ACT: 5 GT Turbo.
Is niet meer nodig, we hebben bij MB Performance een andere turbo besteld. 

Hmmm ik heb wat problemen met remmen. De ene keer lijkt het wel alsof je het rempedaal door de vloer heen moet drukken om te remmen en de volgende keer doet ie het weer normaal. Moet ik alles ff ontluchten? of andere ideeen?
Renault 5 GT Turbo '87
remvloeistof eens vervangen 
Dot 4,
Gewoon blijven ontluchten tot t vaatje zo goed als leeg is, dan schud je de nieuwe vloeistof er en dan zo lang blijven ontluchten tot in plaats van cola, seven-up uit de nippel komt
Af en toe even kijken dat het vaatje niet leeg is anders pak je weer lucht.
Gewoon blijven ontluchten tot t vaatje zo goed als leeg is, dan schud je de nieuwe vloeistof er en dan zo lang blijven ontluchten tot in plaats van cola, seven-up uit de nippel komt

kan ik er nu ook tijdelijk gewoon wat remvloeistof bij gooien? Zit bij me vriendin en heb hier niet echt de ruimte om wat aan de auto te doen en heb morgen nog een lange rit voor de boeg...en dan wil ik wel met werkende remmen zitten 

Renault 5 GT Turbo '87
Het zal er niet beter van worden er gewoon wat bij te kiepen.
Door de vloer heen drukken lees ik als 'ik heb geen remdruk meer'. Of moet je gigantisch hard duwen voordat ie remt, maar pakt ie wel bovenin?
Nippels zitten op de remklauwen,ff wiel eraf en je kunt er prima bijKier schreef:Heb wel de volgorde van het ontluchten gevonden maar waar zitten de nippels op de remleiding? kan ik daarbij zonder hem op de brug te zetten?
Alleen willen die nippels wel eens verrot vast zitten,en breken ze vrij snel af,dus ff voorzichtig proberen of ze los willen

ff warmstoken wil ook wel eens helpen. Voordat ze afbreken en je er aan mag frezen en tappen.
there is no spoon.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Tik er eerst even met een hamertje op en wat wd40 erlangs voordat je gaat schroeven.Florus schreef:Nippels zitten op de remklauwen,ff wiel eraf en je kunt er prima bijKier schreef:Heb wel de volgorde van het ontluchten gevonden maar waar zitten de nippels op de remleiding? kan ik daarbij zonder hem op de brug te zetten?![]()
Alleen willen die nippels wel eens verrot vast zitten,en breken ze vrij snel af,dus ff voorzichtig proberen of ze los willen
Gebruik op zijn minst een ringsleutel, ga niet met een steeksleuteltje lopen fokken

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
wijs bakkie!
erg gaaf kleurtje!

Rem nippels altijd met een ringsleuteltje en hamertje losmaken. Rinsleutel er op en zachtjes tikken er tegen geven tegen de klok in he.... Gegarandeerd los zonder breken.. Als hij redelijk roestig is, gewoon nieuwe ontluchtings boutjes halenKier schreef:Heb wel de volgorde van het ontluchten gevonden maar waar zitten de nippels op de remleiding? kan ik daarbij zonder hem op de brug te zetten?
een spatbord (voor) is van een gtt ph1 toch hetzelfde als van een ph2? ik meen van wel maar even checken voor de zekerheid. (natuurlijk alleen het spatbord zonder spatbordverbreder)
dan nog een dingetje.
heb zelf een gt turbo phase 2, soms als ik rem blijft mijn rempedaal bovenin hangen. krijg het pedaal bijna niet naar beneden en hij remt maar een klein beetje. even van het pedaal af en weer remmen geeft soms de oplossing, soms even gas geven en dan remmen. het is dus bij lage toerentallen ong. 1000rpm. vacuum probleem van de rembekrachtigger lijkt het dus. vacuumslang van spruitstuk-rembekrachtigger gecontroleerd en is goed, andere vacuumslangen zijn ook in orde.
iemand een idee wat er niet goed werkt? iemand ervaring mee?
dan nog een dingetje.
heb zelf een gt turbo phase 2, soms als ik rem blijft mijn rempedaal bovenin hangen. krijg het pedaal bijna niet naar beneden en hij remt maar een klein beetje. even van het pedaal af en weer remmen geeft soms de oplossing, soms even gas geven en dan remmen. het is dus bij lage toerentallen ong. 1000rpm. vacuum probleem van de rembekrachtigger lijkt het dus. vacuumslang van spruitstuk-rembekrachtigger gecontroleerd en is goed, andere vacuumslangen zijn ook in orde.
-
- Moderator
- Car: MB
nou, gegarandeerd los..................Bij een reno breekt alles heAbel schreef:Rem nippels altijd met een ringsleuteltje en hamertje losmaken. Rinsleutel er op en zachtjes tikken er tegen geven tegen de klok in he.... Gegarandeerd los zonder breken.. Als hij redelijk roestig is, gewoon nieuwe ontluchtings boutjes halenKier schreef:Heb wel de volgorde van het ontluchten gevonden maar waar zitten de nippels op de remleiding? kan ik daarbij zonder hem op de brug te zetten?

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nippel in je inlaatspruitstuk bevat een kogeltje, misschien zit deze dicht/vast. Nippel eens eruit halen en schoon maken of n andere scoren.haan schreef:een spatbord (voor) is van een gtt ph1 toch hetzelfde als van een ph2? ik meen van wel maar even checken voor de zekerheid. (natuurlijk alleen het spatbord zonder spatbordverbreder)
dan nog een dingetje.
Op zich is t kwestie van nippel losschroeven, maar je komt er hoeretig bij dus succes

oke, ga ik even controleren.Riël schreef:Nippel in je inlaatspruitstuk bevat een kogeltje, misschien zit deze dicht/vast. Nippel eens eruit halen en schoon maken of n andere scoren.haan schreef:een spatbord (voor) is van een gtt ph1 toch hetzelfde als van een ph2? ik meen van wel maar even checken voor de zekerheid. (natuurlijk alleen het spatbord zonder spatbordverbreder)
dan nog een dingetje.
Op zich is t kwestie van nippel losschroeven, maar je komt er hoeretig bij dus succes
is niet hetzelfde.... de kant die aansluit op de sideskirt is anders.... bij ph1 stopt hij bij de sideskirt en bij ph2 valt hij erop....haan schreef:een spatbord (voor) is van een gtt ph1 toch hetzelfde als van een ph2? ik meen van wel maar even checken voor de zekerheid. (natuurlijk alleen het spatbord zonder spatbordverbreder)
volgensmij is spatbord wel gelijk ja... en alles past op elkaar tis net legoMerijn schreef:Spatbord op zich is toch wel gelijk?? De vebreder is wel anders, dat weet ik zeker. Past overigens wel op beide phases.

las het eerste verhaaltje verkeerd... oops

heb die nippel even vervagen, hij voelde idd niet helemaal lekker aan. zu zal hij het wel goed doen verwacht ik. iig bedaankt!haan schreef:oke, ga ik even controleren.Riël schreef:Nippel in je inlaatspruitstuk bevat een kogeltje, misschien zit deze dicht/vast. Nippel eens eruit halen en schoon maken of n andere scoren.haan schreef:een spatbord (voor) is van een gtt ph1 toch hetzelfde als van een ph2? ik meen van wel maar even checken voor de zekerheid. (natuurlijk alleen het spatbord zonder spatbordverbreder)
dan nog een dingetje.

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
-
- Contacteer:
nee.
haan schreef:heb die nippel even vervagen, hij voelde idd niet helemaal lekker aan. zu zal hij het wel goed doen verwacht ik. iig bedaankt!haan schreef:blaRiël schreef:blahaan schreef:bla

-
heeft er hier iemand in de maand december een devil flammenrohr uitlaat verkocht aan iemand? en is dat via marktplaats gegaan? m.v.g. dave