Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Een AX GT zal op papier heel erg tegenvallen. Er zijn 3 versies:
1 (t/m '89) = 1360 cc, 85 pk @ 6400 r/min, 115 Nm @ 4000 r/min, 709 kg, top 180 km/h, 0-100 in 9,6 sec.
2 (t/m '91) = 1360 cc, 75 pk @ 6200 r/min, 104 Nm @ 4000 r/min, 730 kg, top 178 km/h, 0-100 in 10,4 sec.
3 (t/m '95) = 1360 cc, 75 pk @ 6200 r/min, 109 Nm @ 4000 r/min, 750 kg, top 178 km/h, 0-100 in 9,7 sec.
Lijkt dus vies tegen te vallen eigenlijk. Wat de AX GT zo leuk maakt is z'n ontzettend lage gewicht en dat er onderin al verdomd veel koppel beschikbaar is. PSA heeft het motortje hier zelfs speciaal op aangepast voor de GT
In de praktijk maakt een originele GT het bijv. een Honda CRX 1.6 moeilijk, zolang die CRX maar niet de ruimte krijgt om op toeren te komen (dus bijv. in de stad).
Bijzonder snel zijn ze uiteindelijk zeker niet, maar 't rijdt gewoon lekker!
Om een indicatie te geven: Ik heb kortgeleden met de GT van m'n vriendin een sprintje getrokken tegen een originele E36 320i, bij 110 km/h lag ik zo'n 15-20 meter voor. Haar GT is origineel, op het feit dat ze geen kat meer heeft na. Schat 'm op zo'n 80 pk.
Ik denk dat een AX GT ongeveer even snel is als een R5 GTE, zolang je de snelweg maar niet op gaat, dan wordt de GT de grote verliezer. Na 140 is het nl. wel uit met de trekkracht, een gezonde GT doet 190 op de teller.
Waar je een GT'tje wel weer snel mee kan maken: Alle motorblokken van het TU-model gaan er in principe in. Dat TU-model wordt nog steeds gebruikt, in de Peugeot 206/307 bijvoorbeeld. En dan niet alleen de 1.4 8V, maar ook de 1.6 16V... Als je zo'n blokje uit een 106 haalt begin je dus al met 120 pk.
Mijn grijze GT is voorzien van een 1.6 8V multipoint uit een Peugeot 306. Ik heb 'm ook op de vermogensbank gehad: 107 pk @ 6700 r/min / 155 Nm @ 3200 r/min. Dit met een gevlakte kop, gechipte computer en zonder katalysator (wel de originele uitlaat van de 1.4). Topt 203 km/h op GPS, 0-100 binnen 8 seconden.
M'n GTT is toch ook geen beginnen aan, ik zie toch dat het te veel werk is. Aangezien ik de wagen sinds juli al heb en er nog niets mee is gebeurd, en de apk loopt in februari af, heb ik ook voor deze auto het geld en tijd niet. Daarom voor het luttele bedrag van 100 euro (dat haal je er met de onderdelen wel weer uit) mag je hem komen ophalen.
Wat voor de apk moet gebeuren is de koppakking, heeft een vastloper gehad (kan dus zelfs meer zijn dan koppakking), remschijven voor zijn aan vervanging toe, één lekke band en banden allemaal slecht profiel.
Dit zegt misschien wel wat over eventuele roest die er in / aan / onder kan zitten... onderdelenwagen dus. Skirts en bumper voor zijn stuk, interieur is uitgeleefd (en ook niet echt bruikbaar dus).
Helaas staan de foto's niet meer online op CC, het betreft hier een TungstenGrey
"Helaas", deze aankoop gaat niet door.
Ik had Joost gevraagd om er eerst met Jo(België) uit te komen, ik had geen zin om hem te passeren.
En die gaat hem komend weekend ophalen..... Na 4 maanden.
Ivo8hoven schreef:Onderschat deze frikandel ook niet jongens...., vermogen zat , weinig gewicht..., vering omlaag en zandvoort op als Johnnie Flodder....
serieus, dit is een bak die ik graag eens zou willen hebben. Vind m echt super! Dat interieur is alleen al vet Ligt goed zo'n bx met dat sporthydrauliek en het is érg snel!
Ivo8hoven schreef:Onderschat deze frikandel ook niet jongens...., vermogen zat , weinig gewicht..., vering omlaag en zandvoort op als Johnnie Flodder....
Lex schreef:Is er misschien iemand van de Noord Holland Crew die die gast met een zwarte 19 16v phase 1 met leer en BMW roosters op zijn zijschermen spreekt.
Ik heb voor hem witte knippers binnen, heb hem al een aantal maal gebeld op zijn mobiel maar nog niets gehoord
Ken iemand dat effe doorgeven
Je bedoelt Aron?
Die moet ik nog een envelopje sturen
Stuur mij ff een PM met de gegevens en met wie ie contact op moet nemen