radio laguna II

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Natascha

Hallo,

Mooie forum site als je een renault hebt is deze zeeeer bruikbaar en handig.

Kan iemand mij vertellen welke radio's er nog meer op het display kunnen werken dan alleen de orginale.En wie er een evt. heeft behalve de dealer.Ik heb al wel gekeken op internet,maar dat is net allemaal te ver weg.

Gr Natascha
Patrick198

Interessante vraag.
Ik ben zelf ook al een tijdje aan 't denken hoe die dubbele DIN opening
wat blitser te kunnen vullen.
De originele doet wel alles wat hij moet, maar is wel een saai ding.
BTW mijn bediening aan 't stuur werkt zéér slecht, met veel kracht werkt het wel nog.
Merkwaardig, in de zomer doet hij het nog wel redelijk, in de winterperiode is het hopeloos, tenzij met veel trekkracht.
Iemand suggesties ?
Xabre
Car: 19 16V

zoek een winkeltje die Toma Car Parts als leverancier heeft, die hebben altijd wel een verloopstekker voor bijna elk type auto en aftermarket radio

http://www.tomacarparts.nl/site/?action=get_page&id=68

heb zelf een voor de R19 naar een Sony mp3 radio (Y)
Laguna II GT Dci

Heb in mijn Laguna II de standaard radio vervangen door een Sony XAV 7W multimediastation met klapscherm. In het bovenste vak van de dubbel din dit een Clarion DVD-speler. Om ruimte te maken voor het klapscherm moest ik wel de originele afdek-klep iets aanpassen waardoor deze nu een 'klikje' verder omhoog kan (anders kon het scherm er net niet onder door). De Sony radio werkt met een interface van connects 2 op de originele afstandsbediening en de originele display. De interface komt inderdaad van Toma Car Parts uit Oldenzaal. Deze leveren niet aan particulieren dus je zult idd een dealer moeten zoeken. Was wel prijzig, kostte 109,-- Euro, maar dat was het waard, werkt perfect!
dpv

idd Heb zelf een Sony MP30 aangesloten via de DNRS003, de 002 zou ook werken, maar die ondersteunt de id tags niet.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

pioneer heeft ook een leuke dubbel dins console in de aanbieding
en er zijn wel meer bedrijven die een interface kunnen leveren

ik werk bij een autobedrijf dus zou op aanvraag wel kunnen bestellen en leveren

reaktie op de stuur bediening zal gewoon vuil op de contackten zijn
en anders is ie teveel gebruikt dus versleten
is los te vervangen
FS1

zoals dpv heb ik ook ne sony aangesloten, ook via 2connects drns003 bij renault te bestellen aan 120€ (alleen het interface spul) maar werkt wel perfect aja, partnummer bij renault is 7711226095, werkt met elke sony die het afstandsbedieningpoortje vanachter heeft
supraben

hey jongens...daar ik binnenkort mijn laguna ga beginnen en ook van plan was een andere radio te steken zat ik met dezelvde vraag, dus werkt dit ook voor bijvoorbeeld een kenwood unit ? die overigens enkel over rca uitgangen beschikt...alvast bedankt voor wie helpen wil.....ik kom morgen zeker langs bij buno( ataf) tot dan...
Laguna II GT Dci

Ja, ook Kenwood heeft een interface, maar alleen voor de duurdere type radio's en alleen de afstandsbediening werkt, je display dus niet meer. Alpine heeft er een die zowel op de afstandsbediening als de display werkt, Clarion heeft er ook een, daarvan weet ik alleen niet of ook de display werkt. JVC heeft er ook een, alleen voor de afstandsbediening.

Kortom, de meeste gerenomeerde merken hebben wel een interface,zowel voor Laguna I als II, ook voor andere typen Renault, al dan niet met aansturing voor je display. (had er in mijn vorige Laguna I eentje van Kenwood, heb er voor de Laguna I nog eentje liggen voor Sony, kijk even op RTC Markt). Je kunt dus het beste even langs een dealer en veel catalogi van radiomerken meenemen. Daar staan alle interfaces voor alle typen en beschikbare radio's in. Sommige merken hebben ook een lijst op hun website, meestal onder het kopje service...

Succes!
sm8

Is het mogelijk om op de standaard radio/ cd speler een subwoofer aan te sluiten en is dit makkelijk zelf te doen??

Al vast bedankt.
Plaats reactie