Paul's R19 16V --> gesloopt
Nou jongens, niet te hard van stapel lopen, zodirect sta je morgen zelf langs "DER AUTOBAHN"

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb er ook al 1 mee. M'n vriendin vroeg al of ik de garagekrik ook meenam.dennisvr schreef:ik hoor het al
ik smijt de sleepkabel wel in de quadra

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
heb zowieso de doppenset en mijn gereedschapskist erin liggenMartijn schreef:Ik heb er ook al 1 mee. M'n vriendin vroeg al of ik de garagekrik ook meenam.dennisvr schreef:ik hoor het al
ik smijt de sleepkabel wel in de quadraTie-wraps en tape gaan wel mee.
+startkabels+ehbo set.
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Krijg het nog druk vanavond... Als ik eindelijk eens thuis ben 
Toch maar eens een lijstje maken..

Toch maar eens een lijstje maken..

Project: GTT Blue Sport
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
was van korte duur..Maarten Peters schreef:In ieder geval goed om te horen dat hij het weer doetPaul1916v schreef:Nou, suus aaide derover en nu doet ie t weer
Nee wat lopen klooien, op een gegeven moment sloeg ie aan, terwijl wij nog met 1 bougie eruit bezig waren..bougie er weer in en nu loopt ie weer goed..vraag me niet waarom, maar hij doet t weer..zo eens stukkie rijden en kijken wat t stationair toerental doet..
Snappen jullie t nog? ik niet meer..
even boodschappen gedaan..rit naar de supermarkt ging goed..daarna ook meteen weer starten..net op de weg naar huis zit ie weer gek te doen met t toerental en nu wil ie niet meer starten..ik weet t niet meer hoor..word er gek van..

-
- Contacteer:
blijft je stappenmotor niet juist open hangen zodat er teveel lucht/ te weinig benzine is zodat hij niet lekker start, en probeer een ste starten met een beetje gas geven erbij
-
- Contacteer:
starten zonder gas, starten met gas of wat dan ook, helpt allemaal niet..
maar laat t nu lekker allemaal staan tot na t weekend..de toertocht gaan we met gabri's auto rijden in ieder geval..
maar laat t nu lekker allemaal staan tot na t weekend..de toertocht gaan we met gabri's auto rijden in ieder geval..
-
- Contacteer:
probeer je stappenmotor eens los te halen en af te knijpen, heb ik namelijk ook weleens gehad en toen starte hij wel
-
- Contacteer:
nope doet t nog steeds niet..die stappenmotor probeer ik na t weekend wel ofzo, even geen zin in meer..zo richting ronnie
Is je ECU niet geoxideerd?
Mijn vader had dat een paar jaar terug gehad met zijn Kangoo.
Ook sterk wisselend toerental, op een gegeven moment was het zo dat de motor volgas draaide zonder dat het gaspedaal werd ingedrukt.
En later viel de motor ook af en toe uit.
Ze hebben toen bij de dealer een nieuwe ECU erin gezet en probleem was opgelost.
Mijn vader had dat een paar jaar terug gehad met zijn Kangoo.
Ook sterk wisselend toerental, op een gegeven moment was het zo dat de motor volgas draaide zonder dat het gaspedaal werd ingedrukt.
En later viel de motor ook af en toe uit.
Ze hebben toen bij de dealer een nieuwe ECU erin gezet en probleem was opgelost.
-
- Contacteer:
Nou t schijnt dus aan de (imitatie)rotor en verdelerkap te liggen..
Rob had nog een origineel setje liggen, dus die vanavond even ophalen en proberen. Kijken of ie dan wel wil lopen!
Gister nog eventjes gestart maar hij liep echt als een hoer

Rob had nog een origineel setje liggen, dus die vanavond even ophalen en proberen. Kijken of ie dan wel wil lopen!
Gister nog eventjes gestart maar hij liep echt als een hoer

-
- Contacteer:
Andere verdelerkap van rob erop gezet, resultaat: 0,0

Wat me wel opviel, is dat onderdeelnummer 2 op onderstaand plaatje verbogen is ter hoogte van de rode pijl..waarschijnlijk bij t slopen van de oude verdelerkap.. misschien dat deze wat dchtgeknepen zit en dat ie daardoor moeilijk loopt? slang gaat als ik me niet vergis naar de MAP sensor?
Weet niet of ik nu poep praat, maar anders weet ik t ook niet meer
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/buisje.jpg[/img]
als iemand er verstand van heeft...alvast bedankt!

Wat me wel opviel, is dat onderdeelnummer 2 op onderstaand plaatje verbogen is ter hoogte van de rode pijl..waarschijnlijk bij t slopen van de oude verdelerkap.. misschien dat deze wat dchtgeknepen zit en dat ie daardoor moeilijk loopt? slang gaat als ik me niet vergis naar de MAP sensor?
Weet niet of ik nu poep praat, maar anders weet ik t ook niet meer

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/buisje.jpg[/img]
als iemand er verstand van heeft...alvast bedankt!

Heb je een stappenmotor?
http://www.meganeclub.nl/tundes2/faq/st ... index.html
Mapsensor:
http://www.meganeclub.nl/tundes2/faq/ma ... index.html
Bovenstaande is weliswaar voor een 1.6e motor maar misschien heb je er wat aan..
http://www.meganeclub.nl/tundes2/faq/st ... index.html
Mapsensor:
http://www.meganeclub.nl/tundes2/faq/ma ... index.html
Bovenstaande is weliswaar voor een 1.6e motor maar misschien heb je er wat aan..
-
- Contacteer:
rubberen slangetjes naar de mapsensor zien er nog goed uit, alleen dat metalen gedeelte is verbogen..misschien dichtgebogen ofzo? zou t daaraan kunnen liggen?
-
- Contacteer:

Ben bang dat ik em dan alleen maar verder sloop?
Is zeker zomaar, spontaan ineens gebogen? 
Trekt ie daar geen valse lucht, is de leiding niet kapot?

Trekt ie daar geen valse lucht, is de leiding niet kapot?
-
- Contacteer:
zal wel uitgeschoten zijn met t slopen van die oude verdelerkap

Nog niet eraf gehaald..morgen maar es doen..vandaag andere RTCers geholpen

Nog niet eraf gehaald..morgen maar es doen..vandaag andere RTCers geholpen

-
- Contacteer:
vandaag ff naar de dealer gefietst (kut als je geen auto hebt
) en dat buisje proberen te bestellen.. is de vraag of t nog wel leverbaar is, aangezien er geen omschrijving of niks meer bij staat..hij ging voor me bellen..hopen dat t nog te krijgen is..anders iets anders verzinnen? 

Je kan er ook tijdelijk een lang vacuumslangetje opzetten, direct vanaf het inlaatspruitstuk naar de MAP sensor. Maar vooralsnog denk ik niet dat dat de oorzaak is van jouw probleem, aangezien het sporadisch is. Bij een afgeknepen MAP sensor zou hij heel slecht moeten lopen met zwarte rook uit je uitlaat (te rijk mengsel door afwezigheid onderdruk in de MAP sensor) Wel zou je een andere MAP sensor kunnen proberen zodra het probleem zich weer voor doet, die kan je van elk willekeurig injectiemodel van renault "lenen"
Ook is het verstandig om de relais in je relaiskast even (1 voor 1) te verwisselen met exemplaren waarvan je zekerweet dat ze goed zijn. Een defect relais van bijvoorbeeld de voeding van de ECU en ontsteking zou ook de oorzaak kunnen zijn.
Ook is het verstandig om de relais in je relaiskast even (1 voor 1) te verwisselen met exemplaren waarvan je zekerweet dat ze goed zijn. Een defect relais van bijvoorbeeld de voeding van de ECU en ontsteking zou ook de oorzaak kunnen zijn.
-
- Contacteer:
hmm bij t demonteren van dat buisje viel me op dat 1 slangetje wel heel erg losjes erop zat geschoven..buisje eraf, doorblazen ging goed, ondanks dat ie aardig misvormd is..slangetjes er weer op en weer als een hoer lopen..alles weer los gehad, daarna even een tie-tippie om dat losse slangetje en nu loopt ie weer goed..
dus even slangeklemmetje erop gezet en gaan met die banaan!
Zoals gewoonlijk zocht ik t weer te moeilijk
Iedereen bedankt voor de hulp!

dus even slangeklemmetje erop gezet en gaan met die banaan!
Zoals gewoonlijk zocht ik t weer te moeilijk

Iedereen bedankt voor de hulp!

-
- Contacteer:
nu eindelijk weer stukkie scheuren! 

-
Gelukkig was het iets simpels, rijden met die bak.
niet vergeten die dealer te bellen dat je het onderdeel niet meer nodig bent.

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!

-
- Contacteer:
die buis die er nu op zit is flink verbogen, en roest wat..dus als dat ding nog te krijgen is zet ik em er wel nieuw op..staat leuk, en kostte niet megaveel.. maar waarschijnlijk is ie toch niet meer te krijgen, aangezien ik nog geen telefoon van ze heb gehad..Gerard race GT schreef:Gelukkig was het iets simpels, rijden met die bak.
Wat is dat heerlijk zeg, weer kunnen rijden

@Martijn: