ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Is niet meer nodig, we hebben bij MB Performance een andere turbo besteld. :p
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Hmmm ik heb wat problemen met remmen. De ene keer lijkt het wel alsof je het rempedaal door de vloer heen moet drukken om te remmen en de volgende keer doet ie het weer normaal. Moet ik alles ff ontluchten? of andere ideeen?
Renault 5 GT Turbo '87
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

ontluchten lijkt me de oplossing.. ik weet niet helemaal zeker..
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

remvloeistof eens vervangen :wink:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

kan je dat er gewoon bij gieten of moet ik dan ook ontluchten?
En maakt het nog uit wat ik erbij gooi of niet
Renault 5 GT Turbo '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dot 4,

Gewoon blijven ontluchten tot t vaatje zo goed als leeg is, dan schud je de nieuwe vloeistof er en dan zo lang blijven ontluchten tot in plaats van cola, seven-up uit de nippel komt ;) Af en toe even kijken dat het vaatje niet leeg is anders pak je weer lucht.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

kan ik er nu ook tijdelijk gewoon wat remvloeistof bij gooien? Zit bij me vriendin en heb hier niet echt de ruimte om wat aan de auto te doen en heb morgen nog een lange rit voor de boeg...en dan wil ik wel met werkende remmen zitten :D
Renault 5 GT Turbo '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het zal er niet beter van worden er gewoon wat bij te kiepen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Hmm dat had ik zelf ook kunnen bedenken |: als er lucht inzit blijft dat er zo in zitten natuurlijk.

Hmm morgen dan maar ff de auto omruilen :(
Renault 5 GT Turbo '87
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kan trouwens ook wel es de hoofdremcilinder zijn die aan gort is.
Dan trap je em er ook wel eens doorheen, wat erg lastig kan zijn bij een noodstop...
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Zou wel eens probleem met de bekrachtiger kunnen zijn. Met name de terugslagklep aan het einde van de vacuumslang.
rev it like a rental
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

...het witte 90 graden doppie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Door de vloer heen drukken lees ik als 'ik heb geen remdruk meer'. Of moet je gigantisch hard duwen voordat ie remt, maar pakt ie wel bovenin?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

de ene keer remt ie zoals gewoonlijk... maar de volgende keer trap ik bijna door het pedaal heen. Hij gaat dan bijzonder soepel tot bijna op de bodem waar ie pas remt
Renault 5 GT Turbo '87
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

hmm, ok, dan heb ik nix gezegd over bekrachtiger :~
rev it like a rental
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Heb wel de volgorde van het ontluchten gevonden maar waar zitten de nippels op de remleiding? kan ik daarbij zonder hem op de brug te zetten?
Renault 5 GT Turbo '87
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Kier schreef:Heb wel de volgorde van het ontluchten gevonden maar waar zitten de nippels op de remleiding? kan ik daarbij zonder hem op de brug te zetten?
Nippels zitten op de remklauwen,ff wiel eraf en je kunt er prima bij :wink:
Alleen willen die nippels wel eens verrot vast zitten,en breken ze vrij snel af,dus ff voorzichtig proberen of ze los willen (Y)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

ff warmstoken wil ook wel eens helpen. Voordat ze afbreken en je er aan mag frezen en tappen.
there is no spoon.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Florus schreef:
Kier schreef:Heb wel de volgorde van het ontluchten gevonden maar waar zitten de nippels op de remleiding? kan ik daarbij zonder hem op de brug te zetten?
Nippels zitten op de remklauwen,ff wiel eraf en je kunt er prima bij :wink:
Alleen willen die nippels wel eens verrot vast zitten,en breken ze vrij snel af,dus ff voorzichtig proberen of ze los willen (Y)
Tik er eerst even met een hamertje op en wat wd40 erlangs voordat je gaat schroeven.
Gebruik op zijn minst een ringsleutel, ga niet met een steeksleuteltje lopen fokken :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Daniël W. schreef:[img]http://18.modified-cars.com/covercars/8_16.jpg[/img]

:worship: (Y)

Hier in de spotlight 8)
[img]http://www.5gt.nl/images/697c72752ee6ff ... e-1614.jpg[/img]

:worship: :p Lekkâh kleurtje!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

wijs bakkie! (Y) erg gaaf kleurtje!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Kier schreef:Heb wel de volgorde van het ontluchten gevonden maar waar zitten de nippels op de remleiding? kan ik daarbij zonder hem op de brug te zetten?
Rem nippels altijd met een ringsleuteltje en hamertje losmaken. Rinsleutel er op en zachtjes tikken er tegen geven tegen de klok in he.... Gegarandeerd los zonder breken.. Als hij redelijk roestig is, gewoon nieuwe ontluchtings boutjes halen
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

een spatbord (voor) is van een gtt ph1 toch hetzelfde als van een ph2? ik meen van wel maar even checken voor de zekerheid. (natuurlijk alleen het spatbord zonder spatbordverbreder)

dan nog een dingetje.

heb zelf een gt turbo phase 2, soms als ik rem blijft mijn rempedaal bovenin hangen. krijg het pedaal bijna niet naar beneden en hij remt maar een klein beetje. even van het pedaal af en weer remmen geeft soms de oplossing, soms even gas geven en dan remmen. het is dus bij lage toerentallen ong. 1000rpm. vacuum probleem van de rembekrachtigger lijkt het dus. vacuumslang van spruitstuk-rembekrachtigger gecontroleerd en is goed, andere vacuumslangen zijn ook in orde.
iemand een idee wat er niet goed werkt? iemand ervaring mee?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Abel schreef:
Kier schreef:Heb wel de volgorde van het ontluchten gevonden maar waar zitten de nippels op de remleiding? kan ik daarbij zonder hem op de brug te zetten?
Rem nippels altijd met een ringsleuteltje en hamertje losmaken. Rinsleutel er op en zachtjes tikken er tegen geven tegen de klok in he.... Gegarandeerd los zonder breken.. Als hij redelijk roestig is, gewoon nieuwe ontluchtings boutjes halen
nou, gegarandeerd los..................Bij een reno breekt alles he :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

haan schreef:een spatbord (voor) is van een gtt ph1 toch hetzelfde als van een ph2? ik meen van wel maar even checken voor de zekerheid. (natuurlijk alleen het spatbord zonder spatbordverbreder)

dan nog een dingetje.

heb zelf een gt turbo phase 2, soms als ik rem blijft mijn rempedaal bovenin hangen. krijg het pedaal bijna niet naar beneden en hij remt maar een klein beetje. even van het pedaal af en weer remmen geeft soms de oplossing, soms even gas geven en dan remmen. het is dus bij lage toerentallen ong. 1000rpm. vacuum probleem van de rembekrachtigger lijkt het dus. vacuumslang van spruitstuk-rembekrachtigger gecontroleerd en is goed, andere vacuumslangen zijn ook in orde.
iemand een idee wat er niet goed werkt? iemand ervaring mee?
Nippel in je inlaatspruitstuk bevat een kogeltje, misschien zit deze dicht/vast. Nippel eens eruit halen en schoon maken of n andere scoren.

Op zich is t kwestie van nippel losschroeven, maar je komt er hoeretig bij dus succes :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Riël schreef:
haan schreef:een spatbord (voor) is van een gtt ph1 toch hetzelfde als van een ph2? ik meen van wel maar even checken voor de zekerheid. (natuurlijk alleen het spatbord zonder spatbordverbreder)

dan nog een dingetje.

heb zelf een gt turbo phase 2, soms als ik rem blijft mijn rempedaal bovenin hangen. krijg het pedaal bijna niet naar beneden en hij remt maar een klein beetje. even van het pedaal af en weer remmen geeft soms de oplossing, soms even gas geven en dan remmen. het is dus bij lage toerentallen ong. 1000rpm. vacuum probleem van de rembekrachtigger lijkt het dus. vacuumslang van spruitstuk-rembekrachtigger gecontroleerd en is goed, andere vacuumslangen zijn ook in orde.
iemand een idee wat er niet goed werkt? iemand ervaring mee?
Nippel in je inlaatspruitstuk bevat een kogeltje, misschien zit deze dicht/vast. Nippel eens eruit halen en schoon maken of n andere scoren.

Op zich is t kwestie van nippel losschroeven, maar je komt er hoeretig bij dus succes :p
oke, ga ik even controleren.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

haan schreef:een spatbord (voor) is van een gtt ph1 toch hetzelfde als van een ph2? ik meen van wel maar even checken voor de zekerheid. (natuurlijk alleen het spatbord zonder spatbordverbreder)
is niet hetzelfde.... de kant die aansluit op de sideskirt is anders.... bij ph1 stopt hij bij de sideskirt en bij ph2 valt hij erop.... :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Spatbord op zich is toch wel gelijk?? De vebreder is wel anders, dat weet ik zeker. Past overigens wel op beide phases.
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Merijn schreef:Spatbord op zich is toch wel gelijk?? De vebreder is wel anders, dat weet ik zeker. Past overigens wel op beide phases.
volgensmij is spatbord wel gelijk ja... en alles past op elkaar tis net lego :lol:

las het eerste verhaaltje verkeerd... oops (S) :beer:
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

haan schreef:
Riël schreef:
haan schreef:een spatbord (voor) is van een gtt ph1 toch hetzelfde als van een ph2? ik meen van wel maar even checken voor de zekerheid. (natuurlijk alleen het spatbord zonder spatbordverbreder)

dan nog een dingetje.

heb zelf een gt turbo phase 2, soms als ik rem blijft mijn rempedaal bovenin hangen. krijg het pedaal bijna niet naar beneden en hij remt maar een klein beetje. even van het pedaal af en weer remmen geeft soms de oplossing, soms even gas geven en dan remmen. het is dus bij lage toerentallen ong. 1000rpm. vacuum probleem van de rembekrachtigger lijkt het dus. vacuumslang van spruitstuk-rembekrachtigger gecontroleerd en is goed, andere vacuumslangen zijn ook in orde.
iemand een idee wat er niet goed werkt? iemand ervaring mee?
Nippel in je inlaatspruitstuk bevat een kogeltje, misschien zit deze dicht/vast. Nippel eens eruit halen en schoon maken of n andere scoren.

Op zich is t kwestie van nippel losschroeven, maar je komt er hoeretig bij dus succes :p
oke, ga ik even controleren.
heb die nippel even vervagen, hij voelde idd niet helemaal lekker aan. zu zal hij het wel goed doen verwacht ik. iig bedaankt! :biertjuh:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

nee.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

haan schreef:
haan schreef:
Riël schreef:
haan schreef:bla
bla
bla
heb die nippel even vervagen, hij voelde idd niet helemaal lekker aan. zu zal hij het wel goed doen verwacht ik. iig bedaankt! :biertjuh:
:biertjuh:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Death Metal Speedcore
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 21 jun 2004 22:33
Locatie: einde van de weg

heeft er hier iemand in de maand december een devil flammenrohr uitlaat verkocht aan iemand? en is dat via marktplaats gegaan? m.v.g. dave
Gesloten