Bijgeluiden?

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
robin200

Hoi hoi, een vraagje voor de technici onder ons. Sinds een paar dagen heb ik een bijgeluid naast de dieselbrom in mijn Laguna I fase II. Dit bijgeluid is niet knetterhard en overstemd de dieselbrom als zodanig niet. De frequentie van het geluid loopt mee op met de snelheid. Dus hoe sneller ik rij, hoe hoger de toon. Het bijgeluid komt erin bij ca 55km/h. Bij 100km/h wordt het geluid overstemd door de wind en dieselbrom. Het lijkt van linksvoor te komen.
vandaag na mijn bandenwissel van winter op zomer is er daarnaast nog een euveltje ontstaan. Bij het sturen naar links gaat alles normaal. Bij het naar rechts sturen komt er een geluid vrij dat het best te vergelijken is met het rijden op de markeringsstrepen op de snelweg. Ik voel het echter niet echt in het stuur.

Rara wat kan hier aan de hand zijn?

Voordat ik hem ter inspectie aan de garage geef zou ik graag een paar meningen van jullie willen horen. Mijn dank is groot.

Groeten Robert
frank_williams

Wiellager?

Zoek maar eens op zoemend, brommend, wiellager...

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... nd#1550194
robin200

Thanx, stel dat dat het is, wat er verdomd veel op lijkt zo aan de hand van die link, is het dan nog verantwoord om er een paar 100 km mee te rijden? Maak ik de boel dan meer kapot?

groeten
robin200

Autootje weggebracht en jawel wiellager linksvoor is kaduuk.

thanx.
Plaats reactie