Heb al geruime tijd last van speling op het wiel aan bestuurderskant, maakt ook bonkend geluid onder het rijden en stuur wiebelt heen en weer.
Onlangs al wiellager + stuurkogel vervangen maar speling zit er nog steeds in ( is voelbaar aan het wiel als je hem heen en weer trekt met je handen ).
Dus denk ik dat het aan de spoorstang ligt die het stuurhuis ingaat, zit er aan die kant van de spoorstang ook een soort kogel waar speling op kan zitten ?
Iemand ideeen of foto's van hoe de spoorstang in het stuurhuis vast zit..
dank..
Speling wiel bestuurderskant.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
een stuurkogel zit tussen je stuurstang en je fusee (en zorgt dus voor een duwende of trekkende beweging aan je fusee bij het draaien van je stuurwiel). De fusee kogel bevind zicht tussen de onderzijde van je fusee en je draagarm.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
doe je kap eens open, en kijk of je veerpoot tegelijk met het wrikken aan je wil mee beweegd... Het kan in je toplagers van je veerpoot zitten. 
Project: GTT Blue Sport
Ja maar als ie hem horizontaal heen en weer trekt draait ie met speling om de fusee, denk ook binnenste stuurkogels, misschien stuurhuisrubbers of in het ergste geval kapot stuurhuis.
Fusee kogel vervangen, hielp niet echt..
Vandaag aandrijfas vervangen, zat redelijke speling op de homokineet..
rammelen is nog niet helemaal over nu
maar wel beter 
ohja, en volgens de dealert zat er geen speling in de stuurinrichting..dealert wou niet eens verder kijken om dat ze hem niet meer originieel renault vonden..
Vandaag aandrijfas vervangen, zat redelijke speling op de homokineet..
rammelen is nog niet helemaal over nu


ohja, en volgens de dealert zat er geen speling in de stuurinrichting..dealert wou niet eens verder kijken om dat ze hem niet meer originieel renault vonden..

Tss wat een gelul, zo zie je maar weer hoe fijn de dealer is.
Beter ga je even naar een goed uitlijnbedrijf, vaak hebben ze wel goeie apparatuur bij Euromaster ofzo.
Als je dan je probleem uitlegt gaan ze eerst voor je zoeken wat er is alvorens uit te lijnen. Althans hier wel.
En kijk zoals Frits al zegt, die bovenste veertorens eens na, vaak zijn die toprubbers&toplagers na 15+ jaar trouwe dienst ook wel aardig uitgelubberd/verrot.
Beste kun je ff alles vervangen wat verrot kan gaan, dan laten uitlijnen. Daarna kun je weer een tijdje er fris tegenaan.
Beter ga je even naar een goed uitlijnbedrijf, vaak hebben ze wel goeie apparatuur bij Euromaster ofzo.
Als je dan je probleem uitlegt gaan ze eerst voor je zoeken wat er is alvorens uit te lijnen. Althans hier wel.
En kijk zoals Frits al zegt, die bovenste veertorens eens na, vaak zijn die toprubbers&toplagers na 15+ jaar trouwe dienst ook wel aardig uitgelubberd/verrot.
Beste kun je ff alles vervangen wat verrot kan gaan, dan laten uitlijnen. Daarna kun je weer een tijdje er fris tegenaan.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
50 euro is goed aan de prijs... Vervangen lost het probleem wel op. maar geeft alsnog geen inzicht wat het probleem daadwerkelijk was.jans schreef:ff en paar andere veerpoten ophalen bij de sloper (2 stuks voor 50EU) liefst van een jongere auto, grote kans dat het dan over is

Project: GTT Blue Sport
Bij een 19 zit het stuurhuis toch in rubbers? Dat is echt niet abnormaal dat dat speling heeft.
Trekt ie naar links/rechts bij remmen of gasgeven?
Trekt ie naar links/rechts bij remmen of gasgeven?