Wat kost een grote beurt?
Ligt er maar helemaal aan wat ze allemaal gedaan hebben...
Ik zou sowieso niet naar de renault-dealer gaan, want die gasten graaien per uur al 80 euro uit je zak. En dan hebben we het nog niet over de prijzen van onderdelen. Om te janken...
Ik zou sowieso niet naar de renault-dealer gaan, want die gasten graaien per uur al 80 euro uit je zak. En dan hebben we het nog niet over de prijzen van onderdelen. Om te janken...

Heerlijk weer een franse auto
ok komt ie hij staat dus wel bij de Renault dealer
-remschijven voor 273
-demper 243
-lekke sensor stuubekrachtiging 193
-luchtifilter 38
-benzinefilter 50
-interieurfilter 36
-remolie ??
-stuurbekrachtegingsolie ??
-bougies 68
-grote beurt zelf 203
ongeveer; voor dit geld had ik hem kunnen inruilen en een nieuwe kunnen kopen denk dat ik die velgen toch maar even uitstel lol
-remschijven voor 273
-demper 243
-lekke sensor stuubekrachtiging 193
-luchtifilter 38
-benzinefilter 50
-interieurfilter 36
-remolie ??
-bougies 68
-grote beurt zelf 203
ongeveer; voor dit geld had ik hem kunnen inruilen en een nieuwe kunnen kopen denk dat ik die velgen toch maar even uitstel lol
ik denk riempje, spanrollen etc. Prijs is hoog maar niet abnormaal.
-
Verd@mme, stelletje aasgieren zijn het die Renaut-garages. Ik heb ook al eens die sensor van de stuurbekrachtiging moeten vervangen. Is heel simpel te repareren bleek achteraf, rubbertje vervangen. Haal snel je auto bij de dealer op en breng hem naar een vakgarage of zo. Ik kan je in deze regio wel 1 aanbevelen. Daar is de service beter, onderdelen hetzelfde en de prijs een kwart, ja echt een kwart, van die van de Renault-garage.
Ik snap echt niet dat ze dit durven te vragen... 68 euro voor 4 bougies! Die koop je zelf voor nog geen 20! 50 euro voor een brandstoffilter...
En alleen remschijven voor dik 250 euro? Ga toch weg!
Ik vind dit echt lijken op oplichterspraktijken.
Ik kan me hier echt over opfokken! 

Ik vind dit echt lijken op oplichterspraktijken.

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
idd, remschijven, bougies, demper, met prijzen alsof ze van goud zijn ofzo
en dat allemaal voor standaard spul
riempje en spanrollen heb je daarentegen voor een behoorlijk schappelijke prijs laten vervangen, volgens mij

riempje en spanrollen heb je daarentegen voor een behoorlijk schappelijke prijs laten vervangen, volgens mij

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
jezelf uitbuiten in het circus. Drie linkerhanden is vrij uniekNescio schreef:het probleem is ik heb zelf drie linkerhanden dus wat moet ik dan ??!!
(een beun zoeken of iemand die het tegen een schappelijker bedrag kan doen voor je)
Als ze je remolie en bougies vervangen tegen meerprijs, wat zit er dan in de "grote beurt" zelf? Weet je dat toevallig?
Helaas zit je zo aan zulke bedragen tegenwoordig.
Ik was voor een apk 1500 euro kwijt en er was eigenlijk op wat rubbers etc na niks aan de hand
(en het was ook nog niet eens bij de dealer).
Maar feit is gewoon dat alles wat je bij de dealer haalt misschien wel 3 keer zo duur is als elders voor beter spul.
Om je een indicatie te geven:
-remschijven voor 273 (heb je gegroefde schijven rondom voor)
-demper 243 (heb je bijna een complete sportuitlaatuitlaat voor met wat bijleg)
-lekke sensor stuubekrachtiging 193 (geen idee...)
-luchtifilter 38 (op zich normale prijs)
-benzinefilter 50 (wat aan de hoge kant
)
-interieurfilter 36 (geen idee)
-remolie ??
-bougies 68 (wel erg duur, voor minder dan de helft heb je NGK
)
-grote beurt zelf 203 (kan)
grtz Jiggy
Ik was voor een apk 1500 euro kwijt en er was eigenlijk op wat rubbers etc na niks aan de hand

Maar feit is gewoon dat alles wat je bij de dealer haalt misschien wel 3 keer zo duur is als elders voor beter spul.
Om je een indicatie te geven:
-remschijven voor 273 (heb je gegroefde schijven rondom voor)
-demper 243 (heb je bijna een complete sportuitlaatuitlaat voor met wat bijleg)
-lekke sensor stuubekrachtiging 193 (geen idee...)
-luchtifilter 38 (op zich normale prijs)
-benzinefilter 50 (wat aan de hoge kant

-interieurfilter 36 (geen idee)
-remolie ??
-bougies 68 (wel erg duur, voor minder dan de helft heb je NGK

-grote beurt zelf 203 (kan)
grtz Jiggy
bij de grote beurt zat remmen schoon/vrij maken olie verversen en de koffie inclusief koek van alle monteurs/bezoekers die dag. Kennelijk alles nalopen om te concluderen dat er meer moest gebeuren. ik weet het niet
en wat zijn gegroefde schijven ??
en wat zijn gegroefde schijven ??
zijn aangepaste schijven en die zorgen voor een betere warmte afvoer en afvoer van vuil en water.
En als ik jou was zou ik volgende keer maar vragen of ze een belletje willen geven als het te duur word, en dan hier op het forum vragen naar mensen die het voor een stuk minder willen doen.
En als ik jou was zou ik volgende keer maar vragen of ze een belletje willen geven als het te duur word, en dan hier op het forum vragen naar mensen die het voor een stuk minder willen doen.
-
Ik werk bij een Renault dealer en vergeleken bij mijn vorige werkgever (Mercedes) vallen de prijzen wel mee 
Kost garages tegenwoordig hoopies om alleen de kachel maar te laten branden en dan moet ik nog eten ook.
Een dealer rekent zich tegenwoordig echt niet zomaar meer rijk en de salarissen van de kleinmetaal zijn ook niet s'werelds beste
Soms kan je van je hobbie je beroep maken en dat houd het leuk
En ff over dat riempje, ik heb net de distributie van mijn RS vervangen
incl. rollen en multiriem plus rollen en spanner..... kosten mij met korting
350 euries en dat zijn dan alleen de onderdelen !!!
En nee ik doe niet beunen

Kost garages tegenwoordig hoopies om alleen de kachel maar te laten branden en dan moet ik nog eten ook.
Een dealer rekent zich tegenwoordig echt niet zomaar meer rijk en de salarissen van de kleinmetaal zijn ook niet s'werelds beste
Soms kan je van je hobbie je beroep maken en dat houd het leuk

En ff over dat riempje, ik heb net de distributie van mijn RS vervangen
incl. rollen en multiriem plus rollen en spanner..... kosten mij met korting
350 euries en dat zijn dan alleen de onderdelen !!!
En nee ik doe niet beunen

Steven schreef:0900-HOER

Feit is dat je toch het beste zoveel mogelijk zelf laat doen en anders idd door een beun.
-
Zestien klappers (nieuwe type's) van Renault doe je het distributie setjeAnthonyR schreef:Mij vader doet het als hobby, en dat scheelt zoiezo bij een particulier en de dealer spant de kroon op dat gebied
niet zonder speciaal gereedschap van vervangen !!!!
de tandwielen zitten los op de nokkenassen en krukas en kunnen uitgerust zijn met variabele nokkenas verstelling

En dat wil ik de hobbyist wel eens zien vervangen in een garagebox

-
- Moderator
- Car: MB
Nico Clio RS schreef:Ik werk bij een Renault dealer en vergeleken bij mijn vorige werkgever (Mercedes) vallen de prijzen wel mee![]()
Dat ze bij reno minder duur zijn als bij mercedes wil niet zeggen dat de prijzen wel mee vallen. Ik vind het gewoon akelig hoge bedragen. En doordat die uurlonen tegenwoordig zo schrikbarend hoog zijn wordt er ook niet veel meer gerepareerd maar met name meteen vervangen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Renault Deventer vraagt zonder zichtbare schaamte 93 p/u
, het lijkt wel een advocatenkantoor..

Patrick (Basic) schreef:72.50 per uur was het toch?
Tom schreef:inmiddels ex BTW volgens mij.

Tuurlijk is het veel geld,maar er is niemand die je verplicht om naar de Merk dealer te gaan hoor,hoor zat mensen hoog van de daken roepen met k*t dealer dit k*t dealer dat ,maar tenslotte bepaal je zelf of je naar de dealer gaat of niet.dus vind ik het een beetje raar als mensen een auto naar de dealer brengen en later zeggen van het was rete duur en ze hebben geen reet uitgevoerd,en dit bedoel ik dus in zijn algemeenheid
.Maar er zijn ook zat mensen die wel dat kleine beetje extra willen betalen omdat ze gewoon een beetje zekerheid willen van de dealer bv.....