heb een 1.5dCi van anderhalf jaar oud @73000km en het voorgloei/storingslampje brandt af en toe (tijdens het rijden) en het gas doet dan raar; stationair loopt ie perfect, starten ook, maar als het lampje brandt en je vraagt wat vermogen dan houdt ie in; blijft wel rijden.
In de garage zeggen ze dat het een inteferentie/electronica storing van het gaspedaal naar de rekeneenheid is.. maar dat vindt ik een beetje vaag verhaal; ze gaan de gaskabel verplaatsen.
De andere optie uit het instructie boekje is water in de diesel.. maar ik weet eigenlijk niet waar het brandstof filter zit; daar zou ik dan toch wat moeten vinden?
interferentie storing gaspedaal? (1.5dCi)
-
- Contacteer:
bij die storing die de dealer geeft kom ik eigenlijk alleen tot de mogelijk heid dat jou auto geen gaskabel meer heeft
dus die verplaatsen???
laat hem een uitlezen bij een universele garage met een bosch testkast
dus die verplaatsen???
laat hem een uitlezen bij een universele garage met een bosch testkast
idd. geen "mechanische" maar een electronische kabel.dwz. nieuwe/aparte draad aanbrengen ipv. die in de kabelboom.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:bij die storing die de dealer geeft kom ik eigenlijk alleen tot de mogelijk heid dat jou auto geen gaskabel meer heeft
dus die verplaatsen???
't vervelende is dat het maar soms is en als ie dan warm wordt of een tijdje stil staat is het weg..
-
ik heb hetzelfde gehad me m'n kangoo kaleido 1.6 16v van mei 2005
bij de dealer hebben ze de stekkerverbinding bij het gaspedaal gesoldeerd en daarmee was het probleem opgelost.
bij de dealer hebben ze de stekkerverbinding bij het gaspedaal gesoldeerd en daarmee was het probleem opgelost.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Klopt dit is een vaker voorkomend probleem,het gene wat wij doen is gewoon simpelweg de stekkerverbinding van het gaspedaal weghalen en alles doorsolderen ,is een ongeveer een half uurtje werk....