Ik schiet al 13 jaar

Zeker, kan altijd nog via de achterklep waar et slot nog wel in zitREMCO-X schreef:Ziet er goed uit man,maar zorg je er wel voor dat je nog in de auto kan komen,als je accu leeg is
Hoeveel wil je er ?Riël schreef:Heb ik toevallig nog n spruitstuk liggen
Bedankt voor je reactie, wat betreft het lassen van het spruitstuk.. dit was ook maar de gok is wel opgewarmd en nagegloeid maar het is altijd maar kijken watie doet... Nu komt het toevallig zo uit dat maat van me nog een goed spruitstuk heeft liggen, dus dat probleem is snel opgelostSteven schreef:Mooi aangepakt..
Alleen... dat spruitstuk wat je gelast heb zal heeel snel weer scheuren.
En zover ik kan zien op de foto's is je turbo ook niet meer afgesteund op de bak. En de downpipe en uitlaat?
Wat is nu het probleem? Eigenlijk zijn het er 2.
Je hebt je downpipe die afgesteund wordt op het blok op een van de onderste bouten van het uitlaatspruitstuk. Deze wil nog wel eens lostrillen/doorrotten/afbreken. Hierdoor hangt je uitlaat in geheel aan de downpipe, die aan je turbo hangt en die weer aan je spruitstuk hangt.
Hierdoor krijg je een moment op je uitlaatspruitstuk wat samen met de hoge temperatuurverschillen scheuren kan veroorzaken.
En dan heb je standaard ook nog een 3-hoekig plaatje wat je turbo op de bak afsteunt, deze zorgt dus dat je turbo niet met het volle gewicht ana het uitlaatspruitstuk hangt.
Overigens helpt dit plaatje niet tegen het moment wat uit je hangende uitlaat komt.
Zijn toch 2 dingen die redelijk essentieel zijn om je spruitstuk te ontlasten.
En een gietijzeren spruitstuk wat gelast is, scheurt heeel snel weer naast de las. Zeker als je het spruitstuk niet eerst hebt opgegloeid en na het lassen evt. nog hebt naggegloeid.
Ik zou dus als ik jou was een goed 2ehands spruitstuk regelen en die steuntjes nog ff regelen, zeker nu alles nog schoon is en nognie vastgerot is. Maarja tis maar een advies, je kunt ook eigenwijs zijn maargoed ik weet zeker dat mijn voorspelling snel zal uitkomen
k dank upeter5GTTurbo schreef:PM Chris ff die kan er goedkoop aan komen.
Zelfde als de motorruimte, lijkt me?MarcoG schreef:![]()
Kleur al bekend?
Mwa.. Als iemand een goede 2ehands heeft liggen voor een zacht prijsje, maak het mij niet uit..Steven schreef:Ze zijn nieuw iets van 70 euro, ik zou fijn een nieuwe kopen