
Aandrijfas vervangen Renault 5 TR
4 liter versnellingsbakolie kopen.
Auto op handrem en als het mogelijk is de centrale moer nu al een paar windingen losdraaien (bij stalen velgen meestal prima mogelijk).
Auto aan een kant opkrikken (bakzijde) en wiel losmaken.
Grote lage bak pakken en deze onder de versnellingsbak zetten.
Centrale moer verder losdraaien zodat ie 1mm over het einde van de as heenvalt, dus dat je net geen draad meer zit.
zo lang mogelijk verlengstuk nemen (of 2) met dopje 13, en dan de 3 boutjes losmaken van de stofhoes die tegen je bak zit. (Let op, olie komt er nu uit).
De 2 bouten waar je fusee mee aan je veerpoot zit losdraaien, laat de bouten nog heel even zitten
Tegen de centrale moer tikken (Hout+hamer o.i.d.) en kijken of de as uit de fusee wil. Zo niet, harder tikken
) Als er iets van beweging inkomt kun je de bouten van die veerpoot nu eruit trekken. Niet te ver doortikken want hij kan niet ver meer de bak in 
Er zit wat spanning op de draagarm naar boven, maar als het goed is kun je nu de fusee naar buiten klappen en heb je ruimte zat om de as ertussen uit te halen.
Let bij het terugmonteren erop dat het pasvlak van stofhoes en de bak schoon is en dat de stofhoes goed recht zit! Die boutjes aandraaien maar niet TE VAST want je draait ze in alu en je draait ze gauwer dol dan je denkt.
Nieuwe bakolie niet vergeten, peil kun je zien als de olie bij de vuldop aan de voorkant eruit komt (gelijk staat aan de onderkant van het vulgat dus) is ie precies vol genoeg. Auto moet natuurlijk wel recht staan.
Succes.
Auto op handrem en als het mogelijk is de centrale moer nu al een paar windingen losdraaien (bij stalen velgen meestal prima mogelijk).
Auto aan een kant opkrikken (bakzijde) en wiel losmaken.
Grote lage bak pakken en deze onder de versnellingsbak zetten.
Centrale moer verder losdraaien zodat ie 1mm over het einde van de as heenvalt, dus dat je net geen draad meer zit.
zo lang mogelijk verlengstuk nemen (of 2) met dopje 13, en dan de 3 boutjes losmaken van de stofhoes die tegen je bak zit. (Let op, olie komt er nu uit).
De 2 bouten waar je fusee mee aan je veerpoot zit losdraaien, laat de bouten nog heel even zitten
Tegen de centrale moer tikken (Hout+hamer o.i.d.) en kijken of de as uit de fusee wil. Zo niet, harder tikken


Er zit wat spanning op de draagarm naar boven, maar als het goed is kun je nu de fusee naar buiten klappen en heb je ruimte zat om de as ertussen uit te halen.
Let bij het terugmonteren erop dat het pasvlak van stofhoes en de bak schoon is en dat de stofhoes goed recht zit! Die boutjes aandraaien maar niet TE VAST want je draait ze in alu en je draait ze gauwer dol dan je denkt.
Nieuwe bakolie niet vergeten, peil kun je zien als de olie bij de vuldop aan de voorkant eruit komt (gelijk staat aan de onderkant van het vulgat dus) is ie precies vol genoeg. Auto moet natuurlijk wel recht staan.
Succes.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Super, een monteuse



-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
en gelukt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
petje af hoor



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Dacht dat ze nieuw niet zo heel duur waren en als je hem op de sloop koopt weet je ook niet wat je koopt dus misschien beter om gelijk een nieuwe te halen.annette schreef:Jahoor, hij is eronder uit!
Nu nog even een andere op de sloop halen en eronder plaatsen.
Groetjes Annette