Hallo + Vraag Renault 19 1.8RT

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Bart1986

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, vond een tijdje geleden een sticker onder m'n ruitenwisser met http://www.renault-tuning.com :smoke:

Zoals gezegd heb ik een Renault 19 1.8 RT (3-deurs), komt uit juni 1993 staat inmiddels op 177.000km. Ik heb 'm vorig jaar(2005) maart gekocht toen hij op 164.000 stond.

Super auto, heeft me nog nooit laten staan :)

Ik heb uiteraard wel een paar kleine dingetjes die er aan mankeren:
Zo is gaat m'n centrale vergrendeling ALTIJD op slot, maar gaat ie niet altijd open (soms wel, soms niet). Is hier wat aan te doen?

Het andere probleem is dat niet alle dashboard lampjes het doen, b.v. die van het achtermistlicht-knopje, noodknipperlicht-knopje en het indicatielampje voor de verlichting (die van dimlicht doet het wel).

Is dit een zekering kwestie of iets anders? Mocht ik dit willen laten repareren, hoe veel gaat dat kosten denken jullie?

Alle reacties zijn welkom :wink: (Y)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Welkom , en er zijn zat mensen met een 19 hier , dus ik denk dat ze je wel kunnen helpen.
Marcus

Welkom :)
Heb je trouwens :foto: van je 19?
Bart1986

Nou nee,

En als ik er nu een paar maak heb ik er niet veel aan omdat ie onder de vogelkak zit :P
Martijn Kool

hallo en welkom :P

je centrale vergrendeling zul je alleen even moeten smeren, waarschijnlijk is dat voldoende, probeer maar eens het ding snel 50x op en neer te bewegen waarschijlijk gaat hij dan een paar dagen wel weer naar boven en dus open :).
die lampjes zul je even na kunnen kijken door het hele paneel ff los te halen, die lampjes kun je wel los bestellen bij de renaultstealer :). maar je kunt idd ook ff alle zekeringen nalopen, maar kan me haast niet voorstellen dat dat het is, want dan zou alles niet meer moeten werken(alles zit op 1 zekering toch?). de zekeringen zitten aan de passagierskant onder het dash.

ik zou je zeker niet aanraden om dit te laten doen, het uurloon van de gemiddelde renault monteur is 75 euro dus reken maar uit, en die lampjes kosten de wereld niet
succes
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Johan_16v
Contacteer:

t zijn waarschijnlijk gewoon de individuele lampjes die stuk zijn, gewoon vervangen, tis ff prutswerk soms maar goed te doen!
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Welkom!

waar kom je ongeveer vandaan?

Enneh, ik sluit me aan bij de foto-zeurderts: :foto:? :wink:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
pcman
Car: Clio IV Estate

Welkom (Y)

bij mij doe ook de lampjes in de knoppen het niet zolang ze op het dashbord het maar doen.
kheb overigens wel het lampje in het klokje vervangen dat is wel makkelijk in het donker.
Plaats reactie