Renault 19 TD
Ik heb een Renault 19 TD uit '92 . (motor van '96) Ik ben een beetje aan het kijken (o.a. op ppo.nu ) naar het rijden op zonnebloemolie. Ik zoek eigenlijk naar mensen die ook een Renault 19 TD hebben en hier al ervaring mee hebben.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Moet gewoon kunnen dacht ik, aangezien het gewoon een ouderwetse diesel is (geen commonrail ofzo, daar schijnt dit absoluut niet mee te kunnen)
Of het mag is een tweede, maar daar zul je zelf ook wel mee op de hoogte zijn?
Veel dieselrijders zitten er hier overigens niet.
Of het mag is een tweede, maar daar zul je zelf ook wel mee op de hoogte zijn?
Veel dieselrijders zitten er hier overigens niet.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Contacteer:
haha ik gok dat hier snel een slotje op komt...
eigelijk ook wel raar, want street racing is ook strafbaar..
eigelijk ook wel raar, want street racing is ook strafbaar..

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:

was ff wat aan het rondstruinen in de onbeantwoorde berichten (zouden meer mensen moeten doen

het topic stond er al 10 dagen, dus als iemand er een slotje op had willen gooien, dan hebben ze daar ruim de tijd voor gehad. ik gok dus dat er geen slotje op komt

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Contacteer:
ahasooo

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Het kan, maar in welke hoeveelheden/verhoudingen weet ik niet...
-
alsof er overal maar slotjes op komenEdward(ForeverYoung) schreef:![]()
was ff wat aan het rondstruinen in de onbeantwoorde berichten (zouden meer mensen moeten doen)
het topic stond er al 10 dagen, dus als iemand er een slotje op had willen gooien, dan hebben ze daar ruim de tijd voor gehad. ik gok dus dat er geen slotje op komt![]()

komt geen slotje op hoor...aangezien er helemaal niks te vinden is op dit forum hier over.
50/50 hoorde ik, om te voorkomen dat je al te veel naar een frietkraam ruikt en van de weg geplukt wordt.
-
- Contacteer:
Het is toegestaan, ook naar een frietkraam ruiken. Ik ken mensen die hadden een VW bus die omgebouwd was en die kon op 100% zonnebloemolie rijden.
Ja bull, op zonnebloemolie rijden is 100% illegaal
Dat je dat alvast weet voor je eraan begint is wel makkelijk. Bij n ouwe diesel lukt het wel, maarja.
Wil je goedkoop rijden en niet stinken, koop je een 19 op gas, die kosten ook geen drol
(hé steven
)

Wil je goedkoop rijden en niet stinken, koop je een 19 op gas, die kosten ook geen drol

-
- Contacteer:
Ze hebben de auto verkocht, maar hij stond officieel RDW gekeurd!
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Die 19 op gas stinkt anders aardig hoorRiël schreef:Ja bull, op zonnebloemolie rijden is 100% illegaalDat je dat alvast weet voor je eraan begint is wel makkelijk. Bij n ouwe diesel lukt het wel, maarja.
Wil je goedkoop rijden en niet stinken, koop je een 19 op gas, die kosten ook geen drol(hé steven
)

Och ja, beetje een vislucht die kat is wat rottig 
En joost, daar komt nog heel wat bij kijken, als jij zomaar zonnebloemolie in je auto gooit en ze snaaien je ermee kun je een fikse boete verwachten, dat bedoel ik.
Overigens lijkt het me sterk dat het rijden op zonnebloemolie goedgekeurd is door de RDW, eerder onmogelijk, aangezien je de accijns omzeilt en dat kán gewoon niet.

En joost, daar komt nog heel wat bij kijken, als jij zomaar zonnebloemolie in je auto gooit en ze snaaien je ermee kun je een fikse boete verwachten, dat bedoel ik.
Overigens lijkt het me sterk dat het rijden op zonnebloemolie goedgekeurd is door de RDW, eerder onmogelijk, aangezien je de accijns omzeilt en dat kán gewoon niet.
ja het kan, enkel zorgen dat je brandstof voldoende opgewarmd is, anders is ze niet vloeibaar genoeg (nu ook geen gloeibougie in je brandstofleidingen stoppen he.
Wat betreft pakkans, als je creatief bent kan je het zo maken dat men je niet kan pakken tenzij ze half de auto uit elkaar halen.
Wat betreft pakkans, als je creatief bent kan je het zo maken dat men je niet kan pakken tenzij ze half de auto uit elkaar halen.
Pakkans? Heb je wel es achter zo'n zonnebloembak gereden?
Dat stinkt echt naar een frituurpan, niet normaal...
De pakkans is dus wel groot, zeker als je serieus op zonnebloemolie wilt rijden.
(Kennis van me rijdt met 30% ofzo
) Bah 
Maar net zoals Riël aangeeft: Het is voor de volle 100% illegaal!!!
Het is een vorm van belastingontduiking
Dat stinkt echt naar een frituurpan, niet normaal...
De pakkans is dus wel groot, zeker als je serieus op zonnebloemolie wilt rijden.
(Kennis van me rijdt met 30% ofzo

Maar net zoals Riël aangeeft: Het is voor de volle 100% illegaal!!!
Het is een vorm van belastingontduiking

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Contacteer:
Dan zal ik het eens voor je navragen.Riël schreef:En joost, daar komt nog heel wat bij kijken, als jij zomaar zonnebloemolie in je auto gooit en ze snaaien je ermee kun je een fikse boete verwachten, dat bedoel ik.
-
- Contacteer:
Gecheckt, is gekeurd op diesel. Dus nog steeds geen duidelijkheid of het echt illegaal is of niet. 't is wel nagevraagd bij de (lokale) politie en die vond het wel best.