[R5GTT-i] EFI multi-point injectie systeem
Een carburateur is niets anders dan (inmiddels) een achterhaalde techniek, en bovendien een restrictie. Ik snap dus niet direct wat daar de charme van is? Injectie biedt vele mogelijkheden t.o.v een carburateur. Vergeet ook niet dat de onsteking ook progammeerbaar word, en dat biedt gewoon heel veel voordelen i.c.m afstelbare mengselregeling per belastingssituatie.
Heeft niets met charme te maken, maar puur met een technische verbetering die in tegenstelling tot een hoop andere "aanpassingen" echt zinvol is.
Heeft niets met charme te maken, maar puur met een technische verbetering die in tegenstelling tot een hoop andere "aanpassingen" echt zinvol is.
Sterker nog, oorspronkelijk zou de GTT met injectie gebouwd zijn geworden, ware het niet dat de 205 GTI daar te goedkoop voor was 
Nou, punt 2 is dan ook nog dat de carborateur een extra risico is voor het arme blokje, zeker bij hoge belasting. In de carb sluipt vaak een stille moordenaar van je motor, omdat je niet in de gaten hebt wanneer er iets niet 100% klopt.

Nou, punt 2 is dan ook nog dat de carborateur een extra risico is voor het arme blokje, zeker bij hoge belasting. In de carb sluipt vaak een stille moordenaar van je motor, omdat je niet in de gaten hebt wanneer er iets niet 100% klopt.
tja je moet maar over een 'restrictie' spreken op een 1.4 8v die op zichzelf ook al een 'restrictie' is als motor.Bart V schreef:Een carburateur is niets anders dan (inmiddels) een achterhaalde techniek, en bovendien een restrictie. Ik snap dus niet direct wat daar de charme van is? Injectie biedt vele mogelijkheden t.o.v een carburateur. Vergeet ook niet dat de onsteking ook progammeerbaar word, en dat biedt gewoon heel veel voordelen i.c.m afstelbare mengselregeling per belastingssituatie.
Hoezo heeft een carburateur niks met de charme van een auto te maken???
De meesten hier zijn ook fan van een optisch standaard gtt. Waarom? Is dat dan ook geen charme? Plaatwerk van de gtt is ook achterhaald, kan beter alles met polyester maken. Zo ken ik er nog wel een paar :-/
Dat jullie allemaal aan de injectie willen wil niet zeggen dat ik die mening moet delen

grtz jiggy
Tja, maar je zei nog wel wat meer als alleen charme. Charme is een smaakkwestie en daar kunnen we niet over twisten.
[quote]Het lijkt er de laatste maanden/jaar ook steeds meer op dat volgens sommige tuners ineens bijna niks meer mogelijk is zonder dat je gelijk over gaat op injectie, en die mening deel ik absoluut niet. [/img]
Nee, wil je t goed doen, kun je dat carbgeval idd beter in de prullenbak gooien, want hoe je het ook bekijkt, injectie blijft de baas. Daar is niet echt een mening over mogelijk, t is gewoon een feit
En een 1.4 8v n restrictie als motor? Wmha, het is een motor en daar moet je t mee doen he. Hij heeft i.e.g. meer te bieden dan 150nm met 115pk
[quote]Het lijkt er de laatste maanden/jaar ook steeds meer op dat volgens sommige tuners ineens bijna niks meer mogelijk is zonder dat je gelijk over gaat op injectie, en die mening deel ik absoluut niet. [/img]
Nee, wil je t goed doen, kun je dat carbgeval idd beter in de prullenbak gooien, want hoe je het ook bekijkt, injectie blijft de baas. Daar is niet echt een mening over mogelijk, t is gewoon een feit

En een 1.4 8v n restrictie als motor? Wmha, het is een motor en daar moet je t mee doen he. Hij heeft i.e.g. meer te bieden dan 150nm met 115pk

helemaal mee eens jiggy!
en verder moet iedereen lekker doen wat ie zelf wil
en verder moet iedereen lekker doen wat ie zelf wil
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ja vooral voor injectie gaan lekker betrouwbaar met die electronica van renault (not)Riël schreef:Tja, maar je zei nog wel wat meer als alleen charme. Charme is een smaakkwestie en daar kunnen we niet over twisten.
Het lijkt er de laatste maanden/jaar ook steeds meer op dat volgens sommige tuners ineens bijna niks meer mogelijk is zonder dat je gelijk over gaat op injectie, en die mening deel ik absoluut niet. [/img]

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Er is weinig mis met het Renix/Bendix inspuitsysteem uit de 19/clio/21.Luco/Alpine-racer schreef:Riël schreef:Tja, maar je zei nog wel wat meer als alleen charme. Charme is een smaakkwestie en daar kunnen we niet over twisten.
Het lijkt er de laatste maanden/jaar ook steeds meer op dat volgens sommige tuners ineens bijna niks meer mogelijk is zonder dat je gelijk over gaat op injectie, en die mening deel ik absoluut niet. [/img]
ja vooral voor injectie gaan lekker betrouwbaar met die electronica van renault (not)
TMC16v schreef:Luco/Alpine-racer schreef:Er is weinig mis met het Renix/Bendix inspuitsysteem uit de 19/clio/21.Riël schreef:Tja, maar je zei nog wel wat meer als alleen charme. Charme is een smaakkwestie en daar kunnen we niet over twisten.
ja vooral voor injectie gaan lekker betrouwbaar met die electronica van renault (not)

Mits de bedrading en sensoren naar behoren werken natuurlijk,PtrGte schreef:TMC16v schreef:Luco/Alpine-racer schreef:Er is weinig mis met het Renix/Bendix inspuitsysteem uit de 19/clio/21.Riël schreef:Tja, maar je zei nog wel wat meer als alleen charme. Charme is een smaakkwestie en daar kunnen we niet over twisten.
ja vooral voor injectie gaan lekker betrouwbaar met die electronica van renault (not)![]()
![]()

-
- Contacteer:
volvo blokjes roeleren
, hier in het NOORDEN DES LANDS rijden zo wie zo er 3 rond zonder problemen. chippie er in en je hebt ca 160 pk's, maar het kan nog bruter heb ik mij laten vertellen 

-
Hier in het noorden rijdt 1 met een gewone 1.4 en die heeft dik 200PKeevvoo schreef:volvo blokjes roeleren, hier in het NOORDEN DES LANDS rijden zo wie zo er 3 rond zonder problemen. chippie er in en je hebt ca 160 pk's, maar het kan nog bruter heb ik mij laten vertellen

Waar in het noorden? En het is geen volvo blok maar een omgebakken F3Neevvoo schreef:volvo blokjes roeleren, hier in het NOORDEN DES LANDS rijden zo wie zo er 3 rond zonder problemen. chippie er in en je hebt ca 160 pk's, maar het kan nog bruter heb ik mij laten vertellen

-
- Contacteer:
ja idd volvo heeft gewoon een ordertje renault blokjes gedaan
en hebben er zelf injectie op gepluged en een haardroger
en hebben er zelf injectie op gepluged en een haardroger
-
- Contacteer:
van het volvo register afgeplukt 
Motor
Het is bekend dat Renault de motorenleverancier was voor de Volvo 480. Maar de Renault-motoren waren niet goed genoeg voor Volvo. Porsche werd opdracht gegeven de motoren verder te ontwikkelen. De veranderingen van Porsche aan de Heron-cylinders, cylinderkop, uitlaatspruitstuk en het Bosch injectiesysteem en turbo maken dat u beter van een Porsche-motor kunt spreken.
dus..
@robert omgeving assen

Motor
Het is bekend dat Renault de motorenleverancier was voor de Volvo 480. Maar de Renault-motoren waren niet goed genoeg voor Volvo. Porsche werd opdracht gegeven de motoren verder te ontwikkelen. De veranderingen van Porsche aan de Heron-cylinders, cylinderkop, uitlaatspruitstuk en het Bosch injectiesysteem en turbo maken dat u beter van een Porsche-motor kunt spreken.
dus..

@robert omgeving assen

Das dicht bijeevvoo schreef:van het volvo register afgeplukt
Motor
dus..![]()
@robert omgeving assen

Nee Jettronic is geweldig doe mij het renault prutje dan maar

wat een ge***eevvoo schreef:van het volvo register afgeplukt
Motor
120 PK uit een motor die bij renault in de GTE setup 110PK levert. Wees er maar trots op dat porsche er naar gekeken heeft dan. 10PK en 10NM winst door de toevoeging van een turbo.
De motor waar orgineel 95pk uit kwam, voor een lagedruk setup best redelijkTijn schreef:wat een ge***eevvoo schreef:van het volvo register afgeplukt
Motor
120 PK uit een motor die bij renault in de GTE setup 110PK levert. Wees er maar trots op dat porsche er naar gekeken heeft dan. 10PK en 10NM winst door de toevoeging van een turbo.

cilinderinhoud 1721 cm3
boring x slag 81,0 x 83,5 mm
compressieverh. 9,5:1
max. vermogen 70 kW (95 pk) 5250tpm
max. koppel 140 Nm 3000tpm
-------------
cilinderinhoud 1721 cm3
boring x slag 81,0 x 83,5 mm
compressieverh. 8,1:1
max. vermogen 88 kW (120 pk) 5500tpm
max. koppel 175 Nm 2100tpm
Porsche?eevvoo schreef:van het volvo register afgeplukt
Motor
dus..![]()
@robert omgeving assen
Een van de Nederlanders die verantwoordelijk was voor de toepassing van deze Renault F motoren in de 4xx-serie heb ik nog les van gehad.
En ik heb hem NOG NOOIT de naam Porsche horen noemen. En hij heeft veel interessante dingen verteld over die tijd... Er werdt gewoon samengewerkt met Renault, Siemens en nog een paar anderen. Zitten wel andere zuigers in bepaalde typen.
Maar dat 'Porsche' is volgens mij niet waar...
Of misschien zijn ze jaloers op die Seats met 'system Porsche' onder de kap.
Over de 5 GTE; Heeft die motor niet slechts 70kW/95pk?Tijn schreef:wat een ge***
jawel maar met chippen en wat frotten kom je wel aan 110 denksspeedline schreef:Over de 5 GTE; Heeft die motor niet slechts 70kW/95pk?Tijn schreef:wat een ge***
Overigens lopen die niet slecht, die 1.5 en 1.2tjes.speedline schreef:
Of misschien zijn ze jaloers op die Seats met 'system Porsche' onder de kap.
Porsche heeft die toch onder handen genomen omdat ze zoveel zopen? Met zo'n 1.2 porscheding heb ik toch de 1:17 gehaald. Vind ik niet verkeerd voor een 15 jaar oud vierkant autotje wat toch dik 180 loopt

En tijn, er is dan niet veel pk-winst tov die gte motoren, maar de gte loopt zich wat moe te bléren, terwijl die volvomotoren de gemutlichkeit zelf zijn, dat is toch niet echt met elkaar te vergelijken:
max. koppel 140 Nm 3000tpm
max. koppel 175 Nm 2100tpm
Een berg meer koppel op hele lage toeren. En 175 Nm is best comfortabel

-
- Car: Renault 5 GT Turbo B
Waarom is dit eigenlijk?Steven schreef:Sfen maten zijn gewoon iets gelijkwaardigs qua binnendiameter wat je makkelijk kan matchen op de poorten van de kop, lijkt me logisch.
Wanddikte hangt een beetje van je lasser af.
Gasklep moet je niet al te groot nemen een 60mm is tikkie te groot. Een 45 of 50 lijkt me beter.
Ik heb gelezen dat de gasklep van een 21 turbo geschikt is(50mm geloof ik), maar nu worden op de RCB gaskleppen van 55m aangeboden voor de 21 turbo, is dit dan nog te groot?
gr. Matthijs
ps: als iemand een goede gasklep heeft liggen, let me know

-
Hmkay, dus 55mm is ook nog net te groot?
Maakt het overigens nog uit of het een Renault gasklep is of een ander merk?
Maakt het overigens nog uit of het een Renault gasklep is of een ander merk?
Nee, het is wel makkelijk als er een 'compatible' gaskleppositiesensor op zit of op past. Er is altijd wel wat op te verzinnen maar waarom 2x het wiel uitvinden.
De standaard 32mm gasklep is het beste icm. het standaard spruitstuk.
Groter gaan geeft alleen maar NADELEN !
-
?????!! Ok dan, dus zelf een spruitstuk maken geeft alleen maar nadelen?Fastchip schreef:De standaard 32mm gasklep is het beste icm. het standaard spruitstuk.
En van welk model is de 32mm gasklep dan?
gr Matthijs
-
- Contacteer:
Zelf dus ff een pijp maken met 2 injectoren erin.
ecu fixen en vlammen.
Simpel hoor dat injectiegebeuren
ecu fixen en vlammen.
Simpel hoor dat injectiegebeuren

-
- Contacteer:
Het injectiesysteem van MB is klaar zo te zien.
226pk en 320Nm bij 1.5 bar.
Hele nette uitslag.
Nu nog zien wat het allemaal gaat kosten.
Hele nette uitslag.
kosten gaan wel meevallenpeter5GTTurbo schreef:Het injectiesysteem van MB is klaar zo te zien.
Hele nette uitslag.

mar hy is wel de enigste die er tenminste een uitdraai by heeft met echte gegevens.
by andere mensen zie ik vry weinig aan echte data.
maar we zullen wel zien wie wat aan vermogen by welke druk heeft .
aardig gek in een 5je 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Contacteer:
Ben nog steeds benieuwd wat Boneless voor resultaten heeft.
Zijn setup zou in theorie beter moeten werken.
Maar we zien alleen weinig cijfertjes.
Vraag me wel af hoe lang je bak het gaat houden met +300Nm koppel.
Zijn setup zou in theorie beter moeten werken.
Maar we zien alleen weinig cijfertjes.
Vraag me wel af hoe lang je bak het gaat houden met +300Nm koppel.