[GTT] Rob's Project. Foto's testschermpjes.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
positief?
of negatief??
bovenkant van de band naar binnen = negatief
of negatief??
bovenkant van de band naar binnen = negatief
Negatief inderdaad, zat ff niet op te letten.
De politieagente heeft gisteravond nog gebeld, en de bestuurder van de andere auto gaat contact met me opnemen voor invullen schadeformulieren.
Weet iemand hoe streng het verkrijgen van je geld is, moet het echt bij een schadeherstelbedrijf hersteld worden of krijg je gewoon het geld? Iemand vertelde mij dat dat een heel stuk strenger was geworden.
De politieagente heeft gisteravond nog gebeld, en de bestuurder van de andere auto gaat contact met me opnemen voor invullen schadeformulieren.
Weet iemand hoe streng het verkrijgen van je geld is, moet het echt bij een schadeherstelbedrijf hersteld worden of krijg je gewoon het geld? Iemand vertelde mij dat dat een heel stuk strenger was geworden.
Een klein half jaar geleden is bromfietser tegen mijn auto aangereden, ik ben toen alle schadebedrijven afgegaan.
Het schadebedrag lag tussen de 250 en de 1300 euro (Renault garage), daar heb ik vanzelfsprekend een offerte van laten maken.
De tegenpartij is toen komen kijken en heeft de offerte goedgekeurd.
Ik moest 50 euro taxatiekosten betalen aan Renault als ik mn auto daar niet liet maken, dit heb ik gedaan.
Het bedrag is overgemaakt, en heb ik niet gebruikt om mijn auto te laten repareren
Het schadebedrag lag tussen de 250 en de 1300 euro (Renault garage), daar heb ik vanzelfsprekend een offerte van laten maken.
De tegenpartij is toen komen kijken en heeft de offerte goedgekeurd.
Ik moest 50 euro taxatiekosten betalen aan Renault als ik mn auto daar niet liet maken, dit heb ik gedaan.
Het bedrag is overgemaakt, en heb ik niet gebruikt om mijn auto te laten repareren

NeeBram schreef:Zonde van de schade.
Kan het zijn dat ik je auto gisteren in Haarlem gezien heb op de gedempte oude gracht? Stond ook een rode 5 GT met schade op dezelfde plek.

Ok, goede tip.mikko schreef:Een klein half jaar geleden is bromfietser tegen mijn auto aangereden, ik ben toen alle schadebedrijven afgegaan.
Het schadebedrag lag tussen de 250 en de 1300 euro (Renault garage), daar heb ik vanzelfsprekend een offerte van laten maken.
De tegenpartij is toen komen kijken en heeft de offerte goedgekeurd.
Ik moest 50 euro taxatiekosten betalen aan Renault als ik mn auto daar niet liet maken, dit heb ik gedaan.
Het bedrag is overgemaakt, en heb ik niet gebruikt om mijn auto te laten repareren

een expert via je eigen maatschappij of via de tegenpartij even laten opdraven, je kan zelf bellen.
het bedrag wat deze onafhankelijke agent berekend moet uitgekeerd worden.
- of je het nu laat maken of niet, dit heeft er niets mee te maken, wel mag de garage waar de auto staat 10 procent in rekening brengen als er niet wordt gerepareerd.
dus als je slim bent laat je je auto bij een garage staan waarvan je weet dat ze nogal duur zijn, wordt het schadebedrag in ieder geval niet te laag.
het bedrag wat deze onafhankelijke agent berekend moet uitgekeerd worden.
- of je het nu laat maken of niet, dit heeft er niets mee te maken, wel mag de garage waar de auto staat 10 procent in rekening brengen als er niet wordt gerepareerd.
dus als je slim bent laat je je auto bij een garage staan waarvan je weet dat ze nogal duur zijn, wordt het schadebedrag in ieder geval niet te laag.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Heeft ook weinig zin.
Voor standaard dingen worden standaard prijzen berekend. gaat AE (10= 60minuten werk)
Dus voor een bumperspuiten zeggen ze bijvoorbeeld dat is 40 AE, simpel.
Die expert heeft er ook wel verstand van dus het valt wel op als bij garaga A de kale bumper 100 kosten en bij B 400, daar trappen ze echt niet in.
Je hoeft em in een aantal gevallen niet bij een garage te brengen, gewoon vragen of ze contact met je op willen nemen. Dan komen ze bij je thuis.
Ik weet dat Diemex in Diemen ook een drive-inn service heeft.
Voor standaard dingen worden standaard prijzen berekend. gaat AE (10= 60minuten werk)
Dus voor een bumperspuiten zeggen ze bijvoorbeeld dat is 40 AE, simpel.
Die expert heeft er ook wel verstand van dus het valt wel op als bij garaga A de kale bumper 100 kosten en bij B 400, daar trappen ze echt niet in.
Je hoeft em in een aantal gevallen niet bij een garage te brengen, gewoon vragen of ze contact met je op willen nemen. Dan komen ze bij je thuis.
Ik weet dat Diemex in Diemen ook een drive-inn service heeft.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Had vanochtend een afspraak met de "aanrijder" om de schadeformulieren ff op mn werk in te komen vullen. Smst ie middags dat ie het niet kon vinden en of die het niet in mn brievenbus kon doen. Dan kwam die het zondag wel weer ophalen.
Schiet echt weer niet op, duurt het weer een paar dagen extra voordat het bij de verzekeraar is. Hij beseft zich waarschijnlijk niet dat ik nu een auto voor de deur heb waar ik niet mee kan rijden. Zeer irritant...
Schiet echt weer niet op, duurt het weer een paar dagen extra voordat het bij de verzekeraar is. Hij beseft zich waarschijnlijk niet dat ik nu een auto voor de deur heb waar ik niet mee kan rijden. Zeer irritant...
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: vr 3 jun 2005 16:41
- Locatie: There where my car is.
even navragen bij je verzekering hoe het zit met vervangend vervoer, als het goed is moet hij dat dan ook vergoeden( zijn verzekering).
kan je in iedergeval rijden. er moet geloof ik wel een noodzaak zijn dat je een auto daadwerkelijk nodig hebt, maar ja wie heeft hem tegenwoordig niet nodig
kan je in iedergeval rijden. er moet geloof ik wel een noodzaak zijn dat je een auto daadwerkelijk nodig hebt, maar ja wie heeft hem tegenwoordig niet nodig
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 9klein.JPG[/img]
Jeuj! Dat zijn alvast een deur en bumper.
Jeuj! Dat zijn alvast een deur en bumper.

Vandaag even langs schade expert gereden om grove schatting te laten doen... 1500 euro. Meteen afspraak gemaakt met de schadeexpert van de tegenpartij, die komt morgen kijken.
De schadehersteller was voor de rest erg meegaand, alles kon en wilde hem ook wel helemaal overspuiten en kleine schades doen etc.
Hoop dat het nu allemaal snel geregeld word, dan kan ik aan het knutselen en staat over een tijdje het 5je er weer strak bij
De schadehersteller was voor de rest erg meegaand, alles kon en wilde hem ook wel helemaal overspuiten en kleine schades doen etc.
Hoop dat het nu allemaal snel geregeld word, dan kan ik aan het knutselen en staat over een tijdje het 5je er weer strak bij

Gelukkig maar!
Top dat tie dan helemaal overgespoten wordt
Top dat tie dan helemaal overgespoten wordt

Er gaat binnenkort flink gesleuteld worden, na het weekend zandvoort heb ik zeker extra zin gekregen.
Nu heb ik een vraagje hoe precies de parafaan zit, is dat een gedeelte wat gelast is, gedeeltelijk gepuntlast of in rubbers zit?
Moet ie losgeslepen worden, of puntlasjes uitboren?
Heb de search gebruikt maar kan daar niet veel wijzer uit worden, bestelnummer voor een nieuwe heb ik al wel gevonden,
7751 626 971. Een nieuwe ruit +rubbers heb ik toevallig al wel een goed/goedkoop adresje voor.
Kleur is al een beetje bepaald, word waarschijnlijk zoiets :
KLIK
Als er dan nog geld over is, velgen zandstralen en poedercoaten in donkergrijs.
Ik ga denk ik zaterdag beginnen met bumper, zijschermpjes en deur loshalen en kijken wat voor ellende daar nog achter zit.
Nu heb ik een vraagje hoe precies de parafaan zit, is dat een gedeelte wat gelast is, gedeeltelijk gepuntlast of in rubbers zit?
Moet ie losgeslepen worden, of puntlasjes uitboren?
Heb de search gebruikt maar kan daar niet veel wijzer uit worden, bestelnummer voor een nieuwe heb ik al wel gevonden,
7751 626 971. Een nieuwe ruit +rubbers heb ik toevallig al wel een goed/goedkoop adresje voor.
Kleur is al een beetje bepaald, word waarschijnlijk zoiets :
KLIK
Als er dan nog geld over is, velgen zandstralen en poedercoaten in donkergrijs.
Ik ga denk ik zaterdag beginnen met bumper, zijschermpjes en deur loshalen en kijken wat voor ellende daar nog achter zit.
Vandaag even zijschermpjes en bumper losgehaald en wat ik daar achter aantrof werd ik niet zo blij van.
Het lijkt er op alsof er een heel stuk front van een andere 5 is overgezet, De lasnaden op de eerste foto zijn van de zijkant.
Er overlappen 2 stukken plaatdeel elkaar. Dat is ook de reden dat de schermen aan de voorkant niet helemaal mooi uitkomen.
De bumper zit nu tijdelijk met trekbandjes vast, want geen van de ophangpunten kwam overheen met die van de bumper.
Weet nu zo snel ff niet wat ik er aan moet gaan doen, die lasnaden loshalen en het wél netjes aan elkaar lassen misschien.
Wat ik ook had bedacht, maar waarvan ik niet weet of het kan, is het hele front loshalen, dus tot vlak voor de voordeuren losslijpen en het dan compleet van een hele sloop 5 overzetten.
Het zal in ieder geval weer een berg werk zijn om het weer een beetje heel en netjes passend te krijgen.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
Rtc panda
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
Het lijkt er op alsof er een heel stuk front van een andere 5 is overgezet, De lasnaden op de eerste foto zijn van de zijkant.
Er overlappen 2 stukken plaatdeel elkaar. Dat is ook de reden dat de schermen aan de voorkant niet helemaal mooi uitkomen.
De bumper zit nu tijdelijk met trekbandjes vast, want geen van de ophangpunten kwam overheen met die van de bumper.
Weet nu zo snel ff niet wat ik er aan moet gaan doen, die lasnaden loshalen en het wél netjes aan elkaar lassen misschien.
Wat ik ook had bedacht, maar waarvan ik niet weet of het kan, is het hele front loshalen, dus tot vlak voor de voordeuren losslijpen en het dan compleet van een hele sloop 5 overzetten.
Het zal in ieder geval weer een berg werk zijn om het weer een beetje heel en netjes passend te krijgen.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
Rtc panda

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ziet er niet best uit nee, slecht gerepareerd 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dat valt nog te overzien. Wil hem nog lang niet weg doen dus dat soort dingen zie ik als een investeringcatrinus schreef:Nieuwe front scoren en erin laten lassen door een ervaren vakman. Erin laten lassen kost plus minus 250 euro. Altans hier in het noorden wel. En geen beun of ander slecht werk

nieuw halen.. kijk maar bij de topic over de gte turbo van danny van duren
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... =gte+turbo
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... =gte+turbo
[img]http://www.freewebs.com/renault5gttetea ... /front.JPG[/img][/url]
Rob, niet lullig bedoelt maar wat ik zo snel van je GT heb gezien is dat er een hele hoop werk aan zit. Van buiten denk je 'een paar plekjes' maar meestal is dit een voorbode van dat er onderhuis wel eens veel meer aan de hand kan zijn.
Dus ik raad je aan om em eens geheel te strippen, zet em eens op de brug en loop de bodem goed na. Inspecteer je dorpels eens grondig, ga eens prikken met een schroevendraaier/slaan met een hamer. Is wel een kutwerkje maar alleen zo kun je roest echt goed opsporen.
Dingen als een front is te overzien, maar je hebt ook al je parafaan die verrot is. Dus ik vrees dat je onder je accu nog meer narigheid gaat vinden. Check de dorpelranden eens echt grondig, kijk de chassisbalken waar de achterbrug op vastzit eens goed na. Achterste zijruitjes eruit etc.
Tapijt eruit halen, controleer de hele bodem eens, bij de wielkuipen achter wil ie ook nog wel eens doorrotten en het zijn overwegend niet de makkelijkste plekkies om te lassen.
En maak dan eens de afweging of deze carros het nog wel waard is.
De carros van een normale 5 pakken opknappen en een veerpoot overzetten zie ik nog wel als omkatten wat je door de vingers kan zien
Of toch een ander GT koetsje, er zijn nog wel een aantal die nog redelijk te redden zijn.
Dus ik raad je aan om em eens geheel te strippen, zet em eens op de brug en loop de bodem goed na. Inspecteer je dorpels eens grondig, ga eens prikken met een schroevendraaier/slaan met een hamer. Is wel een kutwerkje maar alleen zo kun je roest echt goed opsporen.
Dingen als een front is te overzien, maar je hebt ook al je parafaan die verrot is. Dus ik vrees dat je onder je accu nog meer narigheid gaat vinden. Check de dorpelranden eens echt grondig, kijk de chassisbalken waar de achterbrug op vastzit eens goed na. Achterste zijruitjes eruit etc.
Tapijt eruit halen, controleer de hele bodem eens, bij de wielkuipen achter wil ie ook nog wel eens doorrotten en het zijn overwegend niet de makkelijkste plekkies om te lassen.
En maak dan eens de afweging of deze carros het nog wel waard is.
De carros van een normale 5 pakken opknappen en een veerpoot overzetten zie ik nog wel als omkatten wat je door de vingers kan zien

Of toch een ander GT koetsje, er zijn nog wel een aantal die nog redelijk te redden zijn.
Je zou niet de eerste zijnSteven schreef: De carros van een normale 5 pakken opknappen en een veerpoot overzetten zie ik nog wel als omkatten wat je door de vingers kan zien![]()

Voor de rest valt het echt wel mee, heb deze auto al een aantal jaar en dacht alle vervelende plekjes al wel te weten maar dit was weer een verassing. Dorpels zijn helemaal in orde, bodem onder tapijt is ook goed, en chassisbalken bij achterbrug ook alleen oppervlakkige roest. Onder de accu zit ook geen narigheid.Steven schreef:Rob, niet lullig bedoelt maar wat ik zo snel van je GT heb gezien is dat er een hele hoop werk aan zit. Van buiten denk je 'een paar plekjes' maar meestal is dit een voorbode van dat er onderhuis wel eens veel meer aan de hand kan zijn.
Dus ik raad je aan om em eens geheel te strippen, zet em eens op de brug en loop de bodem goed na. Inspecteer je dorpels eens grondig, ga eens prikken met een schroevendraaier/slaan met een hamer. Is wel een kutwerkje maar alleen zo kun je roest echt goed opsporen.
Dingen als een front is te overzien, maar je hebt ook al je parafaan die verrot is. Dus ik vrees dat je onder je accu nog meer narigheid gaat vinden. Check de dorpelranden eens echt grondig, kijk de chassisbalken waar de achterbrug op vastzit eens goed na. Achterste zijruitjes eruit etc.
Tapijt eruit halen, controleer de hele bodem eens, bij de wielkuipen achter wil ie ook nog wel eens doorrotten en het zijn overwegend niet de makkelijkste plekkies om te lassen.
En maak dan eens de afweging of deze carros het nog wel waard is.
De carros van een normale 5 pakken opknappen en een veerpoot overzetten zie ik nog wel als omkatten wat je door de vingers kan zien
Of toch een ander GT koetsje, er zijn nog wel een aantal die nog redelijk te redden zijn.
Er zijn misschien genoeg gtt's die er beter uit zien als die van mij op dit moment, maar hoe je het ook wend of keert, ook aan die gtt's moet vroeg of laat gelast worden. Op dit moment sta ik een beetje in dubio, ik hoor jeroen lubking 2 jaar geleden nog zeggen dat het mechanische deel het opknappen niet meer waard was van deze gtt. 2 jaar later werkt alles nog perfect, heb in vrij korte tijd 3 circuitdagen gehad waarin die geen krimp heeft gegeven.
Ik moet er even goed over na gaan denken, en ik moet alles kosten even bij elkaar op gaan tellen.