Florus' Blauwe 5gt turbo
ik heb mijn oog inderdaad daarom ook laten vallen op een pacet fan... schijnt goed te zijn.
maar blokkeert die IC de radiateur zo erg ? m.a.w. is het weg nu de originele IC er in zit ?
Ik vind het zo apart, er zijn toch meer mensen met een fmic ... die hebben toch niet allemaal een andere rad ?
maar blokkeert die IC de radiateur zo erg ? m.a.w. is het weg nu de originele IC er in zit ?
Ik vind het zo apart, er zijn toch meer mensen met een fmic ... die hebben toch niet allemaal een andere rad ?
there is no spoon.
in principe komt er alleen nog (rij)wind door de grille, mocht daar een oliekoeler achter hangen, ben je die rijwind ook grotendeels kwijt en heb je als bonus nog eens xtra warmtestraling....
Mrtn = Maarten
hm.
http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/467/fan
anders los je nix op. ook ee grotere rad helpt dan niet als ik je zo hoor.
http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/467/fan
anders los je nix op. ook ee grotere rad helpt dan niet als ik je zo hoor.
there is no spoon.
de radiateur wordt gebruikt om warmte van de motor af te voeren, door rijwind wordt de temperatuur extra gereduceerd. Als de radiateur nu een maatje groter is, heeft ie al meer oppervlak om warmte af te geven, zet je hier idd een goede ventilator achter, heb je serieuze vooruitgang van het koelsysteem.
een grotere radiateur maakt dus wel degelijk verschil
een grotere radiateur maakt dus wel degelijk verschil

Mrtn = Maarten
Het effect van formaatverschil was me wel duidelijk op zich hoor, maarreh, warmte afgeven doet de radiateur aan de rijwind, de lucht die er langsstroomt. Een groter oppervlak waar geen lucht langs stroomt levert toch geen grotere capaciteit om warmte af te voeren ?
Ik zou beginnen met de airflow verbeteren , daarna kan je altijd beoordelen of een grotere radiateur ook nog nodig is.
Een andere fan, andere intercooler die meer lucht doorlaat, wat luchtgeleidingsplaten knutselen...
Ik zou beginnen met de airflow verbeteren , daarna kan je altijd beoordelen of een grotere radiateur ook nog nodig is.
Een andere fan, andere intercooler die meer lucht doorlaat, wat luchtgeleidingsplaten knutselen...
there is no spoon.
Tijn, geloof mij maar, de layout van een GT is kut, die rad heeft veels te klein oppervlak en gezien 70-80% van je rijwind van onderen komt zit je snel in de knoei met een fmic. Zeker met nog ene losse oliekoeler die je eigenlijk nergens kwijtkan behalve achter je grille, ben je gewoon veel koeloppervlak kwijt.
Geloof me, ik heb er aardig wat tijd en tests ingestoken, maar als ik het opnieuw zouw moeten doen zou ik mooi voor een Chargecooler gaan.
Kijk ook eens naar een doorsnee japanner, die hebben bijna allemaal rads die over de hele breedte gaan.
Geloof me, ik heb er aardig wat tijd en tests ingestoken, maar als ik het opnieuw zouw moeten doen zou ik mooi voor een Chargecooler gaan.
Kijk ook eens naar een doorsnee japanner, die hebben bijna allemaal rads die over de hele breedte gaan.
De pest is een beetje dat fatsoenlijk een radiateur kwijtraken ook al niet meevalt vind ik. want dan kan je de buizen van je FMIC weer niet kwijt.
Verschilt het niet per type intercooler hoe veel lucht daar nog doorheen komt ?
En die chargecoolers zijn toch allemaal eigenlijk alleen prettig als je een rechtsgestuurde auto hebt waar de remcylinder niet in de weg zit ?
Verschilt het niet per type intercooler hoe veel lucht daar nog doorheen komt ?
En die chargecoolers zijn toch allemaal eigenlijk alleen prettig als je een rechtsgestuurde auto hebt waar de remcylinder niet in de weg zit ?
there is no spoon.
die oliekoeler is plaats zat voor aan de linker voorzijde van je bumper gewoon even lange slangen nemen.
verder verdenk ik je auto ook sterk van een defecte thermostaat of toch nog ergens lucht er in??
haal de thermostaat er eens uit of vervang hem voor een nieuwe met lagere temperatuur die dingen kosten geen drol.
succes!!
verder verdenk ik je auto ook sterk van een defecte thermostaat of toch nog ergens lucht er in??
haal de thermostaat er eens uit of vervang hem voor een nieuwe met lagere temperatuur die dingen kosten geen drol.
succes!!
ook verdacht is je oude radiateur
gewoon ook een nieuwe standaard gt radiateur monteren moet volstaan.
evt ook met laag temp schakelkontact
Ik zeg ook de layout van een GT is kut, vooral die dynamo zit zo gruwelijk in de weg om wat breedte te kunnen winnen. Misschien dat je montage twingo-style iets meer ruimte overlaat voor een rad met plastic kappen boven en onder, maar ik betwijfel het. Je moet namelijk ook nog je koelslang en je IC slang kwijt...
CC krijg je overal wel kwijt, beetje creatief zijn er zijn ook zat soorten te koop.
Die FMIC van Florus is toch wel redelijk grof qua core, dus zou toch stukken beter moeten zijn dan de mercedes-e-klasse die ik had.
Verder kun je piping op zich beste netjes om het subframe laten lopen, zo had ik het ook en zo rijden er nog veel meer in bijv. Engeland.
Wat bij mij nog iets hielp was een leeg thermostaathuis monteren voor betere flow.
Maargoed ik ben ervanaf
CC krijg je overal wel kwijt, beetje creatief zijn er zijn ook zat soorten te koop.
Die FMIC van Florus is toch wel redelijk grof qua core, dus zou toch stukken beter moeten zijn dan de mercedes-e-klasse die ik had.
Verder kun je piping op zich beste netjes om het subframe laten lopen, zo had ik het ook en zo rijden er nog veel meer in bijv. Engeland.
Wat bij mij nog iets hielp was een leeg thermostaathuis monteren voor betere flow.
Maargoed ik ben ervanaf

Een fan is bedoelt om je auto stationair en bij snelheden tot 50 kmu te koelen. Niet voor snelheden boven de 50. Als de fan dan opeens wel effect begint te krijgen is er gewoon serieus wat mis met je luchtstroom.mark 5t schreef:ook verdacht is je oude radiateur
De GT zal ook geen enorm verrotte rad hebben of een andere fout in het koelsysteem. Tis gewoon de opstelling die ruk is.
florus zei zelf wel dat hij een ouwe rad had hoor...
there is no spoon.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
en nog gebeld florus??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tis i.d.d. geen nieuwe rad. meer
,dus komt zoiezo iets anders voor,verders ga 'k nu aan de 1ne kant met de IC piping om 't subframe heen,dus kan 'k een iets bredere rad. kwijt 
Verders had ik alle luchtgeleide kappen er ook afgesloopt
,dus ook dat maar eens terug bouwen
,tevens strippen maken zodat de lucht na de IC goed de rad. wordt ingeleidt,en niet via de zijkanten ontsnapt
En dan maar weer eens vlammen............

Verders had ik alle luchtgeleide kappen er ook afgesloopt

En dan maar weer eens vlammen............

JazekerLuco/Alpine-racer schreef:en nog gebeld florus??

-
- Contacteer:
Zit ook nog zo`n bedrijf in Hilversum.
Naam ben ik echt ff kwijt.
Maar ff googlen op radiateur kom je een eind.
Konden toen voor mij een custom made radiateur voor m`n cc maken voor iets van 200 euro.
Naam ben ik echt ff kwijt.
Maar ff googlen op radiateur kom je een eind.
Konden toen voor mij een custom made radiateur voor m`n cc maken voor iets van 200 euro.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
volgens mij zaterdagochtend welFlorus schreef:JazekerLuco/Alpine-racer schreef:en nog gebeld florus??,maar hij kon 't me zo niet vertellen,moet langsgaan met de rad.,alleen licht Tiel niet echt naast de deur,dus wordt een beetje moeilijk,zullen wel niet op zaterdag open zijn denk ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ik weet bijna wel zeker dat met mijn advies en de dingen die je zelf ook al aangeeft je gt zijn hoofd wel koel gaat houden.
Om het subframe heen, in plaats van....
kan je eens foto's maken van hoe het nu loopt dan ?
nou heb ik dus tegenwoordig morettes, die zijn echt niet erg groot, in principe zou je daar achter langs kunnen met je buizen he?
De percolatorfan heb ik toch al een schop gegeven , aan de andere kant is het tankje ook verwijderd, dus plek zat dan toch ?
Ik ga dat eens uitmeten en piccies maken...
nou heb ik dus tegenwoordig morettes, die zijn echt niet erg groot, in principe zou je daar achter langs kunnen met je buizen he?
De percolatorfan heb ik toch al een schop gegeven , aan de andere kant is het tankje ook verwijderd, dus plek zat dan toch ?
there is no spoon.
Aansluitingen lopen nu recht naar achteren:Tijn schreef:Om het subframe heen, in plaats van....
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f114.jpg[/img]
[img]http://home.wanadoo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f109.jpg[/img]
-
- Contacteer:
Die donkere plek op de foto rechts is een plek waar die niet meer koelt.
Of slecht koelt.
Maar zo slecht ziet deze rad er nou ook weer niet uit.
Of slecht koelt.
Maar zo slecht ziet deze rad er nou ook weer niet uit.
heb jij nog pics hoe het bij jou liep stevie ?
ik heb net ff achter de morettes gekeken , maar daar zit plek genoeg om dikke buizen doorheen te frommellen volgens mij.
morgen even een turboslang proberen doorheen te frommellen.
alleen wordt het traject daar wel een keer of wat langer van , zou je dat merken ?
ik heb net ff achter de morettes gekeken , maar daar zit plek genoeg om dikke buizen doorheen te frommellen volgens mij.
alleen wordt het traject daar wel een keer of wat langer van , zou je dat merken ?
there is no spoon.
heb jij nog pics hoe het bij jou liep stevie ?
there is no spoon.
Nouja die lengte die erbij komt merk je niet echt, zeker niet tov als je om subframe loopt en weer naar binnen. Sterker nog je kunt em vloeiender laten lopen met minder bochten, dus is alleen maar idealer. (bochten maak je pas echt verlies op).
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Moto ... el%20x.jpg[/img]
Dit was trouwens met 10cm bredere radiateur (bij zelfde dikte) dus 33% meer inhoud en nog was het kut...
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Moto ... el%20x.jpg[/img]
Dit was trouwens met 10cm bredere radiateur (bij zelfde dikte) dus 33% meer inhoud en nog was het kut...
-
- Contacteer:
Ja als je je oliekoeler daar had zitten.
-
- Contacteer:
Anyway zo`n donkere plek op je rad wijst er normaal op dat die daar niet goed meer is.
Maar goed, heb je al wat info bij radiateurboeren gewonnen Floor?
Misschien dat we nog een korting kunnen regelen als we er meerdere laten maken.
Maar goed, heb je al wat info bij radiateurboeren gewonnen Floor?
Misschien dat we nog een korting kunnen regelen als we er meerdere laten maken.
Nee,nog niet echt veel wijzer geworden,ze willen allemaal eerst de rad. zien voordat ze er iets van kunnen zeggen,maarja dan moet 'k wel in de gelegenheid zijn om langs te gaan,en tegen de tijd dat ik klaar ben met werken zijn hun gesloten

-
- Contacteer:
Hmmm zijn al die radiateurboeren van die lastige gasten ofzo.
Bij mij wilde ze toen precies weten wat voor afmetingen ik wilde hebben voor die cc radiateur.
Dus eerst de afmetingen verstuurd, toen wilde ze opeens een foto hebben (van een nog te maken radiateur
)
Toen maar een acad tekening naar ze verstuurd met alle maten erin, en dan snappen ze het opeens wel.
Bij mij wilde ze toen precies weten wat voor afmetingen ik wilde hebben voor die cc radiateur.
Dus eerst de afmetingen verstuurd, toen wilde ze opeens een foto hebben (van een nog te maken radiateur

Toen maar een acad tekening naar ze verstuurd met alle maten erin, en dan snappen ze het opeens wel.
Gebruikte radiatoren kun je niet bewaren. En radiator moet na gebruik altijd vol koelvloeistof staan anders gaat hij roeste inwendig..
en dat gaat vrij snel volgens de radiatoren boer. Dus tap je koelvloeistaof eens af en gooi er water in met een reinigings goedje( of een vaatwasmachine tablet van horen zeggen)
en dat gaat vrij snel volgens de radiatoren boer. Dus tap je koelvloeistaof eens af en gooi er water in met een reinigings goedje( of een vaatwasmachine tablet van horen zeggen)