[Olie] en andere smeermiddelenTalk
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
via h-base.nl:
TRANSMISSIEOLIE
RENAULT/PSA GL-5 1 LTR.
MANUEEL 75W-80 9.30
TRANSMISSIEOLIE
RENAULT/PSA GL-5 1 LTR.
MANUEEL 75W-80 9.30
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
dat scheelt echt een bekkie met die 75 w 140 zeg pfffffffffffffffffPaul1916v schreef:via h-base.nl:
TRANSMISSIEOLIE
RENAULT/PSA GL-5 1 LTR.
MANUEEL 75W-80 9.30
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
tsja jij wil zo'n luxe sadev eronder 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
haha 

-
Luco, niet vergeten na elk raceweekend de bakolie verversen, door de sper word de olie veel heter, ververs je het niet dan verbrand je sper, vind André wel leuk, verdient hij ook weer een paar centen 

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
werd zowiezo al na elk weekend ververstGerard race GT schreef:Luco, niet vergeten na elk raceweekend de bakolie verversen, door de sper word de olie veel heter, ververs je het niet dan verbrand je sper, vind André wel leuk, verdient hij ook weer een paar centen
ook zonder de sper
net een doos gehaald 10 liter
-

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
de beurs vond van niet
moet echt eens een leverancier gaan zoeken die alle merken kan leveren met een goede korting
castrol, elf, evt eurol voor alle sapjes 1 bedrijf

moet echt eens een leverancier gaan zoeken die alle merken kan leveren met een goede korting
castrol, elf, evt eurol voor alle sapjes 1 bedrijf
-
ja jongen, eer je ook maar een meter geraced hebt, ben je al een klein kapitaal armer en dan HEB je nog niet eens geraced, ja, een paar rondjes tijdens de cursus en examen maar dat is geen vergelijk
dus, 2e hypotheek en de vrouw de deur uit

dus, 2e hypotheek en de vrouw de deur uit

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
verkopen inderdaad niet particulier maar heb inmiddels wel iemand gevonden viaviaviaviaTom schreef:kunnen geven wel..............maar willen![]()
Van den Broek olie in veghel. Zitten op het industrie terrein, verkopen volgens mij nauwelijk particulier

Laatst gewijzigd door Luco/Alpine-racer op ma 24 apr 2006 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
deze vraag staat onder het verkeerde topic ( olie etc. )Clio lady schreef:Hallo allemaal,
Wat ik me afvroeg met het oog op de zomer... bestaat er ook koelvloeistof met extra koelvermogen?![]()
Groetjes Marieke
het maakt niet uit wat voor koelvloeistof je erin gooit in principe, de koelvin en thermostaat bepalen wanneer extra koeling nodig is.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zijn er nog mensen die interesse hebben in elf 10w40 of 5w50 voor zeer lage prijzen

-
of goedkope 10w60? is nog maar 10.000 km gebruikt

een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nee gewoon goede elf olieJordi - Clio 16V schreef:of goedkope 10w60? is nog maar 10.000 km gebruikt![]()

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
de 5w50 volsyntheet zo rond de 5 euro per liter

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
rond de 4,5 kan beter de 5 w 50 nemen haha scheelt bijna niks omdat je van de volsyntheet grotere verpakkingen moet nemen om zo uit te komen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
mag je nou zonder dat het fout gaat 5 w 50 gaan gebruiken in een gtt ipv 5 w 40????
de 5w50 kan toch extremere condities aan dan de 5w40, dus slecht kan dat toch niet zijn?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja maar blijft die niet dikker bij dezelfde temperatuur??Johan_16v schreef:de 5w50 kan toch extremere condities aan dan de 5w40, dus slecht kan dat toch niet zijn?
ik heb net een bus van 10 liter gekocht om in mijn GTTurbo phase II te gieten, of toch een deel ervan.
op het etiket staat:
merk: marly
10w40
semi synthetic
api sh/cf
vw 500.00/505.00(11/92)
mercedes benz 229.1 - porsche - bmw
is dit geschikt of beter 10w50???
op het etiket staat:
merk: marly
10w40
semi synthetic
api sh/cf
vw 500.00/505.00(11/92)
mercedes benz 229.1 - porsche - bmw
is dit geschikt of beter 10w50???
-
- Contacteer:
Oeps ging even wat mis
-
Voor versnellingsbak en eindaandrijving gelden de volgende SAE-waarden:
75-80-90-140-250
Een transmissie-olie met de aanduiding SAE 75 heeft ongeveer dezelfde viscositeit als een motorolie met de aanduiding SAE 20W. De index sluit dus niet aan op die van motor-oliën !
ik heb een vraag over de volgende regel :
Een transmissie-olie met de aanduiding SAE 75 heeft ongeveer dezelfde viscositeit als een motorolie met de aanduiding SAE 20W
wat is dan te vergelijken met een sae 40w motor olie tussen 90-140??
ik had namelijk in mijn kangoo jc5 diesel bak semi-synth motorolie gedaan om te spoelen,ik heb er nu kroon bak olie75w80 inzitten en deze
werd er voorgeschreven.maar nu schakeld de bak stroever als met de motor olie,met de motor olie was het klik-klik.heb in het verleden met een
willi proef gereden dit is ook jc5 bak code en die klikte ook zo lekker met het schakelen.
Je hebt 2 punten :
dunne en schrale olie dan werkt de syncromes beter.
motor olie is gemaakt om slijtage tegen te gaan zou daarom het schakel mech. en de gavels daarom lichter schakelen? ik heb ong 300km met de motor olie gereden maar durfde het niet langer aan en heb daarom die kroon olie erin gedaan,maar ik wou dat hij zo licht schakelde als met de motor olie.
advies graag.
75-80-90-140-250
Een transmissie-olie met de aanduiding SAE 75 heeft ongeveer dezelfde viscositeit als een motorolie met de aanduiding SAE 20W. De index sluit dus niet aan op die van motor-oliën !
ik heb een vraag over de volgende regel :
Een transmissie-olie met de aanduiding SAE 75 heeft ongeveer dezelfde viscositeit als een motorolie met de aanduiding SAE 20W
wat is dan te vergelijken met een sae 40w motor olie tussen 90-140??
ik had namelijk in mijn kangoo jc5 diesel bak semi-synth motorolie gedaan om te spoelen,ik heb er nu kroon bak olie75w80 inzitten en deze
werd er voorgeschreven.maar nu schakeld de bak stroever als met de motor olie,met de motor olie was het klik-klik.heb in het verleden met een
willi proef gereden dit is ook jc5 bak code en die klikte ook zo lekker met het schakelen.
Je hebt 2 punten :
dunne en schrale olie dan werkt de syncromes beter.
motor olie is gemaakt om slijtage tegen te gaan zou daarom het schakel mech. en de gavels daarom lichter schakelen? ik heb ong 300km met de motor olie gereden maar durfde het niet langer aan en heb daarom die kroon olie erin gedaan,maar ik wou dat hij zo licht schakelde als met de motor olie.
advies graag.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Ik heb wel eens overwogen om olie voor automatische versnellingsbakken in m'n handbak te doen, heb het hier regelmatig gelezen en er moeten er hier ook een paar zijn die er mee rondrijden, maar de meningen zijn er nogal over verdeeld.
kun je dus ook proberen, en misschien beter dan motorolie (al zie ik daar het probleem ook niet zo van, altijd beter dan geen olie toch
)
kun je dus ook proberen, en misschien beter dan motorolie (al zie ik daar het probleem ook niet zo van, altijd beter dan geen olie toch

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
Hmm ja ATF olie zou ik dan weer speciaal moeten kopen om te proberen,die bak die ik heb komt uit een kangoo van 2004 productie datum maart 2003 die bak heeft 35000 gelopen.atf zit ook in de stuurbekrachtiging en heeft toch net als rem-olie een anti indruk werking of hoe noemen ze dat ook alweer.ik denk dat voor de tandwielen en lagers dan beter motor olie is,en lijkt mij op hoge snelheid lichter te lopen met minder interne wrijving.
nog effe over die sae 20w, vb. motor olie 10w40 koud is die 10 en warm 40,stel nu dat de bak een graadje of 50 word is dan die olie niet ongeveer 20w wat weer overeenkomt met bak-olie sae 75.
Beetje brainstormen moet kunnen toch,wil graag weer dat klik-klik geluid
er weer in hebben.mischien had ik beter maar de dealer olie erin kunnen doen maar die kroon olie was ook niet bepaald goedkoop kleine 13euro per liter.
mischien wat advies van een paar williams chaufeurs met jc5 bakken.
ps. Alonso 1 in Barcelona,blij dat ik renault rij
nog effe over die sae 20w, vb. motor olie 10w40 koud is die 10 en warm 40,stel nu dat de bak een graadje of 50 word is dan die olie niet ongeveer 20w wat weer overeenkomt met bak-olie sae 75.
Beetje brainstormen moet kunnen toch,wil graag weer dat klik-klik geluid
er weer in hebben.mischien had ik beter maar de dealer olie erin kunnen doen maar die kroon olie was ook niet bepaald goedkoop kleine 13euro per liter.
mischien wat advies van een paar williams chaufeurs met jc5 bakken.
ps. Alonso 1 in Barcelona,blij dat ik renault rij

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja kan eens bakolie voor hoge belasting proberen
maar ja die is bij de materialenzaak nog duurder
ik kan 75 w 140 leveren voor minder dan die 13 euro
maar ja die is bij de materialenzaak nog duurder
ik kan 75 w 140 leveren voor minder dan die 13 euro
-
van kroon heb je ook een 75w140 geloof ik,ik wist niet dat die bestond en dat dat ook im mijn bak kon,ik heb nu rpc 75w80 van kroon is speciaal ervoor gemaakt maar ik vind het minder soepel schakelen.Ik ga toch maar even informeren deze week naar die 75w140 ,geld is niet zo`n probleem als het maar fijn schakeld,maar dat weet je van te voren ook niet.
bedankt alvast voor de reaktie`s.
ps ik rij een clio met F3R motor 4kg lichter vliegwiel en die kangoo 1.5dci bak, in zijn 5e versnelling met 120km/h heb ik 3000rpm banden maat 185/50 14inch.
bedankt alvast voor de reaktie`s.
ps ik rij een clio met F3R motor 4kg lichter vliegwiel en die kangoo 1.5dci bak, in zijn 5e versnelling met 120km/h heb ik 3000rpm banden maat 185/50 14inch.
-
- Contacteer:
je moet even kijken op http://www.kroonolie.nl
daar kan je je auto invoeren
er is nu net een update gedaan en alle goede olie soorten moeten nu bij de goede auto's staan ...
dan zie je wel of het de goeie olie is die je hebt gehad
daar kan je je auto invoeren
er is nu net een update gedaan en alle goede olie soorten moeten nu bij de goede auto's staan ...
dan zie je wel of het de goeie olie is die je hebt gehad
-
Ik heb bij kroonolie het effe gecheckt en ze bevelen voor die jc5 bak van een kangoo deze aan,tevens voor de jc5 bak van de clio williams.
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... 331&m=desc
ze hebben mij van autogros deze aangesmeerd :
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... =89&m=desc
die eerste is synthetisch en die andere mineraal,mischien daarom dat
stroevere schakelen.ik ga maar is even terug en vragen warom ze mij
die andere (goedkopere?) olie hebben mee gegeven.
bedankt voor de hulp alvast allemaal.
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... 331&m=desc
ze hebben mij van autogros deze aangesmeerd :
http://www.kroon-oil.com/nl/producten/p ... =89&m=desc
die eerste is synthetisch en die andere mineraal,mischien daarom dat
stroevere schakelen.ik ga maar is even terug en vragen warom ze mij
die andere (goedkopere?) olie hebben mee gegeven.
bedankt voor de hulp alvast allemaal.