Ik heb pas een renault 19 aangeschaft, maar hier zat nog geen radio in ofzo.
nou wil ik dus een goede radio cd/mp3 speler aanschaffen en daarbij gelijk een goed speaker / subwoofer setje.
qua headunit zat ik te denken aan een pioneer DEH-P4800MP. maar aangezien ik totaal geen verstand heb van speakers die erop zouden kunnen icm een versterker dacht ik goed te doen aan een complete set. bijvoorbeeld crunch blackmaxx 1000 XL (te koop bij conrad onder het kopje eindversterkers)
heeft iemand misschien enig idee of deze aankoop goed zou zijn, of geven jullie mij het advies om mijn geld beter te gebruiken (budget rond de 500 euro)
keuze van audio set
-
- Contacteer:
_____________________________________________________________oldskool schreef:voor de radio zou ik voor alpine gaan , makkelijk in de bediening en klinkt goed. voor de rest is het idd luisteren naar wat je mooi vindt klinken .
Hallo, ben nieuw hier op het forum, maar kan wel helpen met de audio.
De keuze is afhankelijk wat je zoal draait in de auto met het oog op de aan te schaffen speakers. Zoals ervaring leert passen niet alle speakers bij iedere style muziek. Laat even weten wat je voorkeur is en wat je graag zou willen dan kunnen we verder helpen
-
- Contacteer:
_____________________________________________________________stavast schreef:ik luister voornamelijk jumpstyle (harstyle dus) en af en toe rock, of hiphop
Dragstar, Kicker, Orion, Soundstream, MTX, Ground Zero, Audiobahn zijn een aantal waar ik goede ervaring mee heb en ook naar tevreden luister plesier voor in de auto opleverd. Daarna kom je in een style waar SQ speakers in terecht komen. Morel, AVI, PPI, Micro Presicion.
De prijze varieren van type en maat. Wat je er voor wilt uitgeven is ook van groot belang en hecht je waarde aan kwaliteit of zeg je van'' als het maar speeld ben ik al tevreden.
ik wil iets van rond de 200 / 250 uit geven aan de speakers. maar ik heb nog een vraagje, namelijk: hoeveel cm zijn de voorste speakers in een renault 19? in de mediamarkt had ik me laten vertellen dat deze 16cm zijn, maar klopt dit wel?
-
- Contacteer:
_____________________________________________________________stavast schreef:ik wil iets van rond de 200 / 250 uit geven aan de speakers. maar ik heb nog een vraagje, namelijk: hoeveel cm zijn de voorste speakers in een renault 19? in de mediamarkt had ik me laten vertellen dat deze 16cm zijn, maar klopt dit wel?
In mijn 19 RT uit 1994 kon ik gewoon 16 cm kwijt en dit past dus.
Hier in deze prijs is wel dergelijk keuze en kan van het weekend even voor je kijken wat wat kost. En wat er geschikt is.
De speakers worden wel versterkt neem ik aan anders moeten we in een andere vermogens klasse gaan zoeken als je ze direct op de radio aansluit.
ik zou ze het liefste wel gelijk versterken, maar ben wel bang dat mijn budget dan wel hoger uit gaat komen.. maar alle tips zijn welkom! alvast bedankt voor je moeitepivari-tuning schreef:_____________________________________________________________stavast schreef:ik wil iets van rond de 200 / 250 uit geven aan de speakers. maar ik heb nog een vraagje, namelijk: hoeveel cm zijn de voorste speakers in een renault 19? in de mediamarkt had ik me laten vertellen dat deze 16cm zijn, maar klopt dit wel?
In mijn 19 RT uit 1994 kon ik gewoon 16 cm kwijt en dit past dus.
Hier in deze prijs is wel dergelijk keuze en kan van het weekend even voor je kijken wat wat kost. En wat er geschikt is.
De speakers worden wel versterkt neem ik aan anders moeten we in een andere vermogens klasse gaan zoeken als je ze direct op de radio aansluit.
Zou er al bedrading zitten in de deuren van een R19 (5 deurs, hatchback) uit 1992 , als er ook bedrading ligt in het dashboard ?
Nu heb ik 2 speakers in het dashboard en 2 achterin.
Nu heb ik 2 speakers in het dashboard en 2 achterin.