Even voorstellen: Sjoerd, Rode 5 GTE

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GTE (Sjoerd)

Hoi, ik zal mezelf even voorstellen.

Ik ben al jaren een R5 liefhebber, en na 1,5 jaar in m'n R5 GTL te hebben rondgereden zocht ik iets snellers voor niet al te veel geld, en het moest een R5 worden. (ik heb nog even op 't punt gestaan een Alfa te kopen, maar toch maar niet)

Uiteindelijk werd er bij ClubCinq een R5 GTX aangeboden. Dit bleek een GTE te zijn!

Snel wat foto's bekeken, afspraak gemaakt en op een avond wezen kijken. Volgens mij 2 dagen later opgehaald en in de garage gezet.

De auto heeft al 1,5 jaar geen APK en had in die periode ook niet meer gereden. Alle sleutels waren zoek en hij stond dus op stuurslot.
Als eerste een nieuwe stuurstang erin met nieuw contact en andere accu en hij startte nagenoeg direct.

Komende week de distributieriem vervangen en dan eens voorzichtig wat rondjes in de straat proberen (heb nog geen idee hoe de remmen zijn e.d. :lol: )

hier alvast wat foto's

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y28/GT ... 28x396.jpg[/img]

(nog naast m'n oude GTL)
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y28/GTL/GTE001.jpg[/img]

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y28/GTL/GTE002.jpg[/img]

[img]http://i2.photobucket.com/albums/y28/GTL/GTE005.jpg[/img]

verder ben ik actief op het ClubCinq forum waar ook mijn project te volgen is
Martijnberk
Contacteer:

leuk bakkie zeg! succes ermee
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ha Sjoerd, welkom op het RTC forum!

Mooie opvolger die GTE, veel plezier ermee. (Y)

Heb je titel ietsjes aangepast.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Droes

Nog een bekende, welkom @ RTC..
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Welkom hier.

Enne. post de link, naar club cinq :wink: Kunnen we ook bijlezen wat je daar over je project te melden hebt.. :D

Gr.Frits
GTE (Sjoerd)

@ Chris > prima!

hier de link om te volgen wat ik er tot nu toe aan heb gedaan (nog niet gek veel) en wat er nog gedaan moet worden

http://www.clubcinq.nl/forum/viewtopic. ... sc&start=0

tips e.d. altijd welkom :smoke:
ARNO16V
Contacteer:

Welkom, leuke gte (Y)
Nadeem

Hey Sjoerd!

[img]http://img76.exs.cx/img76/9494/welcome23.gif[/img] Hiero 8)

Ook hier ff: Succes met je GTE :p
CChris

hey sjoerd, welkom hier.......enne tot binnenkort als je weer wat hulp nodig hebt of gewoon voor n biertje :) kom wel ff buurten binnenkort......
R 5 Convertible Rulezz
GTE (Sjoerd)

nou chris, in dat geval, kom morgen maar langs :beer: haha

Donderdag de distributieriem, voor donderdag nog even tijd vinden om de stuurstang helemaal ok te krijgen, d'r zit nu zo'n rare tik in als ik 't stuur om gooi en hij gaat ook niet op stuurslot, bietje typisch
Riël
Über-Spammer

Kijk 't maar effe na dan, zal wel prettig zijn als je weet dat 't stuurslot werkt, lees, er niet zomaar op springt. Het kan best het stuurslotpalletje zijn wat je hoort.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronnie B.
Contacteer:

welkom leuke 5 (Y)
Mark van Nierop
Contacteer:

welkom hier staat toch wel mooi zo'n verlaagde 5 naast een standaard 5
GTE (Sjoerd)

de GTL stond toen op de weg en de GTE boven een putdeksel, dus wat lager, dus dat scheelt misschien ook wel

ik ga zometeen proberen de stuurstang in orde te krijgen en die gekke tik eruit te krijgen
GTE (Sjoerd)

probleem opgelost, hij gaat nu ook weer terug op stuurslot en de richtingaanwijzer gaat weer terug zodra je terugstuurt.

De stuurstang zat te diep in de knelkoppeling (was nog wel een gepriegel om 'm weer terug te krijgen in die knelkoppeling)
GTE (Sjoerd)

het is even geleden dat ik wat heb getypt, maar hij staat nog steeds in de garage :evil:

ondertussen is hij anderhalve maand geleden voorgekeurd geweest en kwam er een leuke lijst uit wat vervangen moest worden, waaronder dingen als een wiellager, veerpootrubber, verlichting rondom, remleidingen waren niet helemaal jofel, gat in de uitlaat etc.

ben nu bezig met de laatste paar dingetjes, nog een spoorstangkogelhoes, een multiriem die te slap staat, een stadslicht linksvoor wat het niet doet, dashboardverlichting die er ineens mee is opgehouden en een linkerachterlicht wat het ineens niet meer doet...

zit dit soms met elkaar in verband? waar zit de dashboardverlichting precies mee in verband??
eerst deden deze drie dingen 't wel (stadslicht linksvoor, achterlicht, dashboardverlichting) en ineens is 't stuk.
Freek S

is er niet ergens een zekering die kapot is

of een massa probleem??
GTE (Sjoerd)

linker stadslicht kreeg geen voeding. Draad van rechtsvoor (stadslicht) doorgetrokken naar linksvoor en ineens deed m'n dash-verlichting 't weer, m'n linkerachterlicht, m'n lampenverklikker.

lekker typisch

zit nog wel een massaprobleempje, als ik m'n knipperlichten aan doe gaan m'n achterlichten meeknipperen, flauwtjes. we zien wel, vanmiddag APK :s
Bram (vospower)

GTE (Sjoerd) schreef:het is even geleden dat ik wat heb getypt, maar hij staat nog steeds in de garage :evil:

ondertussen is hij anderhalve maand geleden voorgekeurd geweest en kwam er een leuke lijst uit wat vervangen moest worden, waaronder dingen als een wiellager, veerpootrubber, verlichting rondom, remleidingen waren niet helemaal jofel, gat in de uitlaat etc.

ben nu bezig met de laatste paar dingetjes, nog een spoorstangkogelhoes, een multiriem die te slap staat, een stadslicht linksvoor wat het niet doet, dashboardverlichting die er ineens mee is opgehouden en een linkerachterlicht wat het ineens niet meer doet...

zit dit soms met elkaar in verband? waar zit de dashboardverlichting precies mee in verband??
eerst deden deze drie dingen 't wel (stadslicht linksvoor, achterlicht, dashboardverlichting) en ineens is 't stuk.
Kijk ff voor de zekerheid naar je dashboardlichtregelknop :smoke: misschien staat hij helemaal op zn zwakst en daarom doen je dashboardverlichting het niet :p
Riël
Über-Spammer

Of een zekering van 1 van de lampen kapot, check eens of alle lampen het doen (incl kentekenlicht).

Heb dit ook met de 19 gehad, geen dashboardverlichting. Alles deed 't verder (wijzertjes) maar lichtindicators en dashboardlicht niet. Bleek los contact aan de koplamp + 1 kapotte zekering.
Riël
Über-Spammer

GTE (Sjoerd) schreef:linker stadslicht kreeg geen voeding. Draad van rechtsvoor (stadslicht) doorgetrokken naar linksvoor en ineens deed m'n dash-verlichting 't weer, m'n linkerachterlicht, m'n lampenverklikker.

lekker typisch

zit nog wel een massaprobleempje, als ik m'n knipperlichten aan doe gaan m'n achterlichten meeknipperen, flauwtjes. we zien wel, vanmiddag APK :s

Ik heb dit een keer moeten oplossen door het vervangen van de hele achterlichtunit. Die stekker maakte geen contact meer op de schuifpennetjes hiervan. Opgeschuurd, allemaal zonder resultaat. Nieuwe unit en voila.
GTE (Sjoerd)

alle zekeringen zijn heel en de dimmer staat niet op z'n donkerst nee,

ik ga denk ik zo even de lampenset van m'n vriendin d'r 5je d'r op zetten, zodat 't massaprobleem in ieder geval over is
en nu nog de accu vastzetten. Daar is hij gister op afgekeurd. Het opstaande randje achter de accu (kan van de voorruit) is weggerot. Even een latje hout erin schroeven en dan moet 't weer goed zijn dacht ik. Vanmiddag kijkt hij alleen daar nog even naar en dan moet ie goedgekeurd zijn :smoke:
Freek S

is tie al goedgekeurd???
GTE (Sjoerd)

Freek S schreef:is tie al goedgekeurd???
beetje late reactie... de 23e is hij goedgekeurd en ik rij d'r al behoorlijk wat mee rond :smoke:
Freek S

GTE (Sjoerd) schreef:
Freek S schreef:is tie al goedgekeurd???
beetje late reactie... de 23e is hij goedgekeurd en ik rij d'r al behoorlijk wat mee rond :smoke:
Mooi man (Y) veel veilige kilometers toegewenst :beer:
GTE (Sjoerd)

dankje, heb er nu zo'n 600 op zitten.
blokje tikt een beetje (kleppen moeten misschien gesteld worden)
verder loopt hij als een zonnetje. Zuipt alleen behoorlijk 1:6,5 rij ik nu (kan ook ietsie aan mij liggen, maar ik bekijk eerst even als ik een tijdje wat rustiger rij hoe zuinig hij wel/niet is

verder tikt hij in 't stuur, op klinkerwegen bv of kleine kuilen in de weg, ik verdenk een aandrijfas ervan.

maar verder zit ik met een glimlach in de auto :beer:
Chris@R5

Dat je verbruik zo hoog is kan wel eens liggen aan een lambdasonde die niet helemaal 100% is. Een gemiddeld verbruik is bij mij nog altijd 1:10 á 1:12
GTE (Sjoerd)

Monica

Sow, Renault is daar goed vertegenwoordigd op de oprit (Y) :D
GTE (Sjoerd)

Monica schreef:Sow, Renault is daar goed vertegenwoordigd op de oprit (Y) :D
d'r is nog een Laguna GrandTour Tech Line bij ons aanwezig, en de buren hebben sinds kort een Clio, die vonden dat ze 't ons niet aan konden doen om géén Renault te nemen :smoke:
Haas
Car: Megane RS

:lol:
goeie invloeden noemt men dat! (Y)
GTE (Sjoerd)

dat @#$% dakraam... d'r zit een kier tussen de dakrand en de rubber rand rond 't raam. Als ik 't dak naar beneden druk aan de voorkant zit er wel een kier van 2cm ongeveer waar 't water gewoon vrolijk naar binnen loopt, en niet te zuinig ook....

Nu heb ik er al wat kit tussen gepropt, maar een klem die ik erop had staan is losgeschoten en nu is de kit hard geworden terwijl er een dikke kier van 5mm zit, opgevuld met harde kit :( wegsteken wordt weer zo'n klus met die harde ruitenkit

weer wat te doen deze dagen
GTE (Sjoerd)

laat ik een kleine update doen,

't dakraam is nog steeds zo lek als een mandje. Zodra ik verwacht dat 't gaat regenen leg ik 2 vuilniszakken over m'n stoelen zodat 't water darain opgevangen wordt en de stoelen niet gaan rotten door 't water...

Binnenkort wil ik 't subframe vervangen omdat ik erachter ben gekomen dat de auto linksvoor krom is geweest. ik heb totaal geen ervaring met 't vervangen van een subframe. Ik heb nu een motorblok (1100cc met 4 bak) in de garage staan op een subframe. Dit subframe wil ik onder de GTE beunen, incl nieuwe draagarmen etc.
Mocht iemand in de omgeving Utrecht zich geroepen voelen mij hiermee te helpen of een motortakel ter beschikking te stellen, dan hoor ik 't HEEL graag.

Binnenkort de kleppen stellen en een rare ratel oplossen. Zodra ik boven de 3500 toeren kom begint er iets te rammelen/ratelen alsof een hele zooi schroeven los rammelen ofzoiets... Ik ben d'r nog niet uit wat dit is.

VRAAG AAN EEN MODERATOR, KAN DIT VERPLAATST WORDEN NAAR EEN PROJECT TOPIC ??? Alvast bedankt

oja, over 't zuinig lopen, ik krijg 'm op snelwegverbruik op 1:14 dus dat vind ik retezuinig! :bang:
Abel
Über-Spammer

is het een orgineel dak raampje standaard af fabriek??

Zo ja Neem contact op met jacob van dit forum of van club cinq. Die heeft nog 1 op zolder liggen namelijk in zeer goede staat
Plaats reactie