ACT: Renault 1916V.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Sorry niet meer nodig .....maar bedanktrinze schreef:Ik heb nog wel een subframe liggenjochem de haas schreef:Euh vraagje de motorsteunen van een 19 16V en dan met name de platen die op het blok zitten ....en een subframe, heeft iemand dat nog in de weg liggen ?
Ik verkeer in de luxe positie dat ik kan kiezen tussen een JC5 van een Williams of een Megane 2.0 16v, wat is het beste?Bart V schreef:Als jouw JB3 nog in goede staat is, en je niet al te lomp gaat schakelen moet die JB3 het wel uithouden. Probleem is vaak alleen dat die bakken al een verleden hebben, en meer vermogen is dan de nekslag. Ik rijd ook nog steeds met dezelfde JB3 rond op het circuit achter een opgefokte 2.0 16V, dat gaat ook nog steeds prima.
-
toemaar, das wel heel erg luxe, misschien afhankelijk van prijs en km stand en leeftijd? megane zal wel een stuk nieuwer zijn, maar zal toch voor de laagste km stand gaan denk ik 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ALs je slim bent laat je ze ( nouja 1 ) nog ff reviseren ....kool schreef:toemaar, das wel heel erg luxe, misschien afhankelijk van prijs en km stand en leeftijd? megane zal wel een stuk nieuwer zijn, maar zal toch voor de laagste km stand gaan denk ik
Met 30.000 km kan je bak ook al half op zijn

-
Volgens Xabre had megane bak 70.000 km erop zitten.
De Williams bak ongeveer 100.000km.
De Williams bak ongeveer 100.000km.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat zeg ik: reviseren
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
of je koopt een jb3 speciaal geprepareerd voor de race

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Ik zou kiezen voor de megane bak. De overbengingen zijn aangepast op een iets zwaardere auto, en ik denk dat dat wat gunstiger gaat uitpakken in een 19, welke redelijk vergelijkbaar is met een megane. (ook de CW waarde van clio vs 19 of megane is anders, mischien is dit ook opgenomen in met name de hoge versnellingen) Uiteindelijk denk ik niet dat het verder enorm zal verschillen.Xabre schreef:Ik verkeer in de luxe positie dat ik kan kiezen tussen een JC5 van een Williams of een Megane 2.0 16v, wat is het beste?Bart V schreef:Als jouw JB3 nog in goede staat is, en je niet al te lomp gaat schakelen moet die JB3 het wel uithouden. Probleem is vaak alleen dat die bakken al een verleden hebben, en meer vermogen is dan de nekslag. Ik rijd ook nog steeds met dezelfde JB3 rond op het circuit achter een opgefokte 2.0 16V, dat gaat ook nog steeds prima.
Ik heb vaak in een megane coupe 2.0 16V gereden, maar dat rijd fantastisch. Versnellingen zijn precies goed gekozen, en loopt met gemak naar de 240, terwijl de tussenliggende versnellingen lekker kort zijn.
Tot deze conclusie was ik zelf intussen ook al gekomen en jawel ik heb de Megane bak intussen hier liggen
, de bak heeft er 70000km opzitten maar laat 'm voor de zekerheid toch maar even reviseren.
Zal mij benieuwen hoe zo'n ding schakeld ten op zichte van een JB3.
(Het is een JC5053 trouwens.)

Zal mij benieuwen hoe zo'n ding schakeld ten op zichte van een JB3.
(Het is een JC5053 trouwens.)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb nog een zwarte carrosserie staan...
Het gaat om een zwarte 1916v zonder motorblok en bak, maar WEL met abs, stuurbekrachtiging, CV, radio-renault, electrische ramen en schuifkanteldak+ het hele interieur.
De auto is in nette staat ( met uitzondering van de achterbumper , gescheurd)
De auto heeft enkel roest op de instap 3 bij 3 cm en is makkelijk te herstellen en is dus ideaal om de wat roestigere 19 16v opteknapppen
Het gaat om een zwarte 1916v zonder motorblok en bak, maar WEL met abs, stuurbekrachtiging, CV, radio-renault, electrische ramen en schuifkanteldak+ het hele interieur.
De auto is in nette staat ( met uitzondering van de achterbumper , gescheurd)
De auto heeft enkel roest op de instap 3 bij 3 cm en is makkelijk te herstellen en is dus ideaal om de wat roestigere 19 16v opteknapppen
Zie hier de FOTO'S HAAS...!!!! ze willen foto's zien...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC01859.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC01862.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC01861.JPG[/img]
[/url]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC01859.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC01862.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC01861.JPG[/img]

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Das altijd jouw taak 

-
- Contacteer:
Kan iemand mij helpen aan een linker koplamp?? heb heel internet afgezocht voor een koplamp voor m'n 19 mmar kan nix vinden.
HELP?
HELP?

al gekeken op http://www.hartsant.nl
ff een vraagje;
Heeft de krukaspoelie normale schroefdraad?
Ben bezie de distributieriem te wisselen maar de poelie wil nie echt meewerken,
graag zsm reactie
@ Menno,nog bedankt voor de tip
graag zsm reactie

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Niemand?Alpine schreef:ff een vraagje;

Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Contacteer:
zet de vraag anders ook ff in t clio16v topic..zelfde blokkie 

Moet je daar vaker aan sleutelen danPaul1916v schreef:zet de vraag anders ook ff in t clio16v topic..zelfde blokkie

Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Contacteer:
rijden meer van die wrakken rond

Ja, is gewone draad. Dus linksom is los. Een paar rake klappen op de bout en eventueel ietsje warm maken wil meestal wel helpen.Alpine schreef:ff een vraagje;
graag zsm reactie
Thanx BartBart V schreef:Ja, is gewone draad. Dus linksom is los. Een paar rake klappen op de bout en eventueel ietsje warm maken wil meestal wel helpen.

Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
In het blok aan vliegwielzijde zitten 2 sensoren geschroefd bij mn phase 1.
Een witte stekker voor de watertemperatuursensor,
en direct daarnaast zit nog een sensor.
Waarvoor dient deze,geeft deze signaal aan de electrische koelpomp soms?
Heb dat ding tot nu toe nog niet werkend kunnen krijgen,
relais pomp en bedrading zijn "goed"
gr Marcel
Een witte stekker voor de watertemperatuursensor,
en direct daarnaast zit nog een sensor.
Waarvoor dient deze,geeft deze signaal aan de electrische koelpomp soms?
Heb dat ding tot nu toe nog niet werkend kunnen krijgen,
relais pomp en bedrading zijn "goed"
gr Marcel
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
de witte is voor de ecu, de bruine is voor de meter. De electrische koelvloeistofpomp bij een 19 is tijdgestuurd via een tijdrelais, en word ingeschakeld zodra het contact uit gezet word.
Bij de clio zijn ze wel temperatuurgestuurd, en daarom vind je bij een clio 3 sensoren op het thermostaathuis.
Bij de clio zijn ze wel temperatuurgestuurd, en daarom vind je bij een clio 3 sensoren op het thermostaathuis.
Kan iemand mij vertellen tot wanneer de 19 16v phase 1 werd gemaakt? Ik dacht zelf tot ergens in 1992. Ik ben er vandaag een tegengekomen met datum eerste toelating en afgifte in nederland van maart 1993. Of heeft iemand hier een goede verklaring voor? Alvast bedankt.
Misschien is die pas laat op kenteken gezet... ph1 is zeker niet na 1992 gebouwd, dus dat is onmogelijk. Er zijn ook Willie's die in 97 op kenteken gezet, terwijl ze nooit gebouwd zijn in 1997. Dus dat zal de verklaring wel zijn.