Afgeslagen clio NOOIT meer aan tekrijgen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
klaasclio

Hallo, ik ben in het bezit van een leuke Clio 1800 16v. 8)

is al veel aangebeurd toen ik hem kocht; versnellingsbak gereviseerd, nwe koppeling set, distributie set en nog wel heel wat.

Maar nu heb ik een probleemje.

Vanmorgen starte de clio goed, reed ook zo als het hoort.
Toen wilde de auto in eens niet meer sneller en vervolgens sloeg ie af. contact en lampen deden het nog wel. paar x proberen te starten, start moter draait wel rond maar de moter slaat niet aan.

Heb de BPD sensor al van mn 1400 clio afgehaald en die er op maar toen deed ie nog niks. de bougies vonken ook. Benzine pomp in de tank hoor je ook aanslaan.
De bougies zijn wat wit uitgeslagen
Wat zou dit nou kunnen zijn, hoop dat jullie het weten
Abel
Über-Spammer

Tja ontsteking?? Misschien de inspuiting? Als je probeert te starten ruik je dan ook benzine?
klaasclio

neej ruik geen benzine. zal voor bij de moter een slang los halen zien we dan wel of er benzine komt. gr h
Riël
Über-Spammer

Doe eens een compressiemeting.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Murray

witte bougies is vaak teveel lucht, of te weinig benzine. Weet je zeker dat de benzinepomp ook werkelijk benzine door pompt? Is het benzinefilter niet verstopt?
Als de auto steeds trager ging of niet sneller wou, dan kan dit komen omdat ie niet voldoende benzine krijgt. Check dat even
klaasclio

ik heb de slang achter het filter los gehaald en toen starten maar kwam geen benzine uit.
Toen de draden van de benzine pomp gemeten en stond geen voltage op bij contact en starten. zekering is goed

zou het dan een relais kunnen zijn en welke is het dan.

grtjes. h
Calle

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... is#1636994

et voila

Relais kosten 21 euro per stuk bij mr. reno (heb er zelf ook twee vervangen)

Ook kan door een spanningspiek of een storing in het relais de injectiecomputer stuk gaan, wat ook bovenstaande symptomen oplevert.
Bart V

Je kan ook even een relais "lenen" van je fan, of desnoods van je verlichting. Het zijn allemaal maakrelaitjes, niks spannends aan verder. Als dat niets oplevert, meet dan ff of je op het relais van de brandstofpomp wel een signaalspanning krijgt als je het contact aanzet (signaalspanning meet je tussen pen 1 en 2 op de stekker van het relais) Je kan tevens meten of je prik hebt op de dikke draden van het relais, de voeding van de pomp dus.. Als je die doorlust zou je pomp moeten gaan lopen. Doorlussen moet je even mee uitkijken, en voor de zekerheid kan je dan even je ecu loshalen als je aan jezelf twijfeld. Let er ook op dat je je meter in de volt stand zet, alvorens je gaat meten :wink:

Als je geen signaalspanning meet tijdens het starten op het relais, zou inderdaad de ecu stuk kunnen zijn.

Succes
klaasclio

ik heb de relais al omgedraaid. op 2 draden bij contact staat 12 v.

zit die brandstof pomp nou onder de achterbank, of onder de auto naast het reserve wiel. want daar zit ook een soort pompje en op die draden staat geen spanning.

onder de achtbank bij de "pomp" stekker met 3 draden, staat op de een draad ongeveer 6 v en op de andere het zelfde op de derde staat niks.

zegt u het maar 8)
Bart V

De stekker waar jij op aan het meten bent is waarschijnlijk van het vlotterelement. De pomp zit ernaast, en kom je zo niet bij. De reserverpomp die jij zit zitten heeft er sowieso even niets mee te maken. Die gaat pas lopen als het lampje van de minimale brandstofhoeveelheid gaat branden.

Dat je spanning meet op contact is goed, maar lus de voeding (dikke draden) van de pomp eens door (het relais doet exact hetzelfde) De pomp moet dan gaan lopen. Als dat het geval is kan je het gaan zoeken in de aansturing van het relais, dus even de stuurspanning meten.
klaasclio

ik heb zo juist de draden doorgelust, hoor binnen in bij de pomp wel iets klikken.
Dan neem ik aan dat de brandstof pomp defect is.

Ik had gelezen dat de tank er dan af moet. is het dan verstandig om de benzine er uit te pompen. en miss iemand nog tips voor het verwijderen van de tank.

gr hendrik
Tijn
Contacteer:

bij een clio kan je toch bij de brandstofpomp komen door een klepje onder de achterbank ?

ik heb nog zo'n pomp liggen trouwens...
Riël
Über-Spammer

klaasclio schreef:ik heb zo juist de draden doorgelust, hoor binnen in bij de pomp wel iets klikken.
Dan neem ik aan dat de brandstof pomp defect is.

Ik had gelezen dat de tank er dan af moet. is het dan verstandig om de benzine er uit te pompen. en miss iemand nog tips voor het verwijderen van de tank.

gr hendrik
Er loopt een topic, moment

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=175

voilá :biertjuh:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Murray

Tijn schreef:bij een clio kan je toch bij de brandstofpomp komen door een klepje onder de achterbank ?

Dat 'klepje' is netjes dichtgeseald om het zaakje water/benzine/lucht/zand/bende-dicht te houden. Het is waarschijnlijk wel los te krijgen, maar hierna moet je het ook weer netjes dichtplakken.
MarcoG
Contacteer:

Murray schreef:
Tijn schreef:bij een clio kan je toch bij de brandstofpomp komen door een klepje onder de achterbank ?

Dat 'klepje' is netjes dichtgeseald om het zaakje water/benzine/lucht/zand/bende-dicht te houden. Het is waarschijnlijk wel los te krijgen, maar hierna moet je het ook weer netjes dichtplakken.
Blijf maar mooi van dat klepje af want dan kom je toch alleen maar bij de vlotter. De pomp kun je alleen bereiken door de hele tank te demonteren. Qua werk valt dat ook nog wel mee eigenlijk. Zie maar dat topic. :)
Ik had begrepen dat williamsen een combi-vlotter-pomp hadden, dus daar zou je dan wel via dat klepje in je achterbank bij kunnen geraken.
klaasclio

ik heb de clio inmiddels weer aan de praat was wel de brandstof pomp.

bedankt voor de informatie!! :worship:

:biertjuh:
Bram

Zeg nooit nooit :beer:
Murray

klaasclio schreef:ik heb de clio inmiddels weer aan de praat was wel de brandstof pomp.

bedankt voor de informatie!! :worship:

:biertjuh:
Gefeliciteerd man, succes met scheuren :)
MarcoG
Contacteer:

Heb je de tank moeten demonteren? Viel toch mee of niet? :)
klaasclio

heb inderdaad de tank moeten verwijderen. brandstof pomp zit naast de vlotter kun je zo ook niet bij.

die uitlaat bocht van de demper zat wat in de weg maar voor de rest ging het best.
:D
MarcoG
Contacteer:

Alles zit in de weg bij een Clio. Maar met wat wringen en (ver-)buigen komt ie er wel onderuit. (Y) :)
Plaats reactie