ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Martijn schreef:Netjes gedaan, dat wel. :~

Wel in het verkeerde topic trouwens, het is een GTX. :p :wink:
[img]http://myweb.tiscali.co.uk/pauladamson/ ... hed1.2.jpg[/img]


doe dan wel wat aan die bumper :s:s
zo is 't wel ... ok
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Vind 'm knap verziekt zo.... (N)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Wat een gedrocht (N) :gun: zonde van die auto...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

Florus schreef:Tja,gewoon die druk opschroeven joh,kan makkelijk.................. :p


1 Bar (boven de gasklep) is het maximum met originele sproeierbezetting,en daar had je beter ietsjes onder kunnen blijven.

Wees nou wijs (I) en laat gelijk ff je carburateur aanpassen door Maurice :wink:
ik ga em even terug op 0.7 zetten zodra de pakking gefixt is en dan maak ik es een ritje naar maurice om alles te laten afstellen zodat ik geen brokken meer maak. ik ga toch een nieuw blok laten maken maar maurice heeft pas tijd bnn aantal maand, dus in tsstijd wil ik best wel nog rondrijden :D

maar uh, dat pingelen gaat weg als ik men sproeier verander, is het noodzakelijk men voorontsteking terug te verlaten? voor de druk met 200gr was verhoogd pingelde hij trouwens niet.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

white gtt power schreef: maar uh, dat pingelen gaat weg als ik men sproeier verander, is het noodzakelijk men voorontsteking terug te verlaten? voor de druk met 200gr was verhoogd pingelde hij trouwens niet.

Pingelen is dacht ik het zelf ontbranden van de brandstof zonder dat daar een vonk aan te pas komt.
En die ontbranding onstaat door een te hoge temperatuur in de verbrandingskamer.
Hang me er niet aan op, maar zo heb ik het geloof ik ergens gelezen.

Dus lijkt me wel verstandig om er een grotere sproeier in te steken en je druk kan opzich dan wel weer iets hoger.

Ben ik wel benieuwend welke sproeier er nu insteekt.
Heb mijne nooit veranderd en reed dikwijls op 0,9 bar onder de gasklep en nooit ergens problemen bij gehad.
Op een gebroken klep na dan.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ik ben juist terug van maurice

versterkte koppakking en kopbouten en alle andere pakkingen, busje castrol RS en nieuwe koelvloeistof.
het probleem is veroorzaakt door de dumpvalve, toen ik de auto op 1 bar zette werkte even erna men dump niet meer, ik heb er die dag gewoon even mee doorgereden wat ik dus niet had mogen doen, het membraan heb ik er juist uitgehaald en het was helemaal gscheurd, even vrvangen en die is dus ook weer in orde.
de dump staat rechtstreeks op de ontsteking dus daarom heeft i kunnen pingelen en de ontsteking heeft zich niet op tijd kunnen verlaten enz...
tja maken en doorgaan zou ik zeggen :D
heb me ook even een side pipe en 2.5" down besteld!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heeft Maurice geen 135 sproeier ofzo? Dan kun je wat veiliger op 1 bar draaien.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ik ga samen met seger eerst koppakking vervangen en alles terug in orde maken, en kheb een bleedvlave dus kzet em ff op 0.6 ofzo en dan moest ik even langsgaan bij maurice en ging hij men beesje afstellen.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

zijn velgen van technomagnesio altijd lichter als een normale velg??? ik kan namelijk een setje op de kop tikken , ben nog niet gaan kijken, maar het zouden 5 spaaks magnesium technomagnio's zijn. want ik lees op het net dat ze ook gewoon lichtmetalen velgen onder die naam maken...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Whehe Magnesium velgen zijn duur, die vind je niet voor reguliere prijzen.
De technomagnesio's die je vind bij de bandenboer zijn dan ook gewoon van alu zoals bijna alle straatvelgen.

Er zijn wel een aantal echt lichte velgen te krijgen, bijv. superlegera's zijn toch wel redelijk goeie prijs/kwaliteits verhouding en volop te krijgen hier.
En andere velgen moet je toch meer naar Ebay.com om wat te vinden.
Echte race/rally velgen van de bekende merken zijn meestal niet betaalbaar.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

waarom onbetaalbare velgen op een betaalbare ( 3000 euro of zo ) oude auto monteren ??

keep it simple
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ja ik ga maandag kijken , ik heb em juist terug gebeld en hij beweert bij hoog en laag dat ze van magnesium zijn en ZEER licht, geen stoeprandschade en derg. tjah we zullen zien hè maandag of het gewoon alu's zijn, als ze maar licht zijn neem ik ze wel :D
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

15 inch velgen die licht genoemd kunnen worden wegen minder dan 6 kg.

is het 5 kg of minder dan is het een magnesiumlegering.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

er zijn goedkopere manieren om je auto lichter te krijgen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ik heb em juist gebeld en gevraagd om ze eens op de schaal te zetten zonder gezegd te hebben hoeveel ze moeten wegen. 9kg per stuk wegen ze. dus dan laat ik ze maar voor wat ze zijn zeker, ik weet nu niet wat een velg normaal moet wegen maar lijkt me veel.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

of zijn ze 18 inch ?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wat Pierre zegt klopt wel, 7 kg is een beetje het normale gewicht voor een doorsnee 15"
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Voor een kale velg ja, wat moet ie wegen met band dan? (Wat weegt eigenlijk een 195/45/15 band?) Kan het daaraan liggen?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Meeste banden zijn toch wel redelijk hetzelfde, zal ook wel wat verschil inzitten en ze hebben ook wel een grotere traagheidsstraal. En dan heb je nog de juiste maat die veel verschil maakt.

Tis ammal niet zo makkelijk, maar omdat een band wel je wegcontact is, is een gerenomeerd merk type m.i. toch veel belangrijker dan het gewicht.
Een hakkiewakkie band waar je alleen maar mee staat te glijden is alsnog niet snel. :p
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Dat begrijp ik, maar ik bedoelde dus wat een gemiddelde 195/45/15 band weegt? Of er uberhaupt iemand is die dat weet :p
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik zeg maar 1 ding, ligt gewicht en betaalbaar gaan niet altijd samen.

Er zijn maar een paar betaalbare velgen, OZ Ultralegerra's of Team Dynamics Pro Race 1 & Pro Race 2
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

4x114.3? Ja ja? :D
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

:lol: , zal maandag wel effe kijken Stevie.

Wil je een multispaak, cup of gewoon een 5,6,7 spaaks wiel
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als het maar niet te oldskool is, wil wel een beetje sportief hebben.

Superlegera lijkt me op zich wel grappig, misschien es een sjoppie laten doen.
Kep trouwens de eerste goodie al binnen, kouki lichten 8)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Steven heb je ook foto's van je jappie gebakkie?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

peppie kouki lichten?
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Echt ACT: 5 GT Turbo praat ;)

Klik1
klik2
Klik3

Staat nu alweer 3 weken stil omdat de eindoverbrenging op het diff op zijn sterfbed ligt en de shit moet weer uit japan komen, dus dat duurt ff.
Verder ligt er nog meer troep in de pijplijn voor het onderstel.

Dus de centen vliegen er weer uit, zeker als je dan ook je daily driver nog es aan puin rijd :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

blijf t een erg gave bak vinden steven! (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De plannen voor de toekomst liegen er ooknie om :p

Tis alleen wel een gruwelijke ombouw, maar ik wil er uiteindelijk een 2.0 turbo inhebben.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

:worship: sweeeeet...en hier komt die 3S-GTE in van een MR2?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

bekende:

**KLIK**
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Yes, moet allen het blok nog es controleren, er ging een verhaal de ronde dat er een rotte krukas in zou zitten. Als dat meevalt moeten we op zoek naar een suprabak, andere bellhousing, custom in- en uitlaatpsruitstuk en uitlaat, andere motorsteunen, hoofdas inkorten etc. etc.

En dan moet je ook maar hopen dat de achteras heelblijft, dies ooknie zo dol op veel vermogen ;)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Daniël W. schreef:Dat begrijp ik, maar ik bedoelde dus wat een gemiddelde 195/45/15 band weegt? Of er uberhaupt iemand is die dat weet :p
ja, ik heb onlangs banden gewogen en een gemiddelde band weegt 6,5 kg

dit geldt ook voor 195/45-15 ongeacht merk.
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Even een leuk 5-je ertussendoor

[img]http://www.passiontuning.ch/images/meet ... 96_DxO.jpg[/img]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

leuk, ik vind het een verschrikkelijk ding (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gesloten