Reserveer 29 en 30 april alvast in je agenda!
In dat weekend is er namelijk het RTC Ringweekend 2006. En het belooft een superweekend te worden.
Wat gaan we doen?
We vertrekken op zaterdag vanuit Venlo richting de Nürburgring. Om optimaal van de mooie omgeving te genieten, is voor de heenreis een toertocht uitgezet. De toertocht voert ons geleidelijk steeds bergachtiger gebied in, om te eindigen in de Eifel, bij de ingang van de Nordschleife. Halverwege de rit is er gelegenheid om een hapje te eten in het mooie Ruhrdal. In totaal is de toertocht zon 240 km lang en duurt de rit ongeveer 4,5 uur.
Eenmaal bij de Ring aangekomen is er alle gelegenheid om bij de toegang van de Nordschleife te kijken en eventueel zelf één of meerdere rondjes te gaan rijden. Als autoliefhebber kom je hier zeker aan je trekken, op de parkeerplaats is het een komen en gaan van exotische autos gecombineerd met optimaal geprepareerde circuitautos.
Voor het avondeten kunnen we kiezen uit de vele restaurantjes die de omgeving rijk is. Een aanrader is Pistenklause in Nürburg. De atmosfeer daar ademt motorsport en is dus een perfecte plek om na te genieten van deze dag.
Na de overnachting hebben we dan de hele zondag om aan de baan te kijken en zelf te rijden, waarna iedereen op eigen gelegenheid weer terug gaat.
[img]http://www.nuerburgring.de/typo3temp/pi ... 5b4dd6.jpg[/img]
De huishoudelijke punten:
Overnachting
De overnachtingsmogelijkheid is afhankelijk van het aantal deelnemers. Bij een klein aantal deelnemers kunnen we een aantal huisjes op een in de buurt gelegen vakantiepark reserveren. Gezien de wat lage nachttemperaturen in de Eifel, is dat een comfortabele optie. De andere mogelijkheid is namelijk om te kamperen op de camping naast de Nürburgring. Dit houdt wel in dat je zelf kampeerspullen mee zult moeten nemen. Hou daarbij rekening met de lage nachttemperaturen. Geef bij je opgave op wat je voorkeur heeft. De meeste stemmen gelden.
Vertrek
McDonalds Venlo Europaplein
11.00 uur
We starten met een paar minuten tussentijd.
Toeristenritten op de Nürburgring
Je kan voor 16,- zelf een rondje op de Nordschleife rijden. Houdt met een aantal punten rekening. De Nordschleife is een openbare tolweg met éénrichtingsverkeer, waar dezelfde verkeersregels gelden als op de normale Autobahn. Je auto moet dus APK-gekeurd zijn, ook het geluidsniveau kan gemeten worden. Rechts inhalen is ten strengste verboden, evenals te weinig afstand houden. De snelheidsverschillen zijn enorm: er rijden touringcars en Ferraris door elkaar heen. Een rondje zelf rijden betekent dus heel veel in je spiegel kijken. En wordt vooral niet overmoedig, de Nordschleife is één van de meest uitdagende en gevaarlijkste circuits ter wereld. Het baanverloop is vaak onduidelijk, het asfalt hobbelig en de vangrails dichtbij. Je bent zelf aansprakelijk voor toegebrachte schade aan anderen en de vangrails. Dit geldt ook voor het geval je auto onverhoopt olie, etc. mocht lekken. Zorg dus dat je auto in topconditie is.
Maar, als je je eigen grenzen en beperkingen kent en respecteert, is de Nordschleife een absolute aanrader.
Kosten
Houdt rekening met de volgende kosten:
Overnachting (afhankelijk van huisje/camping)
Maaltijden
Benzine
Reisverzekering
Toegang Nordschleife ( 16,- per rondje)
Inschrijving
In verband met de reservering van de huisjes/camping is het noodzakelijk dat je je snel opgeeft. De inschrijvingstermijn sluit op 26 februari. Houdt er rekening mee dat je opgave bindend is. Mocht je toch niet meegaan, dan zul je wel de kosten voor het huisje moeten voldoen.
Je mag meedoen aan de toertocht als je betalend RTC-lid bent. Per lid mag 1 introducee mee.
Hoe kun je je opgeven? Stuur een [img]http://www.renault-tuning.com/templates/RTC/images/lang_english/icon_pm.gif[/img] naar mij, dan zal ik de opkomstlijst bijwerken.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je natuurlijk PM-en, of ze stellen in het chat-topic.
Tot ziens in het Ringweekend!
Martijn
Links:
Nürburgring.de
Nürburgring.nl
Veiligheidsinstructies
"Aan de moderators wordt verzocht elk commentaar hier te verwijderen en te kopiëren naar het Chattopic"
RTC Ringweekend 2006: Opkomstlijst part 2
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Opkomstlijst
Naam, aantal personen, huisje/camping
- Steven Elffers, 2,huisje
- Paul van Rooij, 2, huisje
- Riël Notermans, ?, ?
- Frank Maat, 2, -
- Martijn R******r, 2, huisje
- Rob, 2, huisje
- Martijn de Haas, 2, huisje
- Tom Hofkens, 2, huisje
- Chris Heemskerk, 2, -
- Ivo Achthoven, ?, ?
- Gerald Bennink, 2, -
- Ralf, 2, huisje
- Martijn Brouwer, 2, -
Teller: 26 personen
De opkomstlijst is bijgewerkt t/m 24 februari. Als er achter jouw naam nog een vraagteken staat, wil je de ontbrekende gegevens dan z.s.m. aan mij doorgeven via PM?
- Riël Notermans, ?, ?
- Frank Maat, 2, -
- Rob, 2, huisje
- Tom Hofkens, 2, huisje
- Chris Heemskerk, 2, -
- Ivo Achthoven, ?, ?
- Gerald Bennink, 2, -
- Ralf, 2, huisje
- Martijn Brouwer, 2, -
Teller: 26 personen

De opkomstlijst is bijgewerkt t/m 24 februari. Als er achter jouw naam nog een vraagteken staat, wil je de ontbrekende gegevens dan z.s.m. aan mij doorgeven via PM?

Laatst gewijzigd door Martijn op vr 24 feb 2006 11:54, 12 keer totaal gewijzigd.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
geef ik em nog ff een uppert 
laatste dag dat je kan inschrijven!!!

laatste dag dat je kan inschrijven!!!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Opkomstlijst
- Riël Notermans, ?, ?
- Frank Maat, 2, -
- Martijn R*******r, 2, huisje
- Rob, 2, huisje
- Tom Hofkens, 2, huisje
- Chris Heemskerk, 2, -
- Ivo Achthoven, ?, ?
- Gerald Bennink, 2, -
- Ralf, 2, huisje
- Martijn Brouwer, 2, -
- Dennis en Wilma, 2, hotel
Teller: 28 personen
De opkomstlijst is bijgewerkt t/m 26 februari. Als er achter jouw naam nog een vraagteken staat, wil je de ontbrekende gegevens dan z.s.m. aan mij doorgeven via PM?
- Riël Notermans, ?, ?
- Frank Maat, 2, -
- Martijn R*******r, 2, huisje
- Rob, 2, huisje
- Tom Hofkens, 2, huisje
- Chris Heemskerk, 2, -
- Ivo Achthoven, ?, ?
- Gerald Bennink, 2, -
- Ralf, 2, huisje
- Martijn Brouwer, 2, -
Teller: 28 personen

De opkomstlijst is bijgewerkt t/m 26 februari. Als er achter jouw naam nog een vraagteken staat, wil je de ontbrekende gegevens dan z.s.m. aan mij doorgeven via PM?

-
- Car: Clio IV 1.5dci Dyn.
Opkomstlijst
- Riël Notermans, ?, ?
- Frank Maat, 2, -
- Rob, 2, huisje
- Tom Hofkens, 2, huisje
- Chris Heemskerk, 2, -
- Ivo Achthoven, ?, ?
- Gerald Bennink, 2, -
- Ralf, 2, huisje
- Martijn Brouwer, 2, -
- Maarten Minkjan, 2, hotel/huisje => 2e persoon is nog niet helemaal zeker (vanwege regelen op het werk), hoor ik deze week.
Teller: 30 personen
- Riël Notermans, ?, ?
- Frank Maat, 2, -
- Rob, 2, huisje
- Tom Hofkens, 2, huisje
- Chris Heemskerk, 2, -
- Ivo Achthoven, ?, ?
- Gerald Bennink, 2, -
- Ralf, 2, huisje
- Martijn Brouwer, 2, -
- Maarten Minkjan, 2, hotel/huisje => 2e persoon is nog niet helemaal zeker (vanwege regelen op het werk), hoor ik deze week.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En weer twee erbij, super.
Klein verzoekje: aanmelding graag via PM.
Klein verzoekje: aanmelding graag via PM.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
-
- Car: Clio IV 1.5dci Dyn.
Oeps, overheen gelezen.... 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En de inschrijving is gesloten.
Ik ga vandaag proberen informatie bij het park en wat hotels te krijgen. Zodra ik dat heb horen jullie meer.
Ik ga vandaag proberen informatie bij het park en wat hotels te krijgen. Zodra ik dat heb horen jullie meer.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Net telefoon uit Duitsland gehad:
Hotel Zur Burg rekent voor een 2-persoonskamer, inclusief ontbijt
37,50 per persoon per nacht.
Ter vergelijking: de Peugeot GTI-club betaalt 23 euro per nacht voor een 6-persoonshuisje. In dat park hebben zij goede connecties, ze komen er al jaren. En ze blijven 2 nachten, wat ook scheelt. De Centerparks in de buurt van de Ring rekent voor een 6-persoonshuisje 329 euro, voor 2 nachten, dus 27 euro p.p.p.n.
Ofwel: tenzij er iemand echt een bezwaar heeft, lijkt het hotel mij een goede optie. Ze hebben de 15 kamers nog beschikbaar, maar ik moet wel snel reageren.
Hotelinformatie: het hotel ligt midden in Nürburg. Vanuit enkele kamers is er zelfs uitzicht op de Ring. Het ontbijt bestaat uit een ontbijtbuffet. In het aanwezige café schenken ze prima halve-liters
http://www.nuerburgring-hotel.de/
Reacties graag hier.
Hotel Zur Burg rekent voor een 2-persoonskamer, inclusief ontbijt

Ter vergelijking: de Peugeot GTI-club betaalt 23 euro per nacht voor een 6-persoonshuisje. In dat park hebben zij goede connecties, ze komen er al jaren. En ze blijven 2 nachten, wat ook scheelt. De Centerparks in de buurt van de Ring rekent voor een 6-persoonshuisje 329 euro, voor 2 nachten, dus 27 euro p.p.p.n.
Ofwel: tenzij er iemand echt een bezwaar heeft, lijkt het hotel mij een goede optie. Ze hebben de 15 kamers nog beschikbaar, maar ik moet wel snel reageren.
Hotelinformatie: het hotel ligt midden in Nürburg. Vanuit enkele kamers is er zelfs uitzicht op de Ring. Het ontbijt bestaat uit een ontbijtbuffet. In het aanwezige café schenken ze prima halve-liters

http://www.nuerburgring-hotel.de/
Reacties graag hier.
-
Martijn *Baccara* schreef:Reacties graag hier.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat deed ik toch 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tot nu toe hebben er best veel deelnemers gereageerd en heb ik eigenlijk niemand gehoord die het niet met de keuze voor het hotel eens was.
Zal ik dan zometeen de reservering maar bevestigen? Dan worden het dus 15 kamers, voor 30 personen. Vanaf dat moment is je inschrijving dus definitief! Het lijkt me daarom zinvol, dat de deelnemers binnen 2 weken het bedrag voor de overnachting overmaken op de rekening van de club. Dit zal ik met de penningmeester overleggen en de details hier posten.
@Wilma: PM
Zal ik dan zometeen de reservering maar bevestigen? Dan worden het dus 15 kamers, voor 30 personen. Vanaf dat moment is je inschrijving dus definitief! Het lijkt me daarom zinvol, dat de deelnemers binnen 2 weken het bedrag voor de overnachting overmaken op de rekening van de club. Dit zal ik met de penningmeester overleggen en de details hier posten.
@Wilma: PM
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Opkomstlijst
- Riël Notermans, ?, ?
- Frank Maat, 2, -
- Martijn R******r, 2, huisje betaald
- Rob, 2, huisje
- Tom Hofkens, 2, huisje
- Chris Heemskerk, 2, - betaald
- Ivo Achthoven, ?, ?
- Gerald Bennink, 2, -
- Ralf, 2, huisje
- Martijn Brouwer, 2, -
- Dennis en Wilma, 2, hotel betaald
- Maarten Minkjan, 2, hotel/huisje
-----------------------------------------
Ik heb net de reserveringsbevestiging van het hotel gehad. De kosten zijn 72,- per kamer. Omdat de RTC (en ik) geen financiële risico's hiermee willen lopen, is het de bedoeling dat er vooraf betaald wordt.
Maak daarom zo snel mogelijk, maar voor 17 maart 72 euro over naar:
Bankrekeningnummer 38.71.03.546
t.n.v. Renault Tuning Club
Brunssum
onder vermelding van je volledige naam. Ook graag een PM naar mij dat je betaling onderweg is. Ik zal dat dan in dit topic bijhouden.
Als je betaling niet (op tijd) gedaan is, kan je dus niet meedoen aan de toertocht. Mocht je na de 17e alsnog besluiten om niet mee te gaan, dan wordt er geen geld teruggestort. De hotelreservering moet immers wel betaald worden.
Voor vragen: chattopic of PM.
- Riël Notermans, ?, ?
- Frank Maat, 2, -
- Rob, 2, huisje
- Tom Hofkens, 2, huisje
- Ivo Achthoven, ?, ?
- Gerald Bennink, 2, -
- Ralf, 2, huisje
- Martijn Brouwer, 2, -
- Maarten Minkjan, 2, hotel/huisje
Ik heb net de reserveringsbevestiging van het hotel gehad. De kosten zijn 72,- per kamer. Omdat de RTC (en ik) geen financiële risico's hiermee willen lopen, is het de bedoeling dat er vooraf betaald wordt.
Maak daarom zo snel mogelijk, maar voor 17 maart 72 euro over naar:
Bankrekeningnummer 38.71.03.546
t.n.v. Renault Tuning Club
Brunssum
onder vermelding van je volledige naam. Ook graag een PM naar mij dat je betaling onderweg is. Ik zal dat dan in dit topic bijhouden.
Als je betaling niet (op tijd) gedaan is, kan je dus niet meedoen aan de toertocht. Mocht je na de 17e alsnog besluiten om niet mee te gaan, dan wordt er geen geld teruggestort. De hotelreservering moet immers wel betaald worden.
Wat n kneuzen 
Gaat er niemand op de camping liggen? Zonde geld zo'n huisje. Rij ik liever 2 rondjes extra

Gaat er niemand op de camping liggen? Zonde geld zo'n huisje. Rij ik liever 2 rondjes extra

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Opkomstlijst
- Steven Elffers, 2,huisje betaald
- Paul van Rooij, 2, huisje betaald
- Joost, 1, hotel betaald
- Rob, 2, huisje betaald
- Martijn de Haas, 2, huisje betaald
- Tom Hofkens, 2, huisje betaald
- Ivo Achthoven, ?, ? betaald
- Gerald Bennink, 2, - betaald
- Suus, 2, huisje betaald
- Martijn Brouwer, 2, - betaald
- Maarten Minkjan, 2, hotel/huisje betaald
- Saskia, 2, hotel betaald
- Marieke, 2, hotel betaald
Teller: 31 personen
Het is verstandig om voor dit weekend een reisverzekering af te sluiten. Heb je een Internationale Reis- en Kredietbrief, neem die dan ook zeker mee.
- Steven Elffers, 2,huisje betaald
- Paul van Rooij, 2, huisje betaald
- Joost, 1, hotel betaald
- Rob, 2, huisje betaald
- Martijn de Haas, 2, huisje betaald
- Tom Hofkens, 2, huisje betaald
- Ivo Achthoven, ?, ? betaald
- Gerald Bennink, 2, - betaald
- Suus, 2, huisje betaald
- Martijn Brouwer, 2, - betaald
- Maarten Minkjan, 2, hotel/huisje betaald
- Saskia, 2, hotel betaald
- Marieke, 2, hotel betaald
Teller: 31 personen

Laatst gewijzigd door Martijn op do 27 apr 2006 20:19, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nog 5 nachtjes slapen!
Het staat hierboven al, maar voor de duidelijkheid: we vertrekken vanaf de McDonalds Venlo Europaplein.
De bedoeling is dat iedereen met 3-5 minuten tussentijd start. Zo hoef je niet in een treintje te rijden. De eerste auto zal starten om 11.00 uur. Als iedereen om 10.45 uur aanwezig is, kunnen we op tijd starten.
De toertocht is zon 240 kilometer. Qua rijtijd moet je rekenen op zon 4,5 uur, zonder tussenstop. De tussenstop is na 140 kilometer in een dorpje in het Ruhrdal. Hier zijn aan het plein een Imbiss en een hotel-restaurant waar je wat kan eten en drinken.
De Nordschleife is vanaf 17.30 uur open, dus je hebt alle tijd om de tocht te rijden. De toertocht zal eindigen op de parkeerplaats van de Nordschleife. Vanaf daar is het nog zon 1000 meter naar het hotel.
Voor het avondeten mag je zelf een gelegenheid zoeken. In Nürburg zelf zijn een aantal restaurants, maar ook in Adenau (waar je tijdens de tocht doorheen komt) zijn goede restaurants/imbissen/pizzerias te vinden.
Op zondag is de baan van 8.00 uur tot 19.30 uur open. Voor deze dag is verder geen planning, na het ontbijt in het hotel kan je je eigen dag indelen.
Een 3-tal punten nog:
- Denk aan een reisverzekering (en een Reis- en kredietbrief);
- Ik zoek nog een starter die vanaf half twaalf de laatste autos wil starten. Zo kan ik op tijd bij een leuk fotopunt onderweg zijn;
- Neem vooral je camera mee. Langs de baan zijn genoeg leuke plaatsen om fotos te maken.
Adres: Hotel Zur Burg, Burgstraße 4, 53520 Nürburg, +49 26 91 75 75
Het staat hierboven al, maar voor de duidelijkheid: we vertrekken vanaf de McDonalds Venlo Europaplein.
De bedoeling is dat iedereen met 3-5 minuten tussentijd start. Zo hoef je niet in een treintje te rijden. De eerste auto zal starten om 11.00 uur. Als iedereen om 10.45 uur aanwezig is, kunnen we op tijd starten.
De toertocht is zon 240 kilometer. Qua rijtijd moet je rekenen op zon 4,5 uur, zonder tussenstop. De tussenstop is na 140 kilometer in een dorpje in het Ruhrdal. Hier zijn aan het plein een Imbiss en een hotel-restaurant waar je wat kan eten en drinken.
De Nordschleife is vanaf 17.30 uur open, dus je hebt alle tijd om de tocht te rijden. De toertocht zal eindigen op de parkeerplaats van de Nordschleife. Vanaf daar is het nog zon 1000 meter naar het hotel.
Voor het avondeten mag je zelf een gelegenheid zoeken. In Nürburg zelf zijn een aantal restaurants, maar ook in Adenau (waar je tijdens de tocht doorheen komt) zijn goede restaurants/imbissen/pizzerias te vinden.
Op zondag is de baan van 8.00 uur tot 19.30 uur open. Voor deze dag is verder geen planning, na het ontbijt in het hotel kan je je eigen dag indelen.
Een 3-tal punten nog:
- Denk aan een reisverzekering (en een Reis- en kredietbrief);
- Ik zoek nog een starter die vanaf half twaalf de laatste autos wil starten. Zo kan ik op tijd bij een leuk fotopunt onderweg zijn;
- Neem vooral je camera mee. Langs de baan zijn genoeg leuke plaatsen om fotos te maken.
Adres: Hotel Zur Burg, Burgstraße 4, 53520 Nürburg, +49 26 91 75 75