Veerpootbrug Clio 2 phase 1

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Remy
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 13:02

Ik heb even een vraagje voor de specialisten. :D

Zoals misschien wel bekend is rij ik in een verlaagde Clio 1.4 16v Si uit 2001. Nu zat ik eens rond te neuzen op het internet voor een veerpootbrug. Alleen zijn deze voor een 1.6 16v en een 2.0 16v. 8) 8)

Nu is mijn vraag kan iemand mij vertellen of de veerpootbrug van een Clio 2 phase 1 / 1.6 16v ook op een Clio 2 phase 1 / 1.4 16v past?

Oftewel hoe verschillend zijn de motor compartimenten van een 1.4 ten opzichte van een 1.6? Helemaal mooi zou zijn als iemand een fotootje van zijn/haar motor compartiment [1.6 16v ('98-'01)] zou kunnen maken zodat de eventuele verschillen opvallen. :) :) :)
Mr. X
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 jul 2005 17:25

Volgens mij heeft OMP wel een veerpootbrug voor de 1.4 16V en wel de MA/1816. kijk maar op http://www.ompracing.it/barre/barreen/p ... trover.pdf
Remy
Berichten: 292
Lid geworden op: ma 14 feb 2005 13:02

Dank je wel, zover had ik het nog niet gezocht. Ik kan hier uit opmaken dat het niets uitmaakt voor de montage van een 1.2 / 1.4 of 1.6 :)
Mr. X
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 jul 2005 17:25

:) volgens mij ook niet. Ben zelf trouwens ook op zoek naar een veerpootbrug voor mijn Clio en ik ga voor die van OMP. Tijdens mijn "zoektocht" kwam ik ook nog op de site van http://www.wiechers-sport.de/ misschien dat je daar nog wat aan hebt. Kun je ook nog kiezen uit 1 van staal of aluminium. En Sparco heeft ze volgens mij alleen maar voor de 1.6 16V en de 2.0 16V.
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Mijn veerpootbrug (van sparco) is zowel voor een 1.6 als een 1.4.
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

Ik heb er 1 van OMP op mn Clio 1.4 16V bj 2002 zitten, maar dan van 1 van een 2liter :p . De MA/1836, heb ik niet bewust gekozen hoor, ik kreeg die voor een 1.4 16v gewoon niet mee de MA/1816, simpelweg omdat de verkopen er te weinig ruimte tussen vond zitten tussen de veerpootbrug en het blok ongeveer 5 mm

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN3461.JPG[/img]
Grootje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 5 jan 2005 15:03
Locatie: Groningen

Marco V schreef:Ik heb er 1 van OMP op mn Clio 1.4 16V bj 2002 zitten, maar dan van 1 van een 2liter :p . De MA/1836, heb ik niet bewust gekozen hoor, ik kreeg die voor een 1.4 16v gewoon niet mee de MA/1816, simpelweg omdat de verkopen er te weinig ruimte tussen vond zitten tussen de veerpootbrug en het blok ongeveer 5 mm

*KNIP*
Merk je nu ook dat het bochtengedrag van de auto ook verbeterd is? want ik wil namelijk ook een veerpootbrug kopen. heb ook een 1.4 16v
Marco V
Berichten: 1219
Lid geworden op: za 25 jan 2003 9:22

Om het echt goed te kunnen voelen moet je als een debiel door de bochten gaan, maar het chassis is er wel wat stijver door en dat merk je ook als je over hobbels en putten gaat.
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

heeft iemand een paar adresjes voor veerpootbruggen voor een
Clio RS uit 01-2001? Alvast bedankt :worship:
ozmaister
Berichten: 47
Lid geworden op: za 2 dec 2006 18:46
Locatie: Gilze/Rijen

Moet je die gaten zelf boren, want bij me rsje zitten daar geen gaatjes???

gr
oz
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Gaten moeten idd zelf geboord worden.
Grootste probleem wordt echter om de bouten er langs onder in te krijgen...
Cleaned Style
Projecttopic
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

Klopt, moet je idd boren.
Heb er vorige week bij mn RS een van laten opzetten.
Had wel het probleem dat de motorkap niet meer dicht
paste. Dus ff subtiel klein beetje wat uit de kap geslepen
en nu is het toppie :)
Plaats reactie