GTX problemen

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Calle

hoe de slang loopt bij een gtx weet ik niet, maar de rembekrachtiger is de trommel achter je vloeistof reservoir zeg maar, daar loop een slang van naar je inlaat spruitstuk. Controleer die eens, of vervang hem als hij er oud uitziet, dat zijn de kosten niet.
Riël
Über-Spammer

je hebt niet toevallig injectie en die stappenmotor aan de gasklep is kaduuuk?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
IkkeOnnie

nope, helaas geen injectie:)
k zit nog steeds met een handshoke :smoke:
AlexW

stationair draait ie bij mij 950 rpm
IkkeOnnie

hmmm
hij loopt bij mij heel onregelmatig onder de 2000 toeren.
en hij wisseld zelf ook weleens van toerental ene x blijft i op 800 geef je iets gas en weer los dan blijft i op 2100 hangen :s
IkkeOnnie

nu heb ik me toch iets moois ontdekt.

als ik rem dan remt i niet optimaal. maar als ik dan de rem loslaat en opnieuw rem dan remt i super. dit blijft i goed doen, tot ik een x gas geef. dan is hij weer minder.

zou dit met die vacuum slang te maken kunnen hebben.(die ik overigens nog niet heb kunnen vangen).

iemand misschien een idee?
Gerard race GT

lijkt me heel goed mogelijk, vervang dat ding nou maar, zijn de kosten neit en het gaat wel om je remmen he :FrankM:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
IkkeOnnie

klopt. heb er ook meerdere malen naar gezocht. maar kan die hele slang niet vinden :@
Gerard race GT

achter je remcilinder, waar het reservoir opzit, zit een grote zwarte ronde doos. Dat is de rembekrachtiger, daar zit een witte dop in van ong 3cm waar weer een slang aanzit van ong 2cm diameter, dat is em
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
IkkeOnnie

ik zal er vanmiddag eens naar kijken.

en ik heb laatst eens nagevraagd bij de garage. en die komen ook op klep van 2de trap uit en die vacuumslang. alleen zei hij er ook bij, dat dit absoluut niemand zelf kan doen zonder alle kennis, en dat het dus bij een garage gedaan moest worden. :( klopt dit 8)
Joost Pennings
Contacteer:

Hallo, via de zoekfunctie kwam ik hier om even mijn vraag te stellen... hoef ik geen nieuwe topic te maken...

Ik heb een R5 1.4 injectie (campus)... En nou issie plots 'harder' stationair gaan lopen... Heeeel soms zakt het even terug, maar al snel is het weer 1000 touren meer.

Ik heb er nog niet echt naar gekeken, maar ik dacht, wie weet herkent iemand het, dan hoef ik niet meer te gaan zoeken! (jaja, lekker makkelijk he haha)

Ik dacht dus: de stappenmotor!
Wat ook kan is een vacuumslang of inlaatspruistuk o.i.d. lek (dattie dus valse lucht aanzuigt)? Maar remmen doettie wel oke dacht ik, dus vacuum zal het denk ik niet zijn...

Stapenmotor dus... maar euh gaan die dingen vaak kapot, of worden ze gewoon smerig? (of is het net als alle andere electronica bij renault: crap, en moet ik zelf weer wat moois bedenken om de verbindingen relaxed te krijgen?) Als schoonmaken niet lukt/geen efdffect heeft, kun je er een op de sloop gaan halen of kun je beter meteen een nieuwe kopen??

Kan het ook niet de injector zijn ofzo?? (als die een klein beetje open blijft staan loopt ie wellicht ook harder? Of krijgt ie toch niet genoeg lucht en verzuipt ie dan gewoon een beetje?? Ik merk tijdens het rijden goed dat het stationair toerental veel te hoog staat 'afgesteld'... ik rij zonder gas te geven in zn 3 al 60 ofzo... (of was dat zn 2?... aah whatever)... ook merk ik bij afremmen op de motor dat heeeeeel af en toe de motor ineens harder remt... soort schokken... Ofwel, dan is er heeel even niets aan de hand en is alles een fractie van een seconde normaal... daarna gaat ie weer minder... Lijkt een beetje op wat er heeel af en toe gebeurd als ie stationair draait, en dan heel even inzakt naar normaal toerental, om vervolgens weer als een mafketel te gaan draaien! (mensen kijken ook raar als ik aan het parkeren ga.... lijk wel een vr...euuuh iemand die niet kan rijden!)

Herkenning bij iemand?? (niet over die vr...euuuh maar over het toerental he.... )

Groetjes!!

Iemand nog tips?
Joost Pennings
Contacteer:

IkkeOnnie schreef:ik zal er vanmiddag eens naar kijken.

en ik heb laatst eens nagevraagd bij de garage. en die komen ook op klep van 2de trap uit en die vacuumslang. alleen zei hij er ook bij, dat dit absoluut niemand zelf kan doen zonder alle kennis, en dat het dus bij een garage gedaan moest worden. :( klopt dit 8)
denk dat dat wel mee valt... Beetje handige jongen kan toch alles maken!! Monteurs zijn ook maar mensen! Als je er de ballen verstand van hebt, tja... dan kun je het beter laten doen... maar als je zelf een beetje handig bent en goed oplet kan er weinig mis gaan... het is toch niet zo dat je echt dingen gaat doen waar je maximaal voor gestudeerd moet hebben wel?

Groetjesssssssssss
Plaats reactie