Ellen's R5GTT (verkocht!)

Vertel hier alles over je project.
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Ellen heeft een poos een seat ibiza cupra gereden, en toen eens in het 5'je van mijn broertje gereden. (destijds de blauwe) en is toen besmet geraakt met het renault virus...

Ook al heeft de seat een 2 liter blokkie, hij legt het nog steeds af tegen een 5 turbootje, toch wel grappig als je weet wat de prijsverschillen zijn.

Bij aanschaf gelijk de oude stoelen eruit en recaro's erin, die we gedoneerd kregen van me broertje, aangezien hij toch sparco's had net als mij.
Daarna wat smoke knipperlichtjes om het geheel iets fraaier te maken..

Hier de ervoor foto's .

Hier zie je ook het renaultpark bij mijn ouders waar ook de auto van raymond(tyberium) mijn oude auto te zien is, en zijn oude blauwe 5..

[img]http://img50.imageshack.us/img50/8240/dcp42213xh.jpg[/img]

[img]http://img50.imageshack.us/img50/2792/dcp41979lt.jpg[/img]

Afbeelding

[img]http://img50.imageshack.us/img50/9669/dcp42006cp.jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Recaro stoeltjes inbouwen :

Afbeelding

[img]http://img178.imageshack.us/img178/7067/pat00190vf.jpg[/img]

Ook de grill was een tikkie saai, dus met ene juniorzaagje en een stukkie gaas wat we nog hadden kun je veel leuke dingen doen..

[img]http://img199.imageshack.us/img199/3570 ... 0421ev.jpg[/img]

Een paar speakertjes inbouwen bleek toch iets meer werk dan we dachten.
Bij openmaken van de deuren bleek er met een breekijzer of iets ontzettend achterlijks stuk gereedschap een groter gat gemaakt te zijn voor een enorme speaker...
Ik zou het niet zo hebben gemaakt, want hier verkloot je dus echt je deur mee...
Maar goed, ff'tjes de gaten bijwerken, en me pa die handig is met metaal effe weer ene leuk plaatje erin om de speaker weer te monteren..

[img]http://img175.imageshack.us/img175/2068/pat00217ao.jpg[/img]

Beetje muziek erin vinden de dames altijd wel prettig

[img]http://img199.imageshack.us/img199/9438/pat00205fd.jpg[/img]

De carosserie was in een niet te denderende staat, dus ook dan moest na een harde winter eens goed onder handen genomen worden, net als de onderkant van de auto..
Dit betekent dus veel schuren, en tectileren etc...

Proefje gemaakt met de motorkap, en dit beviel zo goed, dan de rest ook maar doen.

[img]http://img199.imageshack.us/img199/5866 ... 0364pl.jpg[/img]

[img]http://img175.imageshack.us/img175/3189 ... 0330vc.jpg[/img]

[img]http://img199.imageshack.us/img199/6018 ... 0341df.jpg[/img]

[img]http://img199.imageshack.us/img199/6137 ... 0315sk.jpg[/img]

[img]http://img175.imageshack.us/img175/7088 ... 0328lu.jpg[/img]

[img]http://img175.imageshack.us/img175/5383 ... 0358td.jpg[/img]

[img]http://img178.imageshack.us/img178/9516 ... 0379qy.jpg[/img]

Nu alles weer netjes onder handen was genomen was het tijd om de lak van de sideskirts te vernieuwen, aangezien deze slecht was gespoten.

En ach, iedereen kan het als je maar durft.

Ff met een kleurstaaltje getest bij de AST en een beetje primer erbij.
En dan maar proberen.

Als eerste moesten die rotdingen eraf, en tjah overal zat zwarte kit tussen, wat een drama, maar goed...
Na alles uitgeboord te hebben, want natuurlijk was alles gepompnageld, en de lijm overal tussen weg gepeuterd te hebben konden we gaan beginnen.

Goede kit gehaald en alles weer netjes gemonteerd.
Schuren schuren schuren, primeren en lakken...

Zie de foto's
Deze spreken voor zich.. ( en ja, veel lijmtangen ) :smoke:

[img]http://img199.imageshack.us/img199/5708 ... 0432oy.jpg[/img]

Lijmen van de sideskirts.

[img]http://img199.imageshack.us/img199/4654 ... 0449ub.jpg[/img]

Primeren van het zooitje, zowel links als rechts, zal de foto's besparen

[img]http://img175.imageshack.us/img175/8610 ... 0476xc.jpg[/img]

[img]http://img525.imageshack.us/img525/8018 ... 0535sf.jpg[/img]

Beetje kranten erbij en de garage van pap's en mam's waar al veel renaults onder handen zijn genomen bied uitkomst.

En zowaar het resultaat..
In werkelijkheid is het natuurlijk wel effe iets meer werk, maar goed...lijkt me duidelijk

[img]http://img178.imageshack.us/img178/8203 ... 0497iy.jpg[/img]

Vrouwlief maakt haar auto vast schoon, en in de was...
Vrouw in werkpak is toch wel leuk om te zien.

[img]http://img178.imageshack.us/img178/6780 ... 0464ln.jpg[/img]

Het resultata mag er zijn, we hebben vandaag een proefritje gemaakt en alles is weer eens goed voor elkaar..maar goed blijft renault, ene heb je weer heel, het andere gaat weer stuk..

Zo was vorige week de startmotor stuk en de brandstofpomp werkte niet..
Aangezien we net weer alles in elkaar hadden gezet kon alles er weer af, want die auto was zo gruwelijk laag en stug, was geeneens een garage krik onder te krijgen.

Dus dan maar weer de bumper eraf, een renault krikkie eronder, dan zijkanten ook met 2 krikken, een garage krik eronder en patrick kan onder de auto...

Heel gemartel om dat rotding eraf te krijgen, voor dat hitteschild is een klotewerkje.
Zitten er ook nog sidepipes onder dus bij de brandstofpomp was ook niet goed bij te komen.

Hier hadden ze ook nog eens beschermingsplaten voor gemaakt die ik moest verwijderen.

Maar goed de startmotor verwijdert, wat ik al vreesde was een feit, iets wat je dus niet kunt zien van de buiten kant..
De ene keer deed hij het wel de andere keer niet, bij metingen alles goed, dus tja dan mot ie eraf..

En dit was er aan de hand

Je hebt 2 dikke draden, de een in de kabelbos, de andere naar de accu en een stuurdraadje...

Die andere is eigenlijk een interne verbinding, als je de foto ziet begrijp je wat ik bedoel..

[img]http://img525.imageshack.us/img525/3299 ... 0610xv.jpg[/img]

Gelukkig had ik nog een stuk of 4 startmotoren liggen dus, dan maar ff vervangen..

Na veel gemartel gelukt..
Gelijk ff het relais vervangen van de brandstofpomp en het relais in de ruimte van de krik, en eindelijk deed de pomp het ook weer..

Testritje gemaakt, met de meter op het relais, en deze bleef netjes sturen dus weer opgelost..

Hij staat weer voor de deur, maar goed op de terugweg was de zekering van de knipperlichten erdoor gegaan, hier zit nog een sluiting in....

Er volgen nog meer foto's ...
Laatst gewijzigd door BlackEagle op di 14 aug 2007 8:25, 5 keer totaal gewijzigd.
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

[img]http://img197.imageshack.us/img197/479/photo00641fl.jpg[/img]

Leuk leuk...
Vooral die sidepipes, gruwelijk wat knallen...

[img]http://img526.imageshack.us/img526/9457 ... 0650tx.jpg[/img]


En natuurlijk een dumpvalve, in 1999 had ik zo'n ding al en was het nog redelijk onbekend, tegenwoordig rijd alles met een turbo met een dumpvalve..

Gelijk ff een aangepaste intercooler erin, je kent het wel strapje erom, klepje vast.
Bleedvalve ertussen, en de 0,9 bar moet voldoende zijn...

Open air green filtertje ertussen voor dat lekkere aanzuig geluid...
Geen demping van voor tot achter dus iets gas in trappen en je hoort de turbo direct oppakken.

Ook is de gehele pijp van behoorlijke dikke kwaliteit, dus altijd lekkerrr

[img]http://img526.imageshack.us/img526/6447 ... 0633cd.jpg[/img]

Ook gelijk ff met spuiten de achterste plaat wit gemaakt, deze was zwart namelijk en van metaal, vind dat witte toch net iets meer afmaakt..

[img]http://img197.imageshack.us/img197/7482 ... 0671ad.jpg[/img]

[img]http://img188.imageshack.us/img188/848/photo00683zl.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

volgens mij heb ik haar al 2x gespot in nijverdal(ik rijd in een blauwe 19 16v), hier zelfs gemeld, er zitten rode gordels in of niet? ding ziet er echt strak uit!

groeten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

lekkere GT :worship:
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

kool schreef:volgens mij heb ik haar al 2x gespot in nijverdal(ik rijd in een blauwe 19 16v), hier zelfs gemeld, er zitten rode gordels in of niet? ding ziet er echt strak uit!

groeten
correct, dat is der...

Hij wordt (nu wel) goed onderhouden indeed, alhoewel die ook eens stil heeft gestaan in nijverdal...tjah startmotortje :lol:
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

EDIT: ervoor foto's bijgeplaatst

We gaan vandaag misschien nog ff een filmpje maken om een indruk te maken hoe het renaultje klinkt en eruitziet op video..

Zodra deze klaar is zetten we er wel een linkje neer..
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Bekend, strak 5je!

Had destijds 18 inch velgen... Of was het 17?(Y)

Heb je ook wat fotos van die zwarte 5?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Idd bekende 5 dit.

Netjes aangepakt allemaal (Y)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Chris schreef:Bekend, strak 5je!

Had destijds 18 inch velgen... Of was het 17?(Y)
Klopt stond in de omgeving R'dam te koop voor 6000 geloof ik met 17"OZ F1 wielen eronder en donkere ramen, leuke GT :wink:
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Chris schreef:Bekend, strak 5je!

Had destijds 18 inch velgen... Of was het 17?(Y)

Heb je ook wat fotos van die zwarte 5?
FF zoeken op tyberium, die heeft hem nu..(zwart/geel)
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

he bekende 5!!! ook een aardige reis gemaakt die auto, Spijkenisse, Middelharnis, toen effe kwijt geweest :D en nu is die bij jou. Leuke wagen hoor (Y)
Heerlijk weer een franse auto
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

APK Keuring afgekeurd

Punten :

Stadslicht rechtsvoor defect. draad afgebroken, gefixt
Ruitensproeier werkt niet. Pompje defect en draad defect, gefixt
Claxon werkte niet. Defect, vervangen, en gefixt
Achteruitrijlicht functioneerd niet. Zat geen lampje in....handig...gefixt
Wiellager rechtsvoor vervangen, nog doen...

Iemand ervaring hiermee om zelf te doen, of beter laten doen....
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Zelf doen natuurlijk.
Je hebt alleen een beetje spierkracht nodig.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

met je fusee en nieuwe wiel lager ff naar de dichts bijzijnde garage. die perst hem er meestal wel gratis in voor je
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

achter uitrij licht hoe je voor de apk niet te hebben ( auto is daar te oud voor)..
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Dan zou ik het lampje er weer uithalen (0) :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

peter5GTTurbo schreef:Zelf doen natuurlijk.
Je hebt alleen een beetje spierkracht nodig.
haha
Wel met 2 handen knijpen :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

turbo5 schreef:achter uitrij licht hoe je voor de apk niet te hebben ( auto is daar te oud voor)..
Maar als het erop staat moet het wel functioneren?
In mijn 5 heb ik geen achteruit rijlicht zitten, nog nooit wat gehad..
Heb me wel is laten vertellen als je er wel 1 hebt dan moet het wel werken.. :~
maarja die Belgische keuring......... :gun:
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Zo hijs door de keuring

Het lager kregen we er met geen mogelijkheid uit, dus dit maar laten doen, viel opzich nog mee..

86 eurie exclusief lager, had ik zelf al ff gehaald...

Hij kan er weer een jaartje tegenaan
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Hoe gaat het met de GT?

Ik vond nog een archieffoto:

[img]http://www.5gt.nl/images/ca2afbc96f23fb ... e1-532.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

17 inch? :worship:
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Het gaat nog steeds goed met het autootje, vindt om eerlijk te zijn de velgjes die er nu onderzitten iets leuker...

Waarschijnlijk gaat na de vakantie de witte in de verkoop, aangezien ik nog steeds moet beginnen met de grijze, en waarschijnlijk komt de zwart/gele weer voor de witte in de plaats komen...

Zitten nog te dubben om dan het uitlaatsysteem en de velgen onder de zwart/gele te zetten..

we zien nog wel :smoke:

17 inch ? lijkt me niet, zitten nu ook 15 inch onder, en die zijn volgens mij gelijk aan wat er nu op zit..

wel leuke foto :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die velgen op de foto hierboven zijn zeker wel 16 of 17 inch. Geen 15 in ieder geval.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

was 100 % 17 inch ......auto was toen in bezit van een typische HONDA rijder ......en werd nogal eens gebruikt voor de sprint :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Sprinten op 17 inch... (S)
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Het is alweer een poosje geleden, maar nu heeft de witte turbo ook echte probleempjes.

Naar een keer goed op de staart te hebben getrapt kwam er olie onder de auto weg.

Hij lekte al iets langer, maar dat kwam uit de wisselbak, die ook gaar begint te worden.

Ik heb het idee dat door de druk de olie via de pijlstok eruit is gekomen, maar goed, toch het zekere voor het onzekere nemen, en toch maar even goed onder handen nemen.

Aangezien hij toch een keer een beurtje moet, neem ik dat gelijk mee.

De wisselbak ga ik vervangen, en dat betekent idd dat het zooitje eruit moet.

Dan de oliezooi een beetje opruimen en alles weer in elkaar zetten.

Hier komen natuurlijk weer wat foto's van..

Maandag maar starten, aangezien ik nog wat weken vakantie heb totdat ik aan me nieuwe baan begin, zou ik toch wat moeten doen...

Helemaal geen auto is toch altijd lastig :(

ps : klein detail, zat een leuke afdekplaat van metaal ter afscherming voor de achterbumper, aangezien de vorige eigenaar hier een groot gat in had gezaagd..

Deze verloren op de autoweg, gelukkig nix gebeurd, maar ja, plaat wel weg...ook nog weer iets om op te verzinnen 8)
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

De foto's tot nu toe :


De standaard dingen ontmantelen :

[img]http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/13/t_IMG0441m_3a7bf62.jpg[/img]

motorkap,voorbumper, alle koelslangen en olieslangen, elektrische bedrading, ( ook de aardingspunten en de bedrading van de startmotor niet vergeten ) en de uitlaat, en de auto op bokken plaatsen om er goed bij te kunnen

[img]http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/13/t_IMG0442m_5fcb2db.jpg[/img]


losnemen van de voorvelgen,remklauwen en veerpoten, de stab.stang tussen blok en bak losnemen, en de stangetjes aan de zijkant van brug naar carosserie, en moer losdraaien van de stuurinrichting

[img]http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/13/t_IMG0445m_40c5f7b.jpg[/img]

plaatsen van een karretje onder het subframe,losnemen van de 4 bouten van het subframe, takeltje bevestigen aan de voorzijde van de auto, en de auto over het blok tillen

[img]http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/13/t_IMG0446m_c8632bd.jpg[/img]

[img]http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/13/t_IMG0448m_09c4cf6.jpg[/img]

En zo heb je een motorblok met wisselbak gedemonteerd

[img]http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/13/t_IMG0456m_7d7eb48.jpg[/img]

Motorblok aan de kant schuiven, en de carosserie weer laten zakken. Balk plaatsen onder de frontbalk en een krik eronder, en je kunt hem aan de kant schuiven.

Dan een werkje, waar ik eigenlijk te lang mee heb zitten klooien, aangezien er een stukje spie bleef zitten wat ik in eerste instantie niet had gemerkt, aandrijfasje verwijderen.

[img]http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/13/t_IMG0457m_39a6242.jpg[/img]

Met een beetje benzine de overtollige laag olie verwijderen, en de voorste steun losmaken, startmotor verwijderen en de bouten losdraaien van de bak

[img]http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/13/t_IMG0458m_81ce393.jpg[/img]

Takeltje bevestigen aan de 2 takelogen van de motor, en rustig de motor opzij schuiven, en de wisselbak is los..

[img]http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/13/t_IMG0461m_480764c.jpg[/img]

Nu nog ff w8en tot me pa wakker is vanuit de nachtploeg, dan de andere wisselbak uit de schuur halen, de in de olie hangende aandrijfas losnemen, en de nieuwe bak bevestigen..

Alles dan plaatsen, en morgen de vloeistoffen, en nieuwe bougies, en oliefiltertje ophalen.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Schiet lekker op .......maar je eigen project ligt ff stil :p
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

valt mee, andere projekt wordt met iemand anders gedaan, alleen heb ie nog geen tijd, maar ik heb er nog geen haast bij dus :smoke:

En deze moet weer lopen, woon werkverkeer :wink:

Inmiddels het blok er al weer inhangen, alles weer monteren.



Alleen 2 bouten kwijt van de stang die de bak met blok verbind onder... :@

[img]http://img03.picoodle.com/img/img03/7/2/14/t_IMG0469m_6c292c9.jpg[/img]


Dat wordt effe zoeken morgen.
Tevens spullen ophalen bij Ome brezan, en dan moet hij als het goed is weer beter lopen.

Schakelen is zowieso al beter zo, ff droogtest..

Achteruit en de 1 weer prima, en van 2 naar 3 ook weer beter.
Wat een "nieuwe" bak en nieuw schakelmechaniek al wel weer nie doet..

Ook de uitlaat maar eens grondig afgeschuurd..

[img]http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/14/t_IMG0465m_1f2ed9e.jpg[/img]

Zag wel tot mijn schrik een paar druppels olie onder de bak hangen...Naja als ie maar nie zoveel lekt als die andere bak, want bij demonteren zat er nog geen eierdopje olie meer in :~
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Inmiddels alles weer in elkaar gezet en alle vloeistoffen weer gevuld.

Moet zeggen, ziet er weer piekfijn uit...

Enigste nadeel, de onderste steun ( tussen wisselbak en blok ) is het draad kapot, alles afgezocht naar bouten, snapte er niets van..

Toen op de oude bak een bout ingedraaid, deze pastte wel...

Dat wordt dus tappen, iemand ervaring erin die hij/zij wil delen ?

Morgen nog even meters weer plaatsen, en ff uitzoeken waarom de turbodruk meter weer niet doet..

Slangetje op de nieuwe meter geplaatst, en ook op de oude keer geprobeerd..Niets te zien..

Deze zit toch bovenop de carberateur aan de linkerkant ?

Tevens bijna alle relais moeten vervangen, wat is dat toch ook een drama met renault dat alles via die relais lopen en dat ze die aan de voorkant plaatsen...

Misschien dat ik de kabels wel ga verlengen en ze bij de accu ga plaatsen..

Ene keer werkt alles, dan weer niet... :@

Groot licht zou niet werken, tevens claxon niet, carb koeler via schakelaar en fan via schakelaar..
Als je die schakelde hoorde je ze ff brommen, en nix....

Nog maar keer de aansluitingen nagelopen, en eigenlijk nix gewijzigd, en toen deed alles wel weer...

Blijf vaag, maar ja...je kunt nie zonder..

Starten ging prima, hij starte sneller dan dat de senseo was met de koffie..haha

Alle vloeistoffen bleven waar ze moesten zijn ipv op de grond..
Zal morgen wel weer ff een kiekje maken.

Tevens ff de bumperlampen eraf, deze zaten vol met water..
Deze gaan nu meedraaien in de vaatwasser :lol:

Morgen weer doodleuk monteren met een beetje kit erachter :wink:

weet iemand nog waar ik een stuk plaatstaal kan kopen ?
Wil de achterbumper weer strakmaken, omdat we deze zijn verloren.

En wil iets van bescherming maken voor bij de voorkant..Zit allemaal te dicht bij de grond, daarom is de wisselbak ook overleden :p

Ik weet het, veel vragen.....verw8 dan ook veel antwoorden :lol:
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

BlackEagle schreef:Enigste nadeel, de onderste steun ( tussen wisselbak en blok ) is het draad kapot, alles afgezocht naar bouten, snapte er niets van..

Dat wordt dus tappen, iemand ervaring erin die hij/zij wil delen ?

Morgen nog even meters weer plaatsen, en ff uitzoeken waarom de turbodruk meter weer niet doet..
Slangetje op de nieuwe meter geplaatst, en ook op de oude keer geprobeerd..Niets te zien..

Deze zit toch bovenop de carberateur aan de linkerkant ?

Tevens bijna alle relais moeten vervangen, wat is dat toch ook een drama met ******* dat alles via die relais lopen en dat ze die aan de voorkant plaatsen...

Misschien dat ik de kabels wel ga verlengen en ze bij de accu ga plaatsen..

Ene keer werkt alles, dan weer niet... :@ Groot licht zou niet werken, tevens claxon niet, carb koeler via schakelaar en fan via schakelaar..
Als je die schakelde hoorde je ze ff brommen, en nix....

Nog maar keer de aansluitingen nagelopen, en eigenlijk nix gewijzigd, en toen deed alles wel weer...
Blijf vaag, maar ja...je kunt nie zonder..


Tevens ff de bumperlampen eraf, deze zaten vol met water..Deze gaan nu meedraaien in de vaatwasser :lol:

Morgen weer doodleuk monteren met een beetje kit erachter :wink:

weet iemand nog waar ik een stuk plaatstaal kan kopen ?
Wil de achterbumper weer strakmaken, omdat we deze zijn verloren.
En wil iets van bescherming maken voor bij de voorkant..Zit allemaal te dicht bij de grond, daarom is de wisselbak ook overleden :p
gokje: een Renault? :)
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

oja, antwoorden: inruilen! :p voor iets met een propellor of ster op de grille :pompom:
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

canonballman schreef:oja, antwoorden: inruilen! :p voor iets met een propellor of ster op de grille :pompom:
neuh...Blijft een leuke funbak...

En strax auto v/d zaak, dus geen onoverkomelijke problemen...

Maar goed, antwoorden hier is dus niet iets wat ik kan verw8en..
Dan maar tapje halen
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Inmiddels even langs de vrienden van rekos gereden, hier konden we een tapje lenen, dus gat even iets groter gemaakt, en alles weer voor elkaar..

Zonder kosten..

Dat is nog eens service ..

[img]http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/16/t_IMG0483m_7b59f11.jpg[/img]

Inmiddels hele motorruimte weer gevuld met de nodige slangen en vloeistoffen..

[img]http://img03.picoodle.com/img/img03/7/2/16/t_IMG0482m_cbbbb86.jpg[/img]

En het laatste opgehaald, de bougies...Tis een kostenpost, maar goed, dan ook alles wel goed doen :smoke:

[img]http://img03.picoodle.com/img/img03/7/2/16/t_IMG0485m_9f80037.jpg[/img]

Nog even langs de plaatselijke ijzerboer geweest (heima) en een leuk stukkie traanplaat kunnen ritselen voor weinig (15) ter vervanging van de plaat die we waren verloren :~

[img]http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/16/t_IMG0481m_eb1461d.jpg[/img]

Effe de meters weer nakijken, want de turbodrukmeter werkt om een of andere vage manier niet, en watertemp meter en olietemp meter inbouwen, dan zou alles weer moeten werken..

Zal kijken of ik morgen een filmpje kan maken, altijd leuk, die sidepipes roeleren :bang:
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Na 2 jaar trouwe dienst is de turbo verkocht..

Na amper 1 dag op marktplaats en speurders was hij al verkocht...

Omdat we nog bezig zijn met het combat 16v autootje, en het toch blijft kriebelen is er toch weer een andere renault 5 in aantocht....

Meer infor volgt in een nieuw topic....

De auto is gekocht door een rijschoolhouder in Assen, heeft veel in de clio cup gereden zo hij vertelde, kon zich alleen niet aanmelden hiero, omdat hij geen bevestigingsmail kreeg...

Misschien dat een van de beheerders hier eens een blik op kan werpen...
Gesloten