnellingen zijn precies goed gekozen, en loopt met gemak naar de 240, terwijl de tussenliggende versnellingen lekker kort zijn.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Tot deze conclusie was ik zelf intussen ook al gekomen en jawel ik heb de Megane bak intussen hier liggen (Y) , de bak heeft er 70000km opzitten maar laat 'm voor de zekerheid toch maar even reviseren.

Zal mij benieuwen hoe zo'n ding schakeld ten op zichte van een JB3.

(Het is een JC5053 trouwens.)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik heb nog een zwarte carrosserie staan...
Het gaat om een zwarte 1916v zonder motorblok en bak, maar WEL met abs, stuurbekrachtiging, CV, radio-renault, electrische ramen en schuifkanteldak+ het hele interieur.

De auto is in nette staat ( met uitzondering van de achterbumper , gescheurd)
De auto heeft enkel roest op de instap 3 bij 3 cm en is makkelijk te herstellen en is dus ideaal om de wat roestigere 19 16v opteknapppen
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Zie hier de FOTO'S HAAS...!!!! ze willen foto's zien... :foto:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC01859.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC01862.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC01861.JPG[/img]

:) [/url]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Das altijd jouw taak :lol:
robbert 16v
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 12:30
Contacteer:

Kan iemand mij helpen aan een linker koplamp?? heb heel internet afgezocht voor een koplamp voor m'n 19 mmar kan nix vinden.
HELP? |:
pcman
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 2 jan 2006 12:19
Car: Clio IV Estate
Locatie: Doetinchem

Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

ff een vraagje;

Heeft de krukaspoelie normale schroefdraad?
Ben bezie de distributieriem te wisselen maar de poelie wil nie echt meewerken,
graag zsm reactie :p

@ Menno,nog bedankt voor de tip (Y)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Alpine schreef:ff een vraagje;

Heeft de krukaspoelie normale schroefdraad?
Niemand? :~
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

zet de vraag anders ook ff in t clio16v topic..zelfde blokkie :p
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Paul1916v schreef:zet de vraag anders ook ff in t clio16v topic..zelfde blokkie :p
Moet je daar vaker aan sleutelen dan :p
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

rijden meer van die wrakken rond ;) :lol:
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Alpine schreef:ff een vraagje;

Heeft de krukaspoelie normale schroefdraad?
Ben bezie de distributieriem te wisselen maar de poelie wil nie echt meewerken,
graag zsm reactie :p

@ Menno,nog bedankt voor de tip (Y)
Ja, is gewone draad. Dus linksom is los. Een paar rake klappen op de bout en eventueel ietsje warm maken wil meestal wel helpen.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Bart V schreef:Ja, is gewone draad. Dus linksom is los. Een paar rake klappen op de bout en eventueel ietsje warm maken wil meestal wel helpen.
Thanx Bart :biertjuh:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

In het blok aan vliegwielzijde zitten 2 sensoren geschroefd bij mn phase 1.
Een witte stekker voor de watertemperatuursensor,
en direct daarnaast zit nog een sensor.

Waarvoor dient deze,geeft deze signaal aan de electrische koelpomp soms?
Heb dat ding tot nu toe nog niet werkend kunnen krijgen,
relais pomp en bedrading zijn "goed"

gr Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

de witte is voor de ecu, de bruine is voor de meter. De electrische koelvloeistofpomp bij een 19 is tijdgestuurd via een tijdrelais, en word ingeschakeld zodra het contact uit gezet word.

Bij de clio zijn ze wel temperatuurgestuurd, en daarom vind je bij een clio 3 sensoren op het thermostaathuis.
j coupé
Berichten: 30
Lid geworden op: di 1 jun 2004 12:46
Locatie: Hoofddorp/Delft

Kan iemand mij vertellen tot wanneer de 19 16v phase 1 werd gemaakt? Ik dacht zelf tot ergens in 1992. Ik ben er vandaag een tegengekomen met datum eerste toelating en afgifte in nederland van maart 1993. Of heeft iemand hier een goede verklaring voor? Alvast bedankt.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Misschien is die pas laat op kenteken gezet... ph1 is zeker niet na 1992 gebouwd, dus dat is onmogelijk. Er zijn ook Willie's die in 97 op kenteken gezet, terwijl ze nooit gebouwd zijn in 1997. Dus dat zal de verklaring wel zijn.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Of gewoon een import he, dat kan ook :p
j coupé
Berichten: 30
Lid geworden op: di 1 jun 2004 12:46
Locatie: Hoofddorp/Delft

ik denk dat ie dan idd laat op kenteken is gezet. Want met import zou er een gat moeten zitten tussen datum eerste toelating en datum eerste afgifte nederland toch?
Plaats reactie