Renault Mégane II vraagjes

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
timtjetim

Hoihoi,

ben een nieuw lid en ik heb een paar vraagjes omtrendt mijn mégane II DCI 1.5 82PK.

Ik heb zaterdag mijn auto laten chiptunen (+-25 PK). Ben er heel tevreden over, ik voel vanaf 2200 toeren ongeveer een duidelijk verschil. Ook op de testbank was het verschil voor en na goed zichtbaar vanaf 2200 2300 toeren.
Ik vind nog altijd dat wanneer mijn auto stilstaat, en ik mijn gaspedaal direct plankgas indruk dat mijn mégane niet vinnig is m.a.w. het toerental loopt "langzaam" op. Precies of commonrail=mak vertrekken. Nu vroeg ik mij af of daar iets aan te doen is?

Iemand ervaring met OBD II? Ik wil me graag een kabel aanschaffen maar vind deze nergens voor Renault. Telkens voor duitse wagens.

Weet iemand hoe je aan de renault handboeken voor garages kan komen. Daarmee bedoel ik dat je bvb in de espace van mijn ouders door een bepaalde combinatie dashbord knoppen in te drukken, diagnosegegevens kunt bekijken. Parameterwaardes voor de mégane heb ik na uren zoeken nog steeds niet gevonden. Zelfs niet tegen betaling.

Een hele boterham maar moest iemand mij kunnen helpen, dan zou ik al een stuk verder staan. Op google zoeken leverde al wat info op maar bovenstaande vragen vind ik toch niet gemakkelijk.

Met vriendelijke groet

Christiaen Tim
R5alpineturbo
Contacteer:

timtjetim schreef:Hoihoi,
Parameterwaardes voor de mégane heb ik na uren zoeken nog steeds niet gevonden. Zelfs niet tegen betaling.
die parameterwaardes zijn gewoon uit te lezen met de clip van renault :p

mvg thomas
timtjetim

je bedoelt de chip waarschijnlijk. Maar ik heb gehoord als je bvb tekst wil veranderen op je boordcomputer, er niet zomaar bijkunt, enkel maar als je de parameter weet die de te veranderen inhoud bevat.

Niemand die op mijn andere vragen een antwoord weet?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Niet de CHIP maar de CLIP

Dat is het uitleesapparaat van Renault. Dit hebben ze bij de dealer en daarmee kunnen ze alle gegevens van je auto bekijken...
timtjetim

net eventjes rondgebeld naar een paar mens waaronder het bedrijf waar ik m'n auto laten upgraden heb. Het zou niet mogelijk zijn om meer scherpte te krijgen maw duw ik mijn pedaal vol in, dat de motor direct volle toeren draait.

hoe meer ik lees over vagcom en het bekijken van gegevens, hoe meer ik besef dat bij renault over het algemeen heel weinig in te stellen is tenopzichte van duitse wagens. Ben ik mis?
leon666

Waarom koop je dan ook 82pk?
timtjetim

fiscaal beter, hij stond licht opgezet bij mijn vaste garagist, heb hem zo gekocht, panoramisch dak, zijschorten,... licht sportief dus. Hij rijdt wel lekker, maar juist bij het aanzetten vinnek dat hij iets tekortschiet. Ik kan natuurlijk niet verwachten van een 82 pk dat hij vertrekt zoals een trophy hé maar een beetje beter is mooi meegenomen
timtjetim

nog steeds niemand die meer info over die obd kabel kan geven?
Plaats reactie