dennisvr's 21 TQ project - koppakking vervangen+spruitstuk
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
hollanders eh? 

gewoon zelf maken een lekkere 3,5" heb ik ook gedaan met mijn oude.
3,5 inch gaat zeker problemen geven bij de achterbrug. 3 inch is al lastig rammelvrij weghangen, bij een quadra zal je sowieso onder het diff doormoeten, wel een beetje pletten daar 

Immer wieder die verdammte Holländer
klopt, 3.5 kan je gewoonweg vergeten. Dat zal je net tussen de achterbrug en bodem krijgen maar das dan met hoog rammelgehalte (being there, done that)
Leuk hoor 3 en 3,5 inch systemen maar voor motoren tot de 300 pk is dit zinloos en kan het zelfs een negatief effect geven gewoon 63 mm dat is meer dan voldoende voor wat de meeste autos hier zullen halen, 2 voor de prijs van 1 dat kan denk ik wel maar dan betaal je 1300 euro per systeem...............
Groetjes Robert
Groetjes Robert
3" is groot zat, bovendien kun je vanaf halverwege verjongen naar 2,5"
Trouwens een nadeel van een te groot uitlaatsysteem op je turbo is dat de keerring van de turbo zo weinig tegendruk heeft, dat deze het eerder zal begeven.
Trouwens een nadeel van een te groot uitlaatsysteem op je turbo is dat de keerring van de turbo zo weinig tegendruk heeft, dat deze het eerder zal begeven.
2,5 inch is opzich wel genoeg, voor een beetje normale 2 liter turbo. als je echt naar 400+ pk gaat, is 3" wel zinvol. Bij een quadra zou ik voor 2,5 gaan, 3 is gewoon te krap.Steven schreef:3" is groot zat, bovendien kun je vanaf halverwege verjongen naar 2,5"
Trouwens een nadeel van een te groot uitlaatsysteem op je turbo is dat de keerring van de turbo zo weinig tegendruk heeft, dat deze het eerder zal begeven.
En dat van die keerring, is dat niet iets uit het jaar 19kruik? Ook met een kleinere uitlaat rij je 95% van de tijd vrijwel zonder tegendruk....
rev it like a rental
ja dat rammellen klopt maar ik heb de uitlaat verjongt naar 2,5"vlak voor de achteras.
dan hangt ie dus wel lekker rammel vrij.
dan hangt ie dus wel lekker rammel vrij.
muhehe big injectors big business 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
big injectors (onderweg)-Ray- schreef:muhehe big injectors big business
big exhaust (moet nog afspraak maken)
big gasklep (as vrijdag)
big Menno (als alles binnen is

================ +







Laatst gewijzigd door dennisvr op vr 14 apr 2006 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
big MF horsepower?
Immer wieder die verdammte Holländer
Big mapsensor niet nodig??dennisvr schreef:big injectors (onderweg)-Ray- schreef:muhehe big injectors big business
big exhaust (moet nog afspraak maken)
big gasklep (as vrijdag)
big Menno (als alles binnen is)
================ +
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
die gaat meen ik tot 1.2 bar onder de gasklep
das voorlopig toch genoeg...Abel schreef:Big mapsensor niet nodig??dennisvr schreef:big injectors (onderweg)-Ray- schreef:muhehe big injectors big business
big exhaust (moet nog afspraak maken)
big gasklep (as vrijdag)
big Menno (als alles binnen is)
================ +
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
die gaat meen ik tot 1.2 bar onder de gasklep
dat heb je mooi voor mekaar! nou nog mooi weer 
nee zit nog gewoon een standaard mapsensor op. wil je hoger als 1.2 bar moet je idd een andere, maar das met een standaard T3 niet aan te raden.

nee zit nog gewoon een standaard mapsensor op. wil je hoger als 1.2 bar moet je idd een andere, maar das met een standaard T3 niet aan te raden.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
precies!-Ray- schreef:dat heb je mooi voor mekaar! nou nog mooi weer![]()
ben allang blij dat het mechaniek nog werkt

dan laat ik het ff zonee zit nog gewoon een standaard mapsensor op. wil je hoger als 1.2 bar moet je idd een andere, maar das met een standaard T3 niet aan te raden.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
De boosdoener van het dak
[img]http://www.d2k.nl/upload/dak.jpg[/img]
en een filmpje van de boostcontroller
stilstaand, maar het geeft een idee.
http://www.d2k.nl/upload/100_3117.mov
Maarten en Wilma bedankt
[img]http://www.d2k.nl/upload/dak.jpg[/img]
en een filmpje van de boostcontroller

stilstaand, maar het geeft een idee.
http://www.d2k.nl/upload/100_3117.mov
Maarten en Wilma bedankt

-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:





Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
je moet wel altijd iemand bij je hebben om de meters af te lezen




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.