raad van IE DE REEN gewenst (tik in blok)

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
white gtt power

het zit zo, men blok tikte lichtjes bij koude start, ik bedoel dan een soort diesel getik, ik was naar maurice geweest, en hij wist niet wat het was, ofwel een kantelende zuiger , ofwel de drijfstanglagers.
toen ik em even later terugebelde zei hij me dat ik best de drijfstanglagers kon vervangen...

nu las ik dat als je drijfstangslagers tikken, of ja als ze versleten zijn dat je hooguit nog een even verder kan rijden en dat dan alles wel kapot zou gaan, maar euhm ik rij al 4 maand dagelijks meerdere malen tot 6500 rpm met de auto en hij gaat gewoon super en ik merk of hoor niets ergers , integendeel sinds dit weekend het blok eruit is geweest is de tik zelfs ietsje minder naar mijn gedacht, want ik wou het laten horen aan de vriend van men vader die het ging fixen en we hoorde de tik amper.

nu ben ik juist even buiten de auto gaan starten en ja ik hoor een lichte tik, maar alleen als je even zwaar accelereert tot pakweg 4500rpm in neutraal, wanneer i dan zakt in toeren hoor je in de verte rakadakadakaka wat daarna weer zo goed als verdwijnt..., je hoort het dan wel, en dan weer niet en bij koude motor ietsje harder.

nu vraag ik me echt af wat het is want ik wil niet onnodig gaan werken aan de auto...
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

kleppen????????
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
white gtt power

toen we de koppakking hebben vervangen weekje of 3 geleden zijn deze door seger gesteld. ze stonden redelijk slecht zei seger maar nu staan ze goed, 2 uitlaatkleppen stonden zo goed als 3 maten mis.
frank_williams

je hebt toch een project topic???

hier verder graag http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... highlight=

locked
Gesloten