ACT: Laguna

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Ferdy
Über-Spammer

jeroentune schreef:voor de laguna 1 rijders heb ik een audio tip ..

voorin de deuren kun je een 16 cm speaker kwijt , beste oplossing is een goede compo set te kiezen die bestaat uit een 16 cm woofer een een losse tweeter die geplaatst wordt op het dashboard. . de gaten die in de deuren zitten zijn passend voor een 16 cm , echter de klank kast is bijzonder klein omdat het gat afgeschermd wordt door een kunst matige behuizing .. er is maar een klein gat naar de deur holte .. das allemaal leuk en beschermd de speaker tegen vuil en of water maar het geluid lijdt daar duidelijk onder . je voelt met je vingers dat er een draadboom ONDER het speaker gat loopt . .verder loopt er nergens bedrading .. ik heb met een gaten boor een gat van 50 mm geboord in het midden en zo kon ik de boel nog meer inspecteren .. het kunstof is hier en daar dik en het gat wat in het metaal zit is bedoelt voor een 13 cm speaker .. dat betekend dat de behuizing van 13 naar 16 cm verloopt. . je kan dus het binne werk gewoon openwerken tot een gat van 13 cm rond. . ik brak een lemmet van een ijzerzaag in 2en en heb zo hier en daar een stuk kunstof weg gezaagd .. met een mooi groter gat tot gevolg .. speaker er weer in en aangesloten .. en luisteren maar. .. resultaat , veel meer volume, meer bas en vooral veel diepere bas !! een echte geluids upgrade die ongeveer een uurtje werk kost ! succes !

Jeroen
Headlong

Mijn pa rijdt een LagunaII 1.9 dCi 120pk uit 2001 met ongeveer 120k op de teller. Ik heb alleen het vermoeden dat de koppeling versleten raakt, wanneer je namelijk zo'n 80 km/h rijdt in zijn 4 en je geeft ff volgas om in te halen o.i.d. zwiept de toerenteller omhoog maar accelereert de auto nauwelijks, zo'n 2 seconden later pakt hij dan pas weer op.

Kunnen jullie bevestigen dat dit de koppeling is en of dit normaal is voor een auto met 120k. De vorige auto's van mijn pa zijn altijd ingeruild met gemiddeld 150k op de teller en daarbij hadden we nooit problemen met de koppeling.

Alvast bedankt! (Y)
Riël
Über-Spammer

Ja hoor, is de koppeling...

overigens misschien een idee om de rijstijl enigszins aan te passen, goede kans dat dit daar onbewust aan ligt, 120k is echt te vroeg hoor. Ik neem niet aan dat je een diesel rijdt voor stadsritjes ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Headlong

Riël schreef:Ja hoor, is de koppeling...

overigens misschien een idee om de rijstijl enigszins aan te passen, goede kans dat dit daar onbewust aan ligt, 120k is echt te vroeg hoor. Ik neem niet aan dat je een diesel rijdt voor stadsritjes ;)
Auto tweedehands gekocht, met lage KM-stand. Maar goed, kzal dat aan mijn pa doorgeven. In ieder geval bedankt voor de bevestiging! (Y)
frank_williams

renaultje schreef:Hoe hoog staat jouw laguna op ze wielen?
dit wil ik even weten omdat ik hulpveren heb geplaatst(vervangings veren)

Mvg remco
Renault-driver

Een vriend van mn vader heeft een Ren. Laguna 1.8i uit 1996 gekocht met 106000 op de teller

Dus hij heeft hem gekocht een week later

Hij start de auto en opent de olietank(waar je olie bijvult ;) )
En hij spuit olie tegen de motorkap aan

En er komt rook uit waar je het oliepeil bekijkt

Dus wat is er volgens jullie aan de hand met die auto ?

Graag jullie reactie's :D
Abel
Über-Spammer

Nix..

Je moet olie bij vullen bij een koude moter die niet draait. Dus moter uit en bijvullen.

spuit er ook nix uit..

EN rook is geen rook maar damp.. en dat heb je bij hete olie, dus naar een middel lang ritje...

Dus geen paniek. Of de motor moet wel een verschrikkelijk lawaai maken....

Opletten dat er er ook niet teveel olie ingooit.. dan krijg je ook rare dingen.. Dus netjes op maximum bij een koude auto die nog niet gelopen heeft. FF met de doekje de pijlstok schoon vegen om het pijl te controleren..
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

DJ_Team99 schreef:Hey mensen... hebben jullie enig idee waar ik voor de Laguna I uit 1994 onderdelen kan halen zoals Sideskurts, frontbumpers en Rear natuurlijk... geef maar een paar leuke adresjes voor mijn laguna, op internet is bijna niets te vinden |:

Greetz DJ_Team99
-jacco-
Über-Spammer

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
DJ_Team99
Contacteer:

waar ik op zoek naar was..... heb jij voor mij gevonden... je kan hele bodykits krijgen voor de laguna I en spoilers :bang:
Renault-driver

Of de motor moet wel een verschrikkelijk lawaai maken....
Als je hem start dan hoor je duidelijk het geluid van de Kleppen

Dus ja,, weet je het ?[/quote]
Renault-driver

Of de motor moet wel een verschrikkelijk lawaai maken....

Nou hij maakt wel degelijk geluid
je hoort duidelijk de kleppen
MikeVV
Contacteer:

youri schreef:Als ik een open-luchtfilter wil plaatsen, en ik wil gebruik maken van een alu- aanzuigbuis, moet ik dit dan zelf maken of zijn er pasklare systemen,
wie o wie??
Ik heb heel lang naar een aanzuigbuis gezocht maar niet kunnen vinden.
Ik heb er nu 1 die helemaal met de hand is gemaakt en pasklaar voor een 2 liter.

ik kan er heel misschien 1 bij laten maken, ik zal zo snel mogelijk een foto r van plaatsen. 2.0rxe
Xabre
Car: 19 16V

CChris

vette bak! :worship:
R 5 Convertible Rulezz
MikeVV
Contacteer:

Laatste tijd als ik na het rijden uistap stinkt het om de auto naar benzine, onder de auto gekeken maar daar zie ik niks anders liggen dan vocht van de airco.

Pas wel een Remus uitlaat eronder gedaan maar of dat het kan zijn...??

Iemand enig idee wat dit kan zijn??? :worship:
Haas
Car: Megane RS

misschien is je benzinetank en je slangen daarvan niet meer 100% dicht? Btje poreuze afdichting ofzo? Geen lekkage daar gezien of een vochtige tankhals?
MikeVV
Contacteer:

Zal eens moeten kijken maar heb m pas nog op de brug gehad en toen is het me eigenlijk niet opgevallen.

Wilde toen wel het bezine filter vervangen maar daar schijn je volgens het laguna handboek een speciaale sleutel voor te moeten hebben voor de snelkoppeling!!!
MikeVV
Contacteer:

Vandaag auto maar weer op de brug gezet maar er lekt niks....

Volgens mij verbrand niet alle benzine helemaal goed want als ik achteruit rij dan ruik ik het heel sterk.
Denk dat het een beetje uit mij uitlaat lekt.
CChris

van de week eens even geinformeerd naar een nieuw plastic plaatje bovenop de versnellingspook voor de laguna 3.0 V6 (uit 2003). dat is namelijk erg versleten (slecht!!), alle grijs is er af gebladderd.....dus ik denk, even een nieuw plaatje halen en dan ben ik klaar :).
niet dus........je bent dan verplicht om een nieuwe complete pookknop te bestellen. á 226,89 euri welteverstaan.......wat een onzinnig gezeur bij de renault met zulke dingen zeg. gatverdamme, ze weten op zo'n manier toch best wel mensen weg te jagen bij het merk.......
R 5 Convertible Rulezz
-PAZ-
Über-Spammer

is niet alleen bij renault zo hoor, bijna elk werk heeft zulke dingen (N) (N)
R5GTT. Drive it like you stole it
MikeVV
Contacteer:

Volgens de sensor is in mijn laguana is het nu 56 graden buiten. :lol: .....Ook schommeld de temperatuur tussen de 40 en de 70 graden.
Nou heb ik de spiegelkap eraf gehaald waar de thermometer zit maar niks vreemds kunnen vinden.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen????
Haas

nieuwe :wink:
MikeVV
Contacteer:

ja dat had ik al beetje geinfoormeerd maar die krengen kosten 50 euro ex bij de dealer...

vind ik toch een hoop geld voor zo'n :( dingetje
Steven
Car: M536

paz-maniac schreef:is niet alleen bij renault zo hoor, bijna elk werk heeft zulke dingen (N) (N)
Sterker nog, Renault is een van de goedkopere...
Japanners weten helemaal mooie prijzen te verzinnen.
MikeVV
Contacteer:

Heeft er iemand een idee of je voor een 94 laguna ook van die angel eyes koplampen kan kopen??

Mocht iemand een adresje weten hoor ik het graag.
MikeVV
Contacteer:

Iemand ervaring met het volgende???

Hoop geld maar als het werkt dan zou het wel leuk zijn :wink:

http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/3346
-PAZ-
Über-Spammer

zal volgens mij best werken, ding zal als het goed werkt het arme gat opvangen bij plotseling gasgeven. Maar de resultaten die ze beloven te halen daar heb ik zo mijn twijfels bij
MikeVV
Contacteer:

paz-maniac schreef:zal volgens mij best werken, ding zal als het goed werkt het arme gat opvangen bij plotseling gasgeven. Maar de resultaten die ze beloven te halen daar heb ik zo mijn twijfels bij
Dat idee had ik ook al een beetje, en voor bijna 200 euro.....
Daar kunnen we ook andere dingen voor doen!!! :wink:
Haas

uit een ander topic:
robbie4 schreef:mijn uitlaatspruitstuk lekt in de mof waar de vier pijpen bijelkaar komen,weet iemand wat zon spruitstuk kost en is dit wel zelf te doen.
andere ideeen om dit op te lossen,rep. of lassen?
laguna 2.0 rxe,1998
Haas schreef:tsja, wat zou dat kosten? telefoontje nar de dealer is al gauw 25 cent en naar een onderdelenboer ook, dus al gauw 50 cent tot ene euro...

Sorry, maar bel even rond, dan weet je de prijs toch? zo moeilijk lijkt me dat niet.
spruitstukken kun je lassen, maar is meestal van korte duur..dat barst na verloop van tijd weer open.
Riël
Über-Spammer

Het gaat hier om een 1.9 dTI laguna uit 1999

Heb een laguna die niet start bij koude motor. De toerenteller flipt op en neer en na 3 seconden doorstarten brandt motormanagementlampje.

Uitgelezen, en de melding is Krukassensor defect.

Na een paar keer proberen echter start ie gewoon en loopt hij prima.

Kan het zijn dat deze af en toe niet goed werkt?

We hebben hem op de oscilloscoop gehangen, en daar zie ik maar 1 sinussignaal! Deze sensor moet toch alle tanden rondom de krans registreren? Nu lijkt het erop dat hij enkel de opening registreert.

Ik sta op het punt deze sensor te vervangen ... zou t zo zijn? De storing is net zo snel weer weg uit het geheugen als dat hij er is :)
-PAZ-
Über-Spammer

heeft deze motor ook een nokken-as positie senor?? heb het al verschillende keren gezien bij vw tdi's dat de kruk-as sensor defect was, maar dan schakelt ie over op nokken-as signaal en start dan wel. heeft dan wel een paar omwentelingen meer nodig dan normaal.

ik zou gewoon de senor vervangen, lijkt me dat de sensor defect is
Riël
Über-Spammer

Nee, een diesel gebruikt, wanneer het krukassignaal niet voorhanden is, de naaldbeweging van de pomp als referentie, maar loopt dan wel in noodloop. dat is nu niet het geval, de sensor functioneert wel als de motor eenmaal loopt.
-PAZ-
Über-Spammer

dan zal renault diesel elktro anders werken dan die pomp verstuivers van vag groep :).

wel vreemd dat de sensor niet werkt tijdens starten
Haas

uit ander topic
Senna schreef:Ben ik weer, het is niet mijn maand. Ik zie net (toevallig) dat er water staat in de auto. Bij de voeten van de achterpassagiers. Links en rechts. Is dat een afwateringsprobleem en moet ik iets doorprikken? Had ik wel bij mijn ouwe MX-5. Afwateringskanaaltjes.

Ik hoor het graag, want wordt nu een beetje hopeloos van al het gezeur (ook zakelijk gaat het deze week knudde).
Plaats reactie