Schommelende Coupe 1.4 16v (Natte Bougies???)

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Allepinie
Car: Clio III RS

Heb in mijn coupe (1.4 16v, 2000) afgelopen maandag de bougies vervangen. Alles goed gegaan, tot vanmorgen. Na een stukje snelweg stond ik voor het stoplicht en toen zakte het stationair toerental erg laag en de motor leek af te willen slaan. Als ik optrek hapert ie, maar zo gauw ik boven de 2000tpm kom, is alles weer koek en ei! Dit probleem bleef zich gedurende de hele dag voordoen. Lijkt alsof ie soms op 3 cilinders loopt? Moet ik de bougies nogeens nakijken of kan het ergens anders aan liggen?
Laatst gewijzigd door Allepinie op za 15 apr 2006 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
frank_williams

Om te beginnen zou je de search hier op het forum eens kunnen gebruiken (stappenmotor) :)
Allepinie

Frank M schreef:Om te beginnen zou je de search hier op het forum eens kunnen gebruiken (stappenmotor) :)
Die heb ik al gebruikt, en vind alleen iets over die stappenmotor, maar aangezien ik net de bougies verwisseld heb, zou ik graag willen weten of het daaraan kan liggen. Namelijk raar dat zich dit probleem nu voordoet! Dus... Niet zomaar aannemen dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is... :|-
rico1047

bobines checken gaan met bergen stuk
frank_williams

Allepinie schreef:Die heb ik al gebruikt, en vind alleen iets over die stappenmotor, maar aangezien ik net de bougies verwisseld heb, zou ik graag willen weten of het daaraan kan liggen. Namelijk raar dat zich dit probleem nu voordoet! Dus... Niet zomaar aannemen dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is... :|-
Ik neem helemaal niks aan, ik doe een suggestie. Doe er je voordeel dus mee zou ik zeggen.
Allepinie

Goed, alle adviezen ten spijt:

Heb mijn bougies opnieuw eruit gehaald en kwam tot de ontdekking dat de bougies van cilinder 2, 3 en 4 nat zijn! Dit was geen benzine, duidelijk niet. Eerder water, maar kan ook koelvloeistof zijn... Zowel boven als onder de schroefdraad. Evenals de schacht en de bougiehouder... Cilinder 1 vertoonde geen enkele sporen hiervan!

Ik weet het nu helemaal niet meer! Auto rookt niet en het koelvloeistof niveau is niet zichtbaar gedaald. Heb dus dringend hulp nodig, en als dit zo doorgaat ook psychisch! :D |:
Plaats reactie