renault 19 1.4 1990 probleem remmen

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
henkwillem

heb ik met een bekende de rem schoenen links achter vervangen en remcylinder. alles ging goed links achter ontlucht een doorgespoeld tot er verse rem vloestof uit kwam toen rechts achter ook door gespoeld ging heele tijd goed tot dat rem druk weg viel. en komt niet meer terug voor hoor je tijdens het pompen dat ie ergens lucht verliest. voor mijn gevoel bij het lucht filter in de buurt zit het systeem eventuwel daar in de buurt hooplijk weet iemand waar dit aan kan liggen want wil mijn auto zo snel mogelijk weer rij klaar hebben. alvast bedankt
Haas
Car: Megane RS

heb je de remvloeistof in het potje wel bijgevuld toen je aan t onluchten was? Maw..heb je nu geen lucht in je hoofdremcilinder zitten? :)
henkwillem

Haas schreef:heb je de remvloeistof in het potje wel bijgevuld toen je aan t onluchten was? Maw..heb je nu geen lucht in je hoofdremcilinder zitten? :)
ja dat hebben we iedere keer bijgevult. wij krijgen het idee dat ie bij de slang van zwarte ronde ding lucht aan zuigt daar mist wel een slange klem en zit iets een scheurtje in maar. ben net nog me bezich gewist maar als je remt lijkt ie in het lucht filter lucht te veliesen maar weet nie of het nou onder het lucht filter is of erin beetje vaag ?
Haas
Car: Megane RS

je bedoeld de vacuumslang van de rembekrachtiger?
henkwillem

Haas schreef:je bedoeld de vacuumslang van de rembekrachtiger?
jepz die loopt van de rem bekrachtiger naar de moter toe als ik het goed heb.
Riël
Über-Spammer

Dan zou ie nog gewoon druk moeten hebben met remmen, ook zonder werkende bekrachtiger.

Lijkt erop dat de hoofdremcilinder kapot is.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
henkwillem

ow dat is minder hoopen dat ik daar beetje geschikt aan kan komen nog vaag want was goed kan zon ding stuk gaan van ontluchten van het remsysteem.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

henkwillem schreef:ow dat is minder nou dat daar beetje geschikt aan kan komen nog vaag want was goed kan zon ding stuk gaan van ontluchten van het remsysteem.
Ja hij kan kapot gaan van het ontluchten, meestal bij te weinig remvloeistof.

ja. op iedere auto zit een hoofdremcilinder. ik verwacht dat die van een clio 1.4 of een 5je gelijk zijn. er staat op je hoofdremcilinder een code. zolang je die code in de gaten houdt. moet het goed gaan.

Succes!
Riël
Über-Spammer

Overigens remt ie ook prima met een hoofdremcilinder van een 19, clio, 5 etc etc. Voelt misschien anders, maar t is een optie :)
henkwillem

nog even vraagje heeft er iemand nog een tip voor het demonteeren van de hoofd remcylinder. specefieke dingen want als ik een klein beetje weet hoe ik hem het maakelijkst los maak is kans minder groot dat er iets mis gaat want ik hoorde ook al dat zon ding dus stuk kan gaan van het te ver door trapen van het rempedaal tijdens het ontluchten want omdat de rem links achter lek was kon je hem dus te ver door trappen. zo is ie waarshijnlijk stuk gegaan :S alvast bedankt voor informatie
Riël
Über-Spammer

leidingen los, boutjes los en dan gaat t vanzelf ;0
henkwillem

Riël schreef:leidingen los, boutjes los en dan gaat t vanzelf ;0
heb een andere op gehaalt bij de sloop 10 euries en hij doet weer. :D was idd nie zo moelijk om hem te vervangen.

alleen trommel rem links achter blijft nog iets hangen dus moet ik ook weer mee bezich hoopen dat die automatiese stel schroef zijn werk doet.
Plaats reactie