R5 GTT k-tec
Ik zie net ook in dit topic dat je een dunnere uitlaatpijp had op je 5, heb je die problemen sinds toen? Mischien is andere uitlaat proberen?
Ik weet ook dat de meningen erover verdeelt zijn, maar mijn gtx die liep eerst ook als een zonnetje en sinds dat ik mijn middendemper eraf heb gereden zuipt ie als de nete(heb de middendemper toen vervangen door een recht stukje pijp), en lijk ik ook wat extra trekkracht te missen..
Weet nog altijd niet of dit mogelijk is, maar niet geschoten is altijd mis?
edit : en ik kom ook niet boven de 150 uit terwijl ik eerst de 175 haalde
Ik weet ook dat de meningen erover verdeelt zijn, maar mijn gtx die liep eerst ook als een zonnetje en sinds dat ik mijn middendemper eraf heb gereden zuipt ie als de nete(heb de middendemper toen vervangen door een recht stukje pijp), en lijk ik ook wat extra trekkracht te missen..
-
- Car: GTT
tja heb pas die 1.7 volvo turbo erin gehangen maar een gte laten zitten waar een iets dunnerstukje tussen gelast zit. maar dit is veel dunner dan de 480 uitlaat. maar dit zou er niet voro kunnen zorgen dat ie dan wel als een gek trekt en als ie warm is dat inhoud.Badlands schreef:Ik zie net ook in dit topic dat je een dunnere uitlaatpijp had op je 5, heb je die problemen sinds toen? Mischien is andere uitlaat proberen?
en bij mijn gte toen ik de middendemper en de kat ertussen uit had liep ie wel wat beter vond ik scheelde niet veel maar wel iets, maar vooral de sound werd beter en verbruik hetzelfde
-
maar wat kan dat inhouden zijn bobine dat die te warm word????
ik weet niet waar de andere die gemonteerd hebben ik heb hem op de plaats zittenw aar ie als standaart gte ook zit wie weet toevallig waar ie bij de rest zit????
weet niemand dit???
ik weet niet waar de andere die gemonteerd hebben ik heb hem op de plaats zittenw aar ie als standaart gte ook zit wie weet toevallig waar ie bij de rest zit????
weet niemand dit???
-
hm ik meende hem goed neer gezet te hebben de bobine net als in de volvo maar dan ietsje dichterbij de turbo maar, zag net dat cat hem achterschutbord en hoorde dat evooo hem ook achter schutbord had zitten.
net bobine en turbo-regelklep gedemonteerd want die ga ik beide achter schutbord monteren. allen nu maar hopen dat de bobine nog heel is want aan de eintrap die aan de bobine steun vast zit is die warm geworden
net bobine en turbo-regelklep gedemonteerd want die ga ik beide achter schutbord monteren. allen nu maar hopen dat de bobine nog heel is want aan de eintrap die aan de bobine steun vast zit is die warm geworden

-
afgelopen dagen weer aan het testen geweest.
het probleem van stilstaande moter benzinedruk verliezen niewe benzinedruk regelaar lekt door
inhouden als ie warm is hij spuit te weinig benzine in
druk is wel goed maar te weinig benzine want als ik de sensor die de automatische choke zegmaar regelt eraf trekt dus zodat ie blijft denken dat ie koud is loopt ie stuk beter als ie warm is geen inhouden en schokken meer van 120 naar 160 maar hij is nog niet snel
morgen maar eens in de schema`s kijken wat beiinvloed hoeveel ie inspuit want op 1 of andere manier blijft ie te weinig inspuiten
het probleem van stilstaande moter benzinedruk verliezen niewe benzinedruk regelaar lekt door

inhouden als ie warm is hij spuit te weinig benzine in

morgen maar eens in de schema`s kijken wat beiinvloed hoeveel ie inspuit want op 1 of andere manier blijft ie te weinig inspuiten

-
hm ja want in april wil ik er met caravan erachter naar zolder eigenlijk en als dat goed gaat aankomende zomer met caravan naar le mansBadlands schreef:Hopen dat je het nu opgelost krijgt, en dat je zonder problemen kan gaan rijden!

maarja we zullen zien
-
tja met het orginele GTE blok trok ie de caravan ook dus zou nou helmaal moeten kunnenBadlands schreef:Zo! Wilde plannen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/caravan.JPG[/img]

-
waarom zou die blauw moeten zijn?Badlands schreef:Waarom is de caravan ook niet blauw dan?
-
haha tja deze carvan heeft er ook maar 100m achter gehangen dit doe ik hem niet aan maar heb nog een mooie 2 persoonse carvan van 25 jaar oudBadlands schreef:Past mooi bij de gte![]()
Nu stoot die zo af

-
maarja weer effe on-topic
-
- Contacteer:
temperatuur sensor naar de ecu?Danny van Duren schreef:afgelopen dagen weer aan het testen geweest.
het probleem van stilstaande moter benzinedruk verliezen niewe benzinedruk regelaar lekt door![]()
inhouden als ie warm is hij spuit te weinig benzine indruk is wel goed maar te weinig benzine want als ik de sensor die de automatische choke zegmaar regelt eraf trekt dus zodat ie blijft denken dat ie koud is loopt ie stuk beter als ie warm is geen inhouden en schokken meer van 120 naar 160 maar hij is nog niet snel
![]()
-
tja tempsensor heb ik nog een gebruikte liggen dus die gaat er vanmiddag of morgen in, en tja de luchtmassameter zat ik ook al te denken kreeg gisteren te horen dat die zowat altijd kapot waren/gingenBart V schreef:Al een andere luchtmassameter geprobeerd? Die bepaalt hoofdzakelijk de inspuittijden. Tempsensor kan je gewoon op weerstand doormeten. Ik zou ook eens de lamdasonde doormeten, die kan ook rare storingen veroorzaken.
maar kan eigenlijk niks aan dat ding zien,
want meestal is die hittedraad stuk en die is gewoon heel.
maar er zit ook een stel schoef op en daar heb ik ooit aan gedraaid volgensmij toen ik de moter erin schroefde

-
Danny van Duren schreef:tja tempsensor heb ik nog een gebruikte liggen dus die gaat er vanmiddag of morgen in, en tja de luchtmassameter zat ik ook al te denken kreeg gisteren te horen dat die zowat altijd kapot waren/gingenBart V schreef:Al een andere luchtmassameter geprobeerd? Die bepaalt hoofdzakelijk de inspuittijden. Tempsensor kan je gewoon op weerstand doormeten. Ik zou ook eens de lamdasonde doormeten, die kan ook rare storingen veroorzaken.
maar kan eigenlijk niks aan dat ding zien,
want meestal is die hittedraad stuk en die is gewoon heel.
maar er zit ook een stel schoef op en daar heb ik ooit aan gedraaid volgensmij toen ik de moter erin schroefdeweet niet wat dat precies regelt of die de weerstand verandert?
net effe wat met die schroef aan het klote geweest terwijl er een co-meter aan de wagen hing en ook een lamdatester aan de lamdasensor,
maar met die schroef kon ik alleen co afstellen

en de lamdatester blijft strak op arm nengsel staan

morgen maar weereens een ander kabelboom voor op de injectors regelen en kijken of ik een MAf-sensor kan regelen en die andere temp sensor erin
-
- Contacteer:
die temp sensor zal niet al te duur zijn
dus vernieuw maar lekker
die lambda sensor ben je aan het knippen geweest?
zit die van de volvo er wel in?
je moet de sensor van de volvo gebruiken !!!
dus vernieuw maar lekker
-
heb de lamda sensor van de GTE erin zitten gaat dat dan niet??Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:die temp sensor zal niet al te duur zijn
dus vernieuw maar lekker
en tja die sensor heb ik nog een gebruikte liggen maar zal morgen ook eens kijken voor een nieuwe maar die maf sensor probeer ik een gebruikte te mogen proberen
-
- Contacteer:
nou lambda sondes zijn niet universeel !
grote kans dat de ecu geen goeie info krijgt van de lambda sonde
verkeerde lambda sonde kan heeele rare storingen geven
-
en bij automaterialen zaken kun je gewoon universele halen moet je alleen antal draden weten, en aangezien ik toen ik de volvo stripte 1 ding vergeten ben en dat is de lamdasensorSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:nou lambda sondes zijn niet universeel !

-
- Contacteer:
ja kan je doen maar werkt nooit zo goed !!
en never noot zo een ding er aan solderen !
sensor zuigt zijn reverentie zuurstof aan door de draden !!
ik heb vroeger ook die fout gemaakt
-
ik heb de stekkers afgeknipt en effe aan elkaar gezet met kroonsteentje en wou het eigenlijk een keer solderen ja maar hoe hoe kan ik het dan wel aan elkaar zetten?Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ja kan je doen maar werkt nooit zo goed !!
Kroonsteentjes zowiezo heel hard wegflikkeren, die draden moet je krimpen.
Volvo gebruikte in het verleden nogal eens afwijkende sondes, redelijke kans dat een universele niet gaat werken.
Als je onder belasting (=rijdend, of op de bank) je mengsel kan meten, krijg je die luchtmeter wel weer goed afgesteld. Maar zowiezo zou ik met een voltmeter ff checken of dat ding uberhaupt nog een beetje zinvolle signalen geeft.
Volvo gebruikte in het verleden nogal eens afwijkende sondes, redelijke kans dat een universele niet gaat werken.
Als je onder belasting (=rijdend, of op de bank) je mengsel kan meten, krijg je die luchtmeter wel weer goed afgesteld. Maar zowiezo zou ik met een voltmeter ff checken of dat ding uberhaupt nog een beetje zinvolle signalen geeft.
rev it like a rental
Referentiezuurstof door de draden? Dat moet je me eens uitleggen.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ja kan je doen maar werkt nooit zo goed !!
Naar mijn mening zijn die toch wel universeel.
-
tja weet het kroonsteentjes is kut maarja was ook maar om te testen en heb nu goede lamda sonde erin gezet van een renault stationair pendelt ie en bij verhoogt stationair ook maar als ik ga rijden en belast hem dan springt ie meteen op arm en blijft ie arm totdat ik de wagen stationair laat lopen begint ie meteen te pendelen.Menno schreef:Kroonsteentjes zowiezo heel hard wegflikkeren, die draden moet je krimpen.
net ook meteen nieuwe temp. sensor besteld voor zekerheid volgensmeting is deze ook goed maarja.
en heb net een goed handige schema geregeld en ga kijken of ik bij de ecu`s goede signalen/waardes en spanning en massa`s heb
-
- Contacteer:
Danny, jij werkt toch bij VOLVO? kun je hem niet eens een keer uitelezen, als ik dat bij mijn GTE laat doen kunnen ze gewoon zien of mijn lambasonde goed is. zo kun je ook gelijk de sensoren testen etc.
En rij eens een keer zonder benzinedop, wie weet trekt hij zich wel vacuüm.
-
ik heb bij citroen/peugeot gewerkt en nu bij hyundia(Hoolie)-Ad schreef:Danny, jij werkt toch bij VOLVO? kun je hem niet eens een keer uitelezen, als ik dat bij mijn GTE laat doen kunnen ze gewoon zien of mijn lambasonde goed is. zo kun je ook gelijk de sensoren testen etc.
-
- Contacteer:
er zit in de sonde een cel die de buitenzuurstof als referentie punt neemt voor de verschil meting in de uitlaat gassenRiël schreef:Referentiezuurstof door de draden? Dat moet je me eens uitleggen.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ja kan je doen maar werkt nooit zo goed !!
Naar mijn mening zijn die toch wel universeel.
deze zuurstof wordt door de draden aangezogen...
dit komt bij bosch vandaan
heb nog wel een boek liggen van de lambda sonde cursus
universele sondes kan soms wel ... maar daar moet je wel weer eentje voor uitlaten zoeken die qua waardes dicht genoeg bij de originele komt
en bij bosch geven ze bij die sondes een speciaal aansluitblokje
-
voor zowat er te meten valt is alles goed
alleen nou kwam er een bekende van mij met het idee dat ik de slangetjes van de turbodrukregel;aar verkeerd aangesloten had dus het slangetje van turbodrukmeter en computer aan het eindvan spruitstuk gemonteerd en op de ingang waar die zat op de regelaar een slangetje naar inlaatspruitstuk net na gasklep en rijden.
wat een power
maar na 120 word weer minder maar nog steeds arm en af en toe bij bepaalde toerentallen pendelt de lamdasonde dus er is vooruitgang
en de turbodruk meter werkt nu ook beter loopt nu netjes naar nu stationair was eerst niet
maar wie weet hoed die slangetjes op die klep precies aangesloten moeten zitten??
alleen nou kwam er een bekende van mij met het idee dat ik de slangetjes van de turbodrukregel;aar verkeerd aangesloten had dus het slangetje van turbodrukmeter en computer aan het eindvan spruitstuk gemonteerd en op de ingang waar die zat op de regelaar een slangetje naar inlaatspruitstuk net na gasklep en rijden.
wat een power

maar wie weet hoed die slangetjes op die klep precies aangesloten moeten zitten??
Ah ja. Je bedoelt dat de zuurstofhoeveelheid IN de lambdasonde gelijk moet zijn aan die van de buitenlucht en dus komt dat er via de draden in, zo bedoel je? Maar zo werkt elke universele toch ook? De spanning wordt toch opgewekt doordat er zuurstofmoleculen dat materiaal doordringen?
Ik dacht dat je bedoelde dat de zuurstof door de draad heen trok en dat de sonde daar signaal van kreeg. Klonk wel beetje hightech.
Ik dacht dat je bedoelde dat de zuurstof door de draad heen trok en dat de sonde daar signaal van kreeg. Klonk wel beetje hightech.
-
voor zowat er te meten valt is alles goed
wat een power maar na 120 word weer minder maar nog steeds arm en af en toe bij bepaalde toerentallen pendelt de lamdasonde dus er is vooruitgang en de turbodruk meter werkt nu ook beter loopt nu netjes naar nu stationair was eerst niet
wat een power maar na 120 word weer minder maar nog steeds arm en af en toe bij bepaalde toerentallen pendelt de lamdasonde dus er is vooruitgang en de turbodruk meter werkt nu ook beter loopt nu netjes naar nu stationair was eerst niet
Hele klep weglaten en inlaatspruitstuk direct op actuator aansluiten. Systeempje á la gt-turbo. Lijkt mij prima werken.Danny van Duren schreef: