turbo ombouw op me renault

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
safrane ice

Hey,

Mijn wagen renault safrane 2.2 12V(B543) J7T automaat zou ik ne lagedruk (0,4 +/-) turbo willen opzetten.
Het is me vooral te doen voor de hogere koppel bij lage toeren en ook omdat de blok origineel blijft wil ik niet hoger dan 0,4 bar gaan,nu deze zou toch worden voorzien
intercooler. en oliekoeler ook wel,hopelijk kan me automaat het aan.
Deze zou volgens me weten dezelfde zijn als van ne 3liter,die trouwens hoger koppel heeft.

Nu is mij het volgende gezegd, neem ne T2 of T25 model,kheb prijs laten vragen bij turbo's Hoet : (email)
.
Om een turbo te hebben die snel aanslaat neem je best een moderne turbo ( T2 en T25 zijn al verouderde turbo's waarvan je al verschillende niet meer kunt krijgen of onderdelen bekomen voor herstelling wegens te oud )
Bv. de turbo van de Renault Avantime 2.0L benzine zou misschien wel een goede keuze kunnen zijn ( 49377-07301 ) Prijs hiervoor is 1034 EUR Excl. btw
Ofwel de turbo van de Saab 2.3L benzine een Garrett GT17 ( 452204-5005S ) en deze kost maar 614 EUR Excl. btw

Nu is mijn vragen aan jullie(kenners van turbo's) klopt deze wel en wat is jullie advies hierom.

En wat is het verschil tss ne GT17 en ne TD04-10T/8.5(Mits)
Die tweede zou volgens het internet trager opkomen.

Iets anders voor de reanulthardcore past ne uitlaatcollector van ne 2.2DT 12V op ne 2.2 12V benzine of eerder niet doen om de hitte?
Daar zit trouwens ne T25 op

groeten.olly

Graag advies,nu ne motor van ne 21turbo inleggen was ook al eens aan mij verteld(is inderdaad de zelfde onderblok maar 2liter en maar! 8 kleppen :wink:
Maar de motor lig anders dan bij mij(dwars).
pierre

het is makkelijker een complete turbomotor over te zetten inclusief electronica dan een bestaande atmosferische motor naar turbo om te bouwen.

Ombouwen is alleen te adviseren als je een expert bent en kost veel geld.
Steven
Car: M536

Een 21Turbo blok omlepelen is veel makkelijker en goedkoper en als je wilt kun je daar altijd nog een 2.2 van maken en een kleinere turbo nemen.

Maar wie wil nu een kleine turbo op lage druk :D
Plaats reactie